{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

Hjælp med hest og HMS {{forumTopicSubject}}

Hej ..

Jeg står nu efter at selv at have været skadet og hesten har haft pause grundet låsthed fået en hest med egne meninger og er blevet lidt besværlig at håndtere .. Jeg elsker min dreng og NÆGTER at give op på ham og jeg .. Han er en stor fjorddreng som kender sin egen styrke .. Han er kommet i løsdrift og kommer ALTID løbende i fuld galop når han ser mig og bliver helt overgearet når han ser mig og er ekstrem morsyg .. Men hvis vi øver tricks eller jeg skal give ham hans vitaminer så løber han ud foran mig og lægger ørene ned for at få dem, og så beder jeg ham bakke bag ud fordi jeg gider ikke den opførsel.. Så bliver han ENDNU mere sur og sparker ud efter mig .. I dag var han ved at gøre det, og jeg stod op af et hegn og måtte springe ud da han sparkede lidt ud, han fik et klask på bringen og et højt NEJ!! Men det er som om det praler af på ham smiley Vi kan ikke øve tricks længere da han ikke har fokus på mig, og bliver nemt sur..

Er der nogen som kender en god underviser/hjælper tæt på Grindsted som kan hjælpe mig, da jeg virkelig seriøst NÆGTER at give op på ham .. Han er en stor fjordhest, og får bare tit at vide at de er ekstra stædige og svære at styre..
Pliz hjælp mig .. Vil ikke gøre noget forkert, men blot hjælpe ham og jeg til at jeg kan hygge med ham igen .. Der er intet når jeg er på ham, der gør han virkelig hvad jeg beder ham om ( dog er han i behandling pt så ingen ridning selvfølgelig)

Mvh en frustreret og trist fjordejer!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp med hest og HMS
  • #1   27. jun 2013
    Jeg gætter på at hesten ser det, at du bakker ham som en dominerende/truende ting - altså er det ikke lige her, man skal bruge det og bakke hesten.

    Han er som de fleste fjordheste nok dybt ligeglad med pres, der skal meget til før de reagere men når han så reagere som han gør, med godbidder så er det en tricky balancegang.

    Har du prøvet at droppe godbidderne en overgang og ikke træne tricks - men træne generel opdragelse og grundsignaler som stop, bak, stå og frem fra jorden?

    Måske prøvet klikkertræning, så hesten ved hvornår den får godbidder.
    Han tigger fordi han får belønning for og tigge, ellers gjorde han det ikke, så det er eskaleret fordi han ved han får belønning - om det så er godbid eller opmærksomhed.


  • #2   27. jun 2013 Det er han netop ja .. Men når man rider ham er han så sød og gør virkelig sit bedste for at behage mig og hjælpe .. Og jeg har jo været forvirret, for når han så mig kom han jo altid galoperende mig i møde og elsker at nusse og snakke.. Men det kunne måske være en god ide med at træne opdragelse .. Indrømmer gerne det er min egen fejl, Shaggy skal ikke have noget af skylden .. Jeg må bare bide i det sure æble og sige okay Anita, du har selv rodet dig ind i det her, men nu skal der laves om for begge parters skyld.. Han har ALDRIG i sit liv blevet forlangt noget af, hverken fra sadlen eller fra jorden .. Så han reagere jo også ekstra på at jeg pludselig beder ham om noget ..

  • #3   27. jun 2013 Og jeg nægter at give op .. Elsker ham simpelthen for højt .. og ja mange ville måske ryste på hovedet af at jeg stadig elsker ham lige så højt selvom han gør sådan .. Men han er bare mere for mig, han er mit frirum, min bedste ven

  • #4   27. jun 2013 Det her er både med og uden godbidder smiley

Kommentér på:
Hjælp med hest og HMS

Annonce