{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.587 visninger | Oprettet:

Hingste opdragelse {{forumTopicSubject}}

Som ny hingste ejer er der noget jeg er lidt usikker på. Hingsten er 12 år...
Der hvor han stod den første uge, fik han slag på (trolden) så snart han tog (trolden) frem af udlejer, både med en strigle en lædertøjle og træktov der er bundet i en knude. Har det på film og hesten løber baglæns for at undgå slaget.

Udlejer har bare tag min hest og redet på ham, det eneste jeg har sagt er jeg skulle have noget hjælp til at komme igang med ham når jeg havde fået taget min sting i knæet.
Hvilket vil være godt for så har hesten haft 14 dage til at falde til.

Når udlejer tog hesten ind var det med kæde over næsen, står nu med store sår.

Hesten havde tabt begge bag sko, hvor jeg havde sagt han ikke skulle have dem på igen.
Udlejer har skoet ham ( er ikke uddannet smed)
Er det mig der er forkert på den, når jeg bare flytter min hest og tager mine ting?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af aftræk fra badeværelset i loft til taghætte 2.000 kr.
  • Vandinstallation til opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Skift af vaskemaskine 650 kr.
  • samling af sænke/hæve bord fra Jysk 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hingste opdragelse
  • #1   15. aug 2013 Du er bestemt ikke forkert på den - Jeg ville heller ikke finde mig i, at nogen behandlede min hest sådan! smiley

• #2   15. aug 2013 jeg ville skynde mig at flytte min hest så hurtigt som muligt, og du skal sige fra også selv om du ikke har forstand på hingste som sådan, uanset om det er en hingst eller vallak eller hoppe bør man ikke behandle den sådan. se at komme væk

• #3   15. aug 2013 Jeg var flyttet med det samme hvis jeg stod et sted hvor min hest blev behandlet sådan og der blev lyttet så lidt til mig.

• #4   15. aug 2013 Jeg havde pakket mine ting ved første gang han havde gjordt overgreb på min hest!

• #5   15. aug 2013 Nej du er bestemt ikke galt på den, heller ikke når du tager en kæde og slår udlejer i hovedet...

• #6   15. aug 2013 Jeg har det skidt med jeg ikke har greb ind over for udlejer, da jeg filmet.

• #7   15. aug 2013 Ja det håber jeg da du har.

• #8   15. aug 2013 Men vil sende det til hesten værn som bevis mod udlejer..

• #9   15. aug 2013 FLYT FOR DEN !!!!!! Det er lyder jo som en udlåner, der skider højt og helligt på hvad ejer siger! Du kan finde MEGET bedre personer til håndteringen af hingste end denne, som tydeligvis ikke kan håndtere den uden magtanvendelse.

• #10   15. aug 2013 Bare fordi den er hingst må man ikke bruge vold mod den

• #11   15. aug 2013 hvordan dælen får den sår over næsen af at den går med kæde? Vi trækker vores to belgiere ind med kæde over næsen dagligt, til dato har der altså ikke været antydningen af trykninger, sår e.l.

Hingste skal naturligvis ikke slås på de ædlere dele, uanset hvad de så ellers foretager sig -gad vide hvor mange mænd der ville finde det ok hvis vi lige gav dem et smæk mellem benene når vi synes de bliver lid for kække -nej vel?
    I øvrigt er det ikke usædvanligt for en hingst at den "ruller den ud" når den står og er godt afslappet -Emils hænger sgu nærmest altid ude når han bliver børstet, vasket osv efter en køretur smiley

Hingste skal (som alle andre heste i øvrigt) have tydelige grænser. Modsat andre heste, kan hormonerne så af og til få overtaget, og så skal de da have at vide hvor grænsen går, men dælme ikke med vold.
    Vi bruger så en kæde over næsen, ikke for at gå og hale i den, men det er en del af rutinen, når Emil trækkes med. Han ved lige nøjagtigt at når kæden kommer på, så skal han bare følge med, osse når vi skal forbi Martha og osse når hun er i brunst osv.
    faste rutiner og klare grænser er aldrig forkert... og så ender man normalt heller ikke ud i situationer der kræver at man begynder at banke løs på kræet.

Var hesten min, var den flyttet for længe siden, sådan skal mine heste altså ikke behandles

• #12   15. aug 2013 flyt den straks. Hvis hesten bliver bange så kan det tage meget længe at få tillid igen. Jeg har selv flere hingste og har også hopper, føl og vallakker, så der er vigtigt for mig at jeg kan styre mine hingste selvom der er hopper lige ved siden af. Nogen gange er der nødvendigt med et slag på bringen eller halsen med et alm. trækketov eller hånden, men ikke nogen hårdt, men aldrig på trolden.
    Udlejer risikerer at ødelægge din hest både fysisk ( sko) og mentalt ved den behandling, så væk straks.

• #13   15. aug 2013 Flyt den for guds skyld!
    Det er jo slet ikke okay, at udlejer opfører sig sådan? Hvad er det dog for noget svineri? smiley

• #14   6. okt 2013 Jeg har en hingst på halvandet, men ikke om jeg nogensinde kunne finde på, at behandle ham sådan! Han er heldigvis ikke hingstet endnu, men det kommer jo smiley

Jeg er helt enig med de andre, i at du bare skal væk derfra ASAP!

• #15   6. okt 2013 Hvad skete der så, fik du den væk?

• #16   6. okt 2013 Han er væk derfra, nu står han ved stald hærvejen, og der har han det rigtig godt.
    Han er blevet rolig og til at have med at gøre. Jeg har mest arbejdet fra jorden med ham, for at lære ham at kende.

Det går fremad med ham.

• #17   6. okt 2013 Det var godt at høre smiley

Kommentér på:
Hingste opdragelse

Annonce