{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Problem med ny pony/unghest. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle. ( jeg skriver dette for en veninde, men skriver lige i 'jeg' form alligevel)

Jeg har lige fået en ny ung pony, ved navn Shadow. Shadow er 5 år, og super dejlig. Men jeg har et problem...

Han kom hjem til mig, og tog det hele super fint. Derefter skulle han ud på den rideskole jeg går på, og der tog han det også så flot.

Jeg startede med at trække i ridehalen, så han kunne se alle de ''farlige'' til og vænne sig til stedet. Jeg sørgede for at han var afslappet, da han ikke er så gammel, og han skulle vænne sig til det nye sted.

Næste dag skulle jeg op på ham, og han gik super fint. Men pludselig stoppede ham op. Jeg drev ham frem igen, og så gik der måske 3 minutter også stoppede han igen. Og sådan blev det ved. Han stopper, han hidser sig ikke om, men han stopper bare. Så driver jeg og klemmer til ham, og han reagere ikke lige nemt på mine hjælpere.

Så satte jeg i trav, og der stoppede han ogs. Så fik jeg undervisning på ham, og der fik jeg afvide at jeg bare skulle klemme ham frem, og hvis ikke at han reagerede på mine hjælpere, skulle jeg ligge pisken på han bagdel osv..

Han går rigtig fint med hovedet, men stoppede stadigvæk. Så begyndte han at slå fra med hovedet, og stoppede og begyndte at bakke. Så sagde min underviser at det havde noget med sadlen at gøre, så vi prøvede en anden og bedre sadel, og det var straks bedre. Men han tøvede stadigvæk lidt og bakkede.

Så fik jeg afvide at han skulle have kiropraktore, og en anden sagde at det var sadlen, og den tredje sagde at han bare var dårlig kondi, og den fjerde sagde at det var fordi at han var ung.

Så fik jeg ham hjem fra rideskolen igen, hjem til mig, og han havde fået en dags pause, så han lige kunne vænne sig til det hele. Dagen efter kom min veninde, og jeg red en tur i skoven på ham, da ejeren havde sagt, at det var en god ide med en masse op og ned bakker, og at han altid havde været god på tur.

Men.. Da jeg begyndte at trave lavede han et ''spjæt'', men jeg tænkte at det bare var fordi at han var glad for at komme ud i skoven. Så red vi tilbage, da det begyndte at blive mudret. Så travede jeg ham af ude på ridebanen, så begyndte han galoppere, jeg kunne godt holde ham, men han løb. Imens at han galopperede begyndte han at bukke og sparke vildt ud med bagbenene. Så begyndte han at stoppe igen, og så bukkede han hvis jeg rørte ham med benene. Så hoppede jeg af ham for at ligge sadlen længere tilbage, men der var i forvejen nok skuldeplads.

Så hoppede min veninde op på ham, også bukkede han endnu mere. Så prøvede hun at skridte ham af men det kunne hun heller ikke, så hun hoppede af ham, også trak vi med ham, så han kunne blive skridtet af, og der sagde han ingenting.

Så sadlede vi ham af, også strak jeg ham jeg ham ud, også lagde han ørene tilbage, så jeg stoppede. Så pakkede jeg mine ting, også holde min veninde ham, hvor han så begyndte at sparke ud efter hende.

Det ligner ham slet ikke. Jeg har prøvet at vaske ham over det hele, og der sagde han intet, og plejer at være en engel fra jorden af, men nu er han helt anderledes?

Håber at i vil tage jer tid til at læse denne lange tekst, men jeg har virkelig brug for hjælp, for de fleste ''ved ikke''

Tak og knus fra Anne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med ny pony/unghest.
Kommentér på:
Problem med ny pony/unghest.

Annonce