{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Godt at huske ved udlån? {{forumTopicSubject}}

Hej!
min familie og jeg står og skal finde to parter til den ene af vores heste, da jeg går i 3g og i forvejen har 2 heste som skal trænes smiley Kan man godt kræve at parterne skal betale opstaldning (på den rideskole jeg for undervisning på) og undervisning? Og at det skal være et krav at den bliver brugt x antal dag og den skal gå undervisning? Parterne vil selvfølgelig ha hesten som om det er deres egen og kan tage til stævne osv.
udover det hvad er ellers godt at få med?
vi laver kontrakt på det
parterne skal ikke betale os noget for hesten, men skal bare selv stå for overstående udgifter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt at huske ved udlån?
  • #1   9. sep 2013 Kontrakten fra heste nettet har vi brugt da vi lånte Tosca. Den dækker det hele, og du nemt printe den ud smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   9. sep 2013 Nøjs med en part, også lån hesten ud så den må rykkes til et andet sted.

    Jeg ville aldrig selv dele en hest med en anden part, og slet ikke skulle betale fuld opstaldning hvis hesten ikke engang må flyttes


  • #3   9. sep 2013 Tror nu også det er bedre at låne den rigtigt ud hvor låner har mulighed for at dlytte hesten...
    Tror det er de færreste der vil betale alle udgifter for at det alligevel skal blive hvor ejer vil ha det når ejer vil ha det - og at ejer derudover kan gå og puste personen i nakken...


  • #4   9. sep 2013 synes heller ikke du kan krave at parten skal betale alle udgifter, hvis de ikke selv må bestemme hvor den må stå og være sig selv med hesten, du skal tænke på det koster parten ligeså meget for at have din hest som at have sin egen.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   10. sep 2013 Team nedergård, syntes stadig væk ikke du kan forlange fuld opstaldning når hesten skal blive stående..

  • #6   10. sep 2013 hvad mener du Astrid? smiley
    Karoline n -> parterne vil kun stå med opstaldning, foder og undervisning smiley dyrelæge og smed vil være på vores regning, udover det skal de ikk gi noget til os for at have hesten som deres egen smiley hvordan kan det ikk være billigere, end hvis du selv skal ud og købe en hest?


  • #8   10. sep 2013 fordi at købe hesten er et engangsbeløb, hvis parten skal betale for næsten alt men ikke må rykke den er det en alt for høj pris

  • #9   10. sep 2013 Ville også bare nøjes med en part, hvis ikke du vil låne den ud "rigtigt". Når man låner en hest er det som at have sin egen, som man selv kan bestemme hvor skal stå, og hvordan skal trænes osv. den skal bare hjem i samme stand som den var da man begyndte at låne den.

  • #10   10. sep 2013 Jeg er enig med de andre, men hvis du stadigvæk selv er uenig - så prøv at lave en annonce med de krav der, og se hvor mange der henvender sig smiley

Kommentér på:
Godt at huske ved udlån?

Annonce