Longering {{forumTopicSubject}}
Hej alle HG'er
Jeg har virkelig et stort problem med min part, hvad angår longering. Den vil simpelt hen ikke gå frem. Og når den så endelig gør det, stopper hun op efter 2 sekunder og går ind til mig. Herefter kan jeg simpelt hen ikke få den ud på volte igen.
Jeg har bl.a. Prøvet at få en til at tage ved den, og så hjælpe den ud på volten, hvor personen har gået med den. Men ligeså snart personen forlader hende, stopper hun enten op eller går ind til mig.
Hun er også fuldstændig kold over for signaler til at få hende frem - reagerer ikke en gang ved svirp fra longeringspisk ( SELVFØLGELIG ikke noget der har ramt hende!)
Har også prøvet at have hende i longe med rytter på. Her reagerer hun fint for rytters signaler, hvor vi også har komponeret det med kommandoer fra mig. Og hun har fået STOR ros når hun er gået frem. Men lige så snart rytter hopper af, og jeg prøver med signaler igen, ignorerer hun dem.
Så jeg søger med kyshånd efter et eller andet fantastisk råd til, hvordan jeg skal komme videre herfra.
Jeg vil rigtig gerne opnå en form for samarbejde med hende, og en positiv tilgang for longeringen af os begge
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.237
jun 2011
Følger: 79 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 153
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
http://www.youtube.com/user/Kaprioledk
Han fortæller det meget udførligt og i små steps, så prøv at følge videoerne én for én
maj 2012
Følger: 31 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 34 Svar: 505
Longering