{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Bedste galopmoment til overgang {{forumTopicSubject}}

(Også oprettet i den anatomisk korrekte bla bla bla gruppe (gud hvor lyder den egentlig højtidelig den gruppe), men også skrevet her i håb om flere svar)


Kære alle

Jeg sidder her og kan slet ikke få armene ned, for jeg har nemlig været ude og ride for første gang i halvanden måned efter en rideulykke (ikke med min egen). Det var med bankende hjerte, men Magic var helt fantastisk. Vi både travede og galoperede og det havde jeg slet ikke sat mig for.

Når man ikke har redet i halvanden måned er det lidt forfra og det har betydet for os at vores overgange fra galop til trav var mere eller mindre katastrofale. Mens jeg sad der og prøvede at ride mig ind i en ok overgang, uden vi faldt helt fra hinanden, kom jeg til at tænke på om der findes et moment i galoppen hvor det er lettere at lave overgange? Altså hvor der er størst sandsynlighed for at han ikke falder fra hinanden. Jeg tænker at det måske kan være en hjælp at time overgange til et bestemt moment hvor det generelt er lettere for dem at ride ned i trav?

Er det ønsketænkning eller findes der et moment som er nemmere for dem at gå ned i trav på?

Kh Moe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste galopmoment til overgang
  • #1   10. jul 2013 Det bedste sted er hvor hesten slapper af og inden da skal man ned i tempoet og galoppere så langsom som muligt så det bliver en flydende overgang og ikke fra hurtig galop til hurtig trav....

    Men det bedste tidspunkt er hvor man kan mærke hesten slappe så meget af at der giver man signalet så man kommer helt ned og ender i trav...


  • #2   10. jul 2013 Jeg tror ikke, at der er et moment, der er bedre end andre - og jeg tror, at hvis man kommer til at sidde og tænke på det, vil det optage for meget fokus og så kikser overgangen alligevel smiley

    Er galoppen velredet, er det muligt at øge og korte trinene, som man vil - og først der, mener jeg, at man kan lave en perfekt overgang - uden galopmomenterne har noget at sige.


  • #3   11. jul 2013 Det var sgu egentlig et interessant spørgsmål! Jeg har kun nørdet i, hvilket moment, det er bedst at lave anspringet i....

    Umiddelbart ville jeg sige, at det bedste moment for overgangen til trav ville være, når det diagonale benpar er i jorden, men der hesten ved at flytte tyngdepunktet fremad, så man får en overgang på forparten, og det andet bagben er også i jorden, så det bliver formodentligt noget rod. Det kræver vist lidt nøjere overvejelse.....

    Jeg hader i øvrigt overgange fra galop til trav! Synes de er herresvære, vil meget hellere lave overgang til skridt....


  • #4   11. jul 2013 Stine Blom J

    Ja, men det vrider hjernen lidt af led synes jeg....
    Jeg tænker hvis man nu laver et lille forsøg i en longe og ser hvor hesten mere eller mindre selv vælger at gå i trav, så kan det være man får et svar. Tror det skal være dagens projekt. smiley


  • #5   11. jul 2013 Jeg kunne forestille mig, at der er to momenter, hvor hesten kan ændre benflytningen fra galop til trav (det er i hvert fald fra trav til galop), den ene mulighed giver en overgang på forparten, den anden på bagparten (eller i hvert fald i balance)...

    Gid man havde et kamera, der kunne tage frame by frame i slowmotion, så man kunne se præcis, hvad hesten egentlig gør....


  • #6   11. jul 2013 Lige inden indvendige ben rammer jorden/lige når udvendige ben rammer jorden?
    Bare et skud, men det ser sådan ud her, synes jeg
    https://www.youtube.com/watch?v=FdIGD_JIkvo
    Ellers et spændende og godt spørgsmål smiley


Kommentér på:
Bedste galopmoment til overgang

Annonce