{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

begynder det ikke at ligne noget? :) {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Nu har jeg efterhånden lavet nogle emner herinde, ang. min hest. hvor mange har været søde til at hjælpe med at give mig gode råd osv.
Vi var til stævne i weekenden hvor vi har trænet hårdt efter at gå ordenligt osv. - så er vi ikke ved at se bare lidt godt ud?

er MEGET uenig med dommeren, som gav os bundkarakter og skrev at hesten havde åben holdning igennem hele programmet og konstant gik på forparten - det synes jeg bestemt ikke, hun går lidt på forpart i galoppen, men synes ikke hun gør i traven som sådan.

og så skulle hun "rejses meget mere fortil".. hmm.

nå, men hvad synes i? Video er på min profil smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  begynder det ikke at ligne noget? :)
  • #1   19. aug 2013 Hmm, kommer her og holder den negative stemning lidt i bund, desværre smiley

    Men jo, din hest er langt fra samlet, til hvad det forventes til LB. Den støtter momentvis op på bagparten, men falder meget let på forparten igen. Generelt er den bare for "flad", men hvis du kunne omstukturer energien, få den flyttet bagover, og du fjerner dit fokus på "hvad gør mine hænder, og hvordan står hestens hoved" (kig op og frem!), så tror jeg slet ikke i er langt fra nogle gode resultater smiley
    Men jeg ved selvfølgelig ikke hvad dommeren har givet, så om det er fair eller ej, kan jeg jo ikke svare på smiley

    Hvis jeg skulle lave en træning, med fokus på at løfte fortil, og omfordele energien, ville jeg simpelthen træne sidebevægelser, alle slags versader. Tænk ikke på, om den går på lige spor, men tænk på at det er ryggen den skal runde i, og ikke nakken. Hvad fik du forresten for schenkelvigningen ned mod dommeren (tror det var nummer to?), den for venstre schenkel?
    Udover sidebevægelserne, så igang med noget bøjnings-arbejde på volte. Stor volte, hvor du fokusere på at skuldrene er lige, ikke hvor hovedet står. Når den går lige med skuldrene, så overbøj den ind, gør det alt mellem tre skridt om en hel volte (vil skyde på din kan bærer det en kvart til en halv volte pt), bøj den derefter udad, så længe den kan bærer det, og ret den op. Når du synes at det går godt, skulle du gerne ende ud med det på noget ala 10 meter volte i trav.
    Start med det hele i skridt, sidebevægelser, og volter mv, så du kan koncentrere dig om de forskellige ting. Når de sidder der, så videre i trav. Og hvis i kommer rigtig langt, kan man bruge sidebevægelserne i galop også smiley

    Men lig en træningsplan med fokus på løft fortil, og energi bagfra, så skal der nok hurtigt ske noget smiley

    Håber ikke det lød for negativt, og at du kunne bruge det til noget konstruktivt! smiley


  • #2   19. aug 2013 tak det lød rigtig fint smiley og det er også noget af det vi forsøger på smiley hun fik 5,5 eller 6 i den schenkelvigning smiley


  • #3   19. aug 2013 Jeg synes det er skønt at se en hest til et stævne der ikke er totalt stresset og konstant pisker med halen og ikke går i forkert tvangs holdning, det kan godt være din hest ikke er samlet, men det er alle toprytternes heste heller ikke, de går bare på forparten og knækker i 3 halshvirvel hvilket gør at alle nerver knækker! så det ser godt ud! smiley Men ellers er jeg enig med Hønsemusen i at træning med fokus på løft at forpart og energi bagfra ville gavne smiley

  • #4   19. aug 2013 Tak for de pæne ord smiley vi vil kæmpe videre med at få flyttet vægten mere om bagi smiley

  • #5   19. aug 2013 Det lyder jo bare rigtig godt smiley
    Kæmp for det! Det skal nok lykkedes og også indfor ret kort tid vil jeg tro, hvis du virkelig ligger arbejde i - men det har jeg nu på fornemmelsen, at du gør smiley

    Men lige to ting.
    1) (pt mindre vigtigt) Få ro på din schenkel.
    2) Få så di hænder OP! Det vil allerede hjælpe dig rigtig meget, hvis du får dem fri af hesten smiley Op med den, hold din balance selv, og bliv mere fintfølende i forhold til kontakten til biddet. Puha hvor har jeg selv været slem til hoved og hænder ned, men er endelig kommet ud over det, og min hest går hvor han skal. Jeg skal 7, 9, 13 aldrig korrigere hans holdning, selvom han kun er 4 år smiley
    Selvom hænderne er på plads, har jeg stadig tendens til at lege nikke-dukke. Og minsandten om ikke Akando bliver både stiv og falder på forparten, når mit hoved falder forover smiley

    Held og lykke igen smiley


  • #6   19. aug 2013 Hvad fik du i procenter?

    Jeg holder altså også den lidt negative tone desværre.
    Den er lang, usammenhængende og på forparten.

    Og det ville være ok, hvis målet var at få en afslappet tur m en hest i ballance, ro, nede i stressniveau.
    Men at dømme efter hvor tit den slår fra, er urolig i overgang, tripper i skridten og skal korrigeres i holdningen, så er det ik rigtig lykkedes.

    Den skal tilbage på bagparten, men øves i at slappe af og bruge overlinjen. Den skal slappe af og hvile i sig selv.
    Når det kommer, så får du nogen rigtig fine ture på den smiley


  • #7   19. aug 2013 fik 66% dagen før og 60% for det her program. og hun gik bedre end dagen før her smiley

  • #8   19. aug 2013
    Hvis hesten er for åben fortil, så hedder jeg Gurli.
    Han går stadig bag lod, så åben kan man ikke rigtigt kalde det.

    Hvis dommeren mener hesten ikke er så rejst i nakken så er jeg enig men på den anden side, så er det LB1 og derfor ville jeg heller ikke forvente den vilde samling.
    Der står " : At bekræfte at hesten foruden at opfylde de krav der blev stillet i LC klasserne, yderligere har forbedret sin balance, sin smidighed og
    sit afskub, samtidig med at den er korrekt eftergiven i ryg, hals og nakke og er stabil til biddet.
    Krav: Hesten skal nu være i stand til at vise trav med øget trinlængde og galop med øget springlængde "

    Kigger man på LC3 står der; " At gøre urutinerede ryttere og eller heste fortrolige med dressurens mest grundlæggende principper.
    Krav: Hesten/ponyen skal være lydig, afslappet og tillidsfuld og have givet korrekt efter på biddet, og den skal arbejde i en utvungen holdning med næ-
    seryggen lidt foran det lodrette plan. Hesten/ponyen skal gå energiskt fremad i god balance med rentaktede og naturlige gangarter, og den skal være i
    stand til at gå korrekt på de svagt bøjede spor som LC niveauet forlanger. Der skal lægges mere vægt på gangarternes korrekthed og hestens eftergivenhed og lydighed, end på øvelsernes præcision. Rytteren skal have så meget kontrol over sig selv, at han/hun er i stand til at kontrollere og indvirke
    korrekt på hesten/ ponyen "

    Og her nævnes næseryggen foran lod, som ikke rigtigt hænger sammen med kommentaren om at den er for åben. Igen ikke så rejst i nakken ja, men åben, nej.

    En anden gang, så vent efter klassen og spørg dommeren, så ved du det mere præcist :o)


  • #9   19. aug 2013 kan man godt bare spørge dommeren? troede jeg ikke man måtte smiley

  • #10   19. aug 2013 Syntes nu faktisk at 60% passer meget godt

  • #11   19. aug 2013
    Ja, du må gerne spørge dommeren om hun/han vil uddybe kritikken :o)


  • #12   19. aug 2013 Krikken: Er du sikker på, at du ved hvad der menes med åben fortil? En hest der rider LDR kan også være åben fortil. Det ses sjælden ved rollkur, men kan forekomme smiley

    Og de ting du ridser op, kan hesten jo kun vise momentvis.
    Den overholder ikke engang de ting der står i LC.

    Åben fortil og rejst i nakke hænger jo sammen. Rejser den nakken, OG ryggen, lukkes den fortil. Sænker den nakke og ryg, åbnes den fortil, om så mulen klasker ind på halsen eller den stritter lige op il vor-herre smiley


  • #13   19. aug 2013 Team Grafik. Det synes jeg også, og jeg vil heller ikke kalde det bundkarakter!
    Bundkarakter er nede omkring de 50 %, hvor man går som ikke gennemført.
    Eller sådan fungere det i hvert fald i mit hoved smiley


  • #14   19. aug 2013
    Når jeg har hørt åben fortil og som jeg forstår at en hest er for åben.
    Så menes der at hesten går for meget foran lod, er for åben i dens ramme og er tæt på at gå oven ud -men gør det ikke, for så ville man skrive oven ud.

    Og derfor mener jeg ikke, at en hest bag lod kan for for åben. Da jeg som nævnt forbinder en for åben ramme, med en der er for meget foran lod.


  • #15   19. aug 2013 Ja i mine øjne er bundkaraktere også omkring de 50% som er grænsen for godkendt, 60% er er okay ridt men heller ikke fantatisk smiley et middel resultat vil jeg sige.

  • #16   19. aug 2013 Dine galopøgninger bliver heller ikke vist, der skal være tydelig forlængelse af springet, i dine bliver hesten blot endnu mere lang. Det viser at springet ikke kommer bagfra smiley Det samme gør sig gældende i travøgningerne, dog ikke nær så meget som galoppen.

  • #17   19. aug 2013 Enig med Grafik smiley

    Krikken: Det ser vi ikke ens på smiley


  • #18   19. aug 2013 ja man er altid velkommen til at gå hen til dommeren og spørge om han/hun vil uddybe, hvis der ikke er skrevet på kritikken så man forstår begrundelsen...



  • #19   19. aug 2013 Jeg tænker at du skal prøve at sætte dig tungere og mere rank, få hænderne op og sæt noget mere tempo på. Temposkift og halve parader så hesten har mere fokus på dine hjælpere. Øv en masse sidebevægelser for at gøre hesten mere smedig. Den dykker og er for åben og det ville ovenstående hjælpe på. Tror det bunder i at du er for fokuseret på hvordan hesten skal gå fortil. Så glemmer du tempo og og din opstilling og dermed ryger forparten.

    Er meget enig med det de andre skriver


  • #20   19. aug 2013 okay tak smiley og med bund karakter mener jeg sidst i klassen smiley

  • #21   19. aug 2013 Det kan man ik sige.
    At de andre har fået flere point end dig betyder ikke at du var dårlig!
    De andre var bare bedre på dagen.

    Kig på procenterne.

    At man har vundet en klasse siger jo heller ik noget.
    Tænk hvis der kun var 3 i klassen og de andre faldt af
    ?
    smiley


  • #22   19. aug 2013 hehe ja meget muligt smiley men pyt vi red til det vi gjorde og så må vi forsøge at gøre det endnu bedre næste gang. Den hest er bare så mega svær at samle sammen fordi hun har enormt lang hals og er lavt stillet. men må få aktiveret motoren bagi så dem kan Skype hende op.

  • #23   19. aug 2013 skubbe * ikke Skype

Kommentér på:
begynder det ikke at ligne noget? :)

Annonce