{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Ung hest "taber" sine bagben. {{forumTopicSubject}}

Min ung hest Apollo har det med at tabe sine bagben, specielt under spring, Nogen gange vælter han bare ind i springene som om han ikke rigtig forstår at han skal springe over, når han bliver løs sprunget flyver han over uden problemer, jeg får undervisning 2 gange om ugen, men det med bagbene blive ved med at være slemt, Hvordan får jeg hans bagben med? evt nogle gode øvelser også til spring?? smiley

Han er 4 år. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Strømmen til min udendørs lampe forsvandt da der blev sat en lampe op i entreen. Samt stikkontakter der sidder dårligt i væggene. 1.880 kr.
  • VVS-gas komfur skrift 2.380 kr.
  • Hjælp til at få startet min IRobot med støvsugning og gulvvask op 500 kr.
  • Nedtagning af limet spejl 500 kr.
  • Samle sengeramme, løfte kasser og sofabord i kælderrum og sætte rullegardin op 1.000 kr.
  • Genopretning af skæv betonstolpe 1.600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ung hest "taber" sine bagben.
  • #2   26. jul 2013 Ja bommen foran er en kæmpe hjælp for ham, men så snart den bliver flyttet vælter han igen, ja han balance er en god mulighed. smiley Er det bar mindre violter og temposkift?

• #3   26. jul 2013 Nu er han altså også kun 4 år. Så alt skal jo læres.
    Men det kan være manglende balance og interesse. Det er ikke sikkert, at han finder det sjovt at springe under rytter endnu

• #5   26. jul 2013 Jeg ved godt han skal lære det. og det er det jeg spøger til råd om. smiley Han balance på en stor volte er okay. smiley han kan godt lave 20 meter i gallop og 10-15 meter i trav. smiley

Og tak for de råd jeg har fået ind til nu. smiley

• #7   26. jul 2013 jeg vil også sige muskler og balancen skal trænes og når du springer så masser af bom træning og tempospring på langsiden så han kan finde balancen efter hjørnet.

En god måde at bygge muskler på er temposkift, overgang og volteskift er også rigtigt gode til at træne balancen.

Hvis den er sød på tur så tag en masse skridt ture op og ned af bakker.

Håber det gav dig lidt idéer.

• #8   26. jul 2013 træn skridt, trav og gallop over bomme, så sæt dem lidt op, og så lidt mere osv. smiley

• #9   26. jul 2013 Vil bare lige sige at det ikke nødvendigvis er balancen og musklerne den er gal med - i værste fald kan den have en nervefejl ligesom min part har. Når hun we toptrænet er det sket et par gange at hun har mistet bagparten over et spring og styrtet.. Dyrlægerne kan ikke sige præcis hvad det er, men de mener at noget sidder for tæt i nakken på hende, som så klemmer nogle nerver. Der kan intet gøres ved det, så hun må ikke længere springe!
    - så hvis det bliver ved, ville jeg få en dyrlæge til at gennemtjekke din hest!

• #11   27. jul 2013 Jeg ville nu også sige det er meget normalt at en unghest taber bagbene, så dyrlæge er måske lidt drastisk. ^^

Kommentér på:
Ung hest "taber" sine bagben.

Annonce