{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Venstre galop?
  • #1   30. maj 2013 øv galop anspringet, sæt den i galop, galoppere et par skridt ned i trav et par skridt og op i galop igen, og sådan forsætter du bare så skal det nok komme, ellers øv det i longe smiley

  • #2   30. maj 2013 Min gamle pony var det næsten umuligt at få den i galop på den ene volte og det viste sig at den hade undt i det ene forben.

    Det eneste jeg nok kan forslå er at hver gang den slå forkert galop så det ned i trav eller skridt igen og så bøj den lidt extra(;


  • #4   30. maj 2013
    Hvis hesten i det hele taget ikke er vild med venstre volte, så ville jeg nok tænke mine tanker :o)


  • #6   30. maj 2013 Øv det, men gør det roligt. F. eks ville jeg aldrig træne ekstra meget på hestens svage side.

    Forstil dig selv hvis nu din højre arm er super stærk og din venstre arm er svag, og en træner så beder sig løfte 30 kg på din stærke side, men 50 kg på din svage side. Det kan man jo slet ikke. På samme måde kan man ikke bare sige at man skal træne overdrevet meget på ventre volte når det er den dårlige, men man skal træne den svage volte roligt op.

    Men syntes også klart longearbejde er en god idé, eller en kiopraktor, for det kan godt have noget med smerte at gøre som nogen nævner smiley


  • #7   30. maj 2013 Hvis den slår i forkert gallop så må du ned i trav igen og så prøve igen smiley
    Du kan hjælpe den ved at bøje den lidt ud fra volten da den så vil få mere plads til dens højre skulder og det vil dermed være lettere for den at sætte i venstregallop.


  • #8   30. maj 2013 Min har haft det på samme måde. Vi øvede det med at ride langt ud i hjørnerne når han skulle lave anspring, så han "væltede" og på den måde lærte han at springe i rigtig galop. Men ellers som de andre siger så ned i trav når den laver forkert anspring. Jeg rider pt en 3 års hoppe som er ved at lære at galoppere, og jeg beder hende bare om at gå i galop og hvis det er forkert så ned i trav og nyt anspring, men hun bliver bedre for hver gang så det er bare med at væbne sig med toldmodighed og så skal det nok komme smiley

  • #9   30. maj 2013 okay mange tak for de mange råd, jeg vil prøve igen på søndag smiley

  • #10   30. maj 2013 Hvis hesten i det hele taget har et problem på venstre volte, ville jeg nok få den tjekket igennem smiley
    Min var heller ikke fan af venstre volte, og sprang forkert an, hun blev tjekket af en kiopraktor og var låst i venstre baglår og skæv i krydset, efter det blev rettet er der intet problem mere


  • #11   30. maj 2013 Min ville absolut heller ikke gå i venstre galop. Men vi øvede galop på springbanen hvor den er lidt mere vågen, så den kom op i en ordentlig arbejdstrav og så sætte i galop, galop en halv runde ned i ordentlig trav i galop igen og om igen og igen smiley han blev så sej. Skal lige siges vi har trænet på 100 forskellige måder - men det her gjorde underværker. Vi øvede det 5-6 gange inden vi gjorde det på dressur banen, og nu der slår han aldrig i forkert, så det helt klart værd at prøve, ved flere i min stald har haft succes med denne metode smiley

  • #12   31. maj 2013 vi har dsv. kun en ridebane, så det kan jeg dsv. ikke....
    Jeg kan nå at ride syv gange inden stævnet, så jeg skal nok få prøvet jeres mange gode forslag smiley
    men må dsv. ikke longere ham....


  • #13   31. maj 2013 Det lyder enten som om at hesten ikke har skuldrene på plads eller også har den fysiske begrænsninger i form af låsninger (som andre nævner kan en kiropraktor hjælpe).

    Pas på at du i anspringet sidder en lille smule på venstre sædeben, at du bøjer let til venstre, men IKKE mister højre tøjle. Og så lig anspringet ud af et hjørne eller på vej ud af en 10 meter volte. Pas også på at du ikke læner dig frem i anspringet, men bliver siddende lige op på hesten smiley

    Husk at rose rigtig rigtig meget når du får venstregaloppen, så din hest ved det er rigtigt.


  • #14   31. maj 2013 Okay mange tak smiley

Kommentér på:
Venstre galop?

Annonce