{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
398 visninger | Oprettet:

træning af unghest. {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at tage mig af en dejlig araber vallak på 5 år, som desværre bare har fået lov til at gå og glo, så han har ikke været meget i hænder.
Jeg har fået lov til at tage mig af ham og gøre med ham hvad jeg vil, som er han min egen.
(Jeg kender ham godt, så tilliden bliver ikke noget problem)

- Er der nogle der har nogen gode råd og idéer til hvad jeg kan gøre med ham og træne med ham?

Har kendskab til ungheste og tilridning, men nu vil jeg bare hører fra andre om i har nogen gode råd. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  træning af unghest.
  • #3   7. okt 2013 Tag det stille og roligt og husk på at hvis hesten ikke har været i hænder er hans mentale alder ikke nødvendigvis 5 år smiley

• #4   7. okt 2013 Han kan faktisk ingenting, han kan ikke stå bundet i spiltorv og han skal bedøves når han skal have smed, så det er helt sikkert en ting han skal lære smiley

• #5   7. okt 2013 Jeg kender ham heldigvis rigtig godt. smiley Men nu synes jeg det var synd for ham
    at han skulle stå mere stille, men jeg har heller ikke tænkt mig at ville sætte mig op.

• #7   7. okt 2013 Lad være med at gå for hurtigt frem. Lyt til hesten og mærk når den bliver træt. Respekter når den siger fra og har brug for pause. Selvom han har en alder hvor han er lige til at gå til, så kan det være meget at kapere bare det at skulle til at være mere i hånd, foruden det at skulle lære en masse.

Jeg har selv en 5 års i tilridning som heller ikke har været i hånd før og han kan kun koncentrere sig et kvarter ad gangen. Han har været i træning i 3 måneder og nu begynder han ikke at kunne rumme mere og har brug for en pause.

• #8   7. okt 2013 Og så lær ham, via tillidsøvelser, at når du er sammen med ham sker der ham ikke noget. Det vil også hjælpe ved smed og dyrlæge, for så ved han at du ligesom ikke vil lade noget farligt ske ham smiley Det gjorde jeg med min hest, som også var fuldstændig rå da jeg fik om (og så har han været mishandlet) og det fungerede meget godt smiley

Kommentér på:
træning af unghest.

Annonce