{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pisk?
  • #2   27. jul 2013 Vil jeg prøve:)
    Flere gode råd?:)


  • #3   27. jul 2013 Tag en pisk og hver gang han rør den belønner du, men gør det IKKE hvor han er spændt fast, da han skal have mulighed for at gå roligt fremad og have lov til at trække sig tilbage hvis det bliver for voldsomt, så HUSK intet pres:)

    Held og lykke:)


  • #4   27. jul 2013 Altså bare stå med en pisk og lade ham lærer den at "kende"?:)

  • #5   27. jul 2013 Ja eller stil den op af noget og stille og roligt lad ham nærme sig selv, og ros ham for hver enkelte lille nærmelse!:)

  • #6   27. jul 2013 Altså han har ikke som sådan noget i mod at snuse til den det er mere når den skal i nærheden af kroppen. Har prøvet at ride med en en gang og det var en lille kort springpisk jeg bare havde lagt mellem mit lår ig sadlen og da jeg så prikkede til ham med schenkelen sprang han nærmest i luften:)

  • #7   27. jul 2013 Så start fra jorden af:)

  • #8   27. jul 2013 Jeg har lært mine, at være total rolig med piskene. Jeg kan svirpe dem ved siden af dem uden, at de "vipper et øre" smiley

    Jeg stod i ridehallen med dem i en grime og træktorv. Stod ved siden af, og bevægede stille pisken. Stop ikke bevægelsen mens hesten flytter sig væk. Det vil være en "negativ" forstærkning. Stop når hesten står stille - det vil være en belønning og ros med stemmen. Efterhånden kan du lave en kraftigere bevægelse -men start stille ud.


  • #9   27. jul 2013 Lisa
    Det vil jeg prøve det lyder som en super ide:)


  • #10   27. jul 2013 Prøv at skridte af med en pisk ved siden af. Husk selv at være helt rolig når du så skridter af. Min pony kan mærke den mindste smule humør ændring ved mig.
    Du kunne os prøve at køre den rundt på kroppen. De 2 ting har hjulpet gevaldigt på min hest smiley


  • #11   27. jul 2013 Prøv og gå en tur (på bane eller lign) hvor du har hest i den ene hånd og en pisk i den anden, lad være med og røre hesten med den eller noget smiley så når du begynder og ride med den (det tager ikke voldsomt lang tid før de er klar til det, ham jeg lærte det (som plejede og bukke når man tog en pisk i hånden) gik jeg en tur med og så var han klar til og bruge den under ridning) men så tag de første mange gange kun og have den med (kan være en fordel med en kort pisk) uden og bruge den smiley hvis nu du laver den der med og røre den med pisken (som også er en super god ide) så lad være med og binde hesten da den kan gå i panik hvis den mærker at den ikke kan komme væk, hav en til og stå og holde hesten (dog bør personen ikke stå foran hesten) da det IKKE er sjovt og stå med en hest der stejler i panik, har prøvet det! hvis du ikke har en der kan holde hesten så bind den i en panik bøjle hvis det skal være, så kan du altid løsne den smiley

  • #12   28. jul 2013 Min nye part er os bange for dem men jeg plejer hver gang jeg rider at tage en og så klø hende på halsen så hun finder udad at den ikke er farlig! smiley

Kommentér på:
pisk?

Annonce