{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

longe træning {{forumTopicSubject}}

Ja jeg hat lige lånt mig en skøn haffer smiley har nu prøvet at longere ham 2 gange og begge gange på venstre volte tager han hovedet udaf smiley som om der et eller andet der gør han ikke vil tage hovedet indad smiley der ingenting når man rider på venstre volte, det self hans dårlige volte frem for højre men der ingenting med han hovede når han bliver redet smiley kun i longen smiley
Nogle der kan give nogle råd eller evt selv har oplevet det ? smiley han er for ikke vilst lang tid siden blecet tjekket på højgård og der fejlede han ingenting smiley
Håber i kan give nogle gode svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  longe træning
  • #1   22. apr 2013 Kan være han mangler balance i venstre volte? smiley
    Min erfarring siger i hvertfald at nogle heste har en tendens til at gøre det når de mangler balance. smiley

    Men den kan også være der sidder noget, så hvis det er noget det bliver ved ville jeg nok få en massør eller ligende ud. smiley


  • #2   22. apr 2013 Hvia jeg gør som du siger spasser han helt ud smiley det prøvede jeg nemlig idag eller med champon men med at skubbe ham med longe pisken og have longen stram smiley det brød han sig slet ikke om og stopper enden helt op eller stikker af smiley

  • #3   22. apr 2013 Skal du bruge chambon, så vælg en fast.. IKKE elastik..

    Problemet lyder som manglende balance.. Han skal gå afslappet og gerne sænke hovedet lidt.. Longer evt. over bomme, så han kan styrke balance og muskler.. Så skal det nok komme hen ad vejen..

    Det er ikke et tovtrækkeri med hesten.. Longen skal være eftergivende, ikke stram..


  • #4   22. apr 2013 Han sænker hovedet mange gange og går rimelig afslappet synes jeg i forhold til andre heste jeg har longeret smiley
    Har ikke tænkt mig at bruge en chambon smiley


  • #5   22. apr 2013 Sabine: Longen skal da ikke være stram, det er da noget vås?! Hesten skal da meget gerne selv kunne runde sig og gå på en cirkel = har ikke brug for at blive tvunget rund. Hvis hesten ligefrem skal tvinges til at runde sig, både med longen og en pisk, ville jeg da meget kraftigt overveje at få en ud og tjekke mig hest i gennem. :S

    Og noget andet er at man må da slet slet ikke longere på en så lille volte! Hvis hesten mangler balance kan man tage den ind på sådan en lille volte, i MAX nogle få omgange, ellers hedder den 20 meter, alt andet er skadeligt!! Ö

    Og det bedste ville da være hvis hesten lærer at slappe af UDEN noget udstyr på....


  • #6   22. apr 2013 Hesten er 7 år smiley og mangler kun galop i sin tilridning, og det behøver træning i lobgen kun derfor jeg skriver for at høre om nigle råd ? smiley

  • #7   22. apr 2013 Kan da godt se på det hele at vi ikke er i samme verden, for i min verden skal ej heller en tøjle være stram...

    Og hvis hesten kommer ned med hovedet og får ryggen op, jamen så kommer ryg musklerne også. smiley
    Og vil da bestemt ikke mene at hesten bare løber for at løbe når den går på en 20 meter, så er det i hvertfald føreren der gør noget forkert...
    Min blev altid longeren på en 20 meter volte, enten med eller unden longe, og hun havde da ingen problemer med at gå afslappet, få hovedet ned, ryggen op, bruge ryggen og komme godt ind under sig og det var både skridt, trav og galop. smiley


  • #8   22. apr 2013 Prøver næste gang. smiley Så må vi se hvilken måde virker bedst på ham. smiley

Kommentér på:
longe træning

Annonce