{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
509 visninger | Oprettet:

Jeg har lært det forkert (gå til bidet {{forumTopicSubject}}

I tirsdags da jeg var til spring undervisning, der gav min underviser mig lige lidt dressur undervisning, da vi kun var 2 til undervisning den dag....

jeg har haft problemer med at springe isabella an i rigtig galop.. og nu ved jeg da godt hvorfor...

jeg havde lært for længe siden at når man skal ride en hest til bidet, skal man have en konstant tøjle kontakt i udvendige tøjle, og sidde og lave anmærkninger med indvendige... og det er det....

min underviser fik mig så forklaret at jeg skal have konstant tøjle kontakt i indvendige for at bøje hende ind, og lave anmærkninger i udvendige for at bøje hende ned.. plus jeg skal sidde og arbejde med indvendige ben...

og hun har bare gået som en drøm siden... førhen gik hun meget anspændt... men nu går hun bare rimelig stabilt.. dejligt.. og springer an i rigtig galop næsten hver gang...

det er bare lækkert med sådan nogle suces oplevelser.. og så lige inden et stævne... *SS*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har lært det forkert (gå til bidet
  • #2   7. dec 2006 Jeg har også lært begge dele, og de kan være lige rigtige og lige forkerte. Nogen heste reagerer bedre på det ene, og nogen på det andet.

    Men det er altså dejligt når noget lykkedes. ;o)


  • #3   7. dec 2006 ja det er bare dejligt smiley

  • #5   7. dec 2006 På min ene hest skal man have konstant kontakt med den udvendige tøjle, og så "lege" lidt med indvendige. Det er det eneste der virker på hende. Men det er forskelligt fra hest til hest. Det bedste er klart hvis ens underviser kan ride en tur på ens hest engang imellem.

  • #6   7. dec 2006 mine heste rides kun ned med benene...

  • #7   7. dec 2006 jeg kan desværre ikke sætte min underviser op på isabella da hun bliver "syg" af at andre rider hende

  • #8   7. dec 2006 Hmm det syntes jeg lyder forkert.. sådan har jeg ikke lært at arbejde med hesten hehe..:) Jeg har lært at man skal støtte hesten på den udvendige tøjle.. men ikke så stramt.. så hesten ikke kan slappe af.. men man skal støtte den.. og arbejde for indvendige tøjle og ben..

  • #10   9. dec 2006 Katja... Ja det har du helt ret i.. jeg har redet ved en underviser som faktisk altid sagde støtte udvendige tøjle... og ikke så meget arbejde på indvendige tøjle... Jeg syntes at efter jeg er begyndt at have en lidt løsere udvendige tøjle.. så går mine heste heller ikke så spændt i nakken.. men går meget mere afslappet.. og bære sig på en anden måde...

    Hvis jeg begyndte at støtte min hoppe på indvendige tøjle og arbejde for udvendige.. ville hun blive drøn forvirret... og begynde at danse bagparten istedet for hehe..


  • #11   9. dec 2006 jeg har lært begge dele, og det har min hest også smiley jeg vil sige, at normalt når man træner dressur, skal man støtte lige så let på udvendige, og lave anholdninger i indvendige (hvis hesten skal bøjes altså!)
    hvis man har problemer med at få den "normale" metode til at fungere kan man prøve den anden, eller hvis man bare synes man trænger til at prøve noget nyt. For mig fungerer begge metoder lige godt, jeg husker bare altid kun at bruge den ene ad gangen :b


Kommentér på:
Jeg har lært det forkert (gå til bidet

Annonce