{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Knabstrupper - Viggo af Thyps - 2015

2.174 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen hest er oprettet og stemt ind. Opret din egen hest

* AnneOlesen *
Kvinde | 30 år | Oprettet: 29. jul 2009


Knabstrupper - Viggo af Thyps -

Fødselsår:
2015
Højde:
November 2015: Annoncen sagde ca. 132 cm

April 2016: Målt til ca. 144 cm

Juli 2017: ca. 156 cm

2021: 164 cm
Temperament
Total cool føllebasse :)
Han klarede sin første tur i trailer super fint og han kræver ikke meget overtalelse til nye ting.
Han virker til at være en rigtig intelligent og velovervejet lille hest :)
Gangarter
Skridt: Middel, han træder godt i gennem
Trav: Lidt over middel, han er en lille gummibold
Galop: Har ikke set så meget galop fra ham endnu
Stævner
Stamtavle
Ren knabstrupper, dog på grønt pas da faderen ikke kunne kåres grundet bukkehov.

Far: Karl af Dutterup
Mor: Zenya
Køn
Hingst

Vallak, kastreret d. 3/4 - 2016
Bemærkninger
Jeg købte Viggo d. 4/12 - 2015.

Han er et super flot og dejlig lille hingsteføl på 8 måneder. Viggo virker til at være en meget intelligent hest. Hvis man kan overbevise ham om at noget ikke er farligt tror han på dig. Med en så tillidsfuld basse skal ikke give han grund til ikke at stole på dig. Viggo og jeg skal lære hinanden og kende, og vi har forhåbentlig mange hyggelige stunder foran os.
Vores eventyr er lige startet :)

OPDATERINGER:

17/3 - 2016
Min knap så lille plethest har virkelig vist sig at have en masse personlighed. Han er kommet på fold med to vallakker og for Viggo er hver dag en fest (selvom at vallakerne måske gerne ville have en pause en gang i mellem).
Han vokser som ukrudt og spiser som en elefant. Dog vokser numsen lidt hurtigere end forbenene, men det er vidst meget normalt ;)
Vi er begyndt på lidt trailer træning, og det går frem ad. Når vi begge to tænker os lidt om går det bedst :)

16/4 - 2016
I dag stiftede vi bekendtskab med den skrækindjagende paraply. Efter et par snif og nogle godbidder var den accepteret. Trailer læsningen går også super god. Han går op på rampen uden tøven og efter 10 sekunds kiggen, følger han med helt op. Men udover at være god til at gå op i traileren, er han også god til at gå ud. Ingen panik, ingen hast. Han går stille og roligt hele vejen ned at rampen. Så stolt! Hvis han fortsætter med at udvikle sig så positivt, får jeg nok verdens bedste hest :D :D

27/7 - 2016
Træningen går godt frem ad. Han taget alt med ophøjet ro! Endnu en tur til clinic med Jenny fik vi flere lektier for. Dem arbejder vi på sammen med en smule sommerferie med en masse græs ;)


23/8 -2016
Kæmpe øv!!!! Viggo har fået konstateret slinger. Frygtede sådan at det var Wobblers syndrom, men dyrlægen mistænker mere et brud på en nakkehvirvel.
Har oprettet et album hvor jeg opdatere om sygdomsforløbet

17/4 - 2017
Jeg har nok erhvervet mig verdens mest uheldige hest. Har formået at stikke benet ud på ydersiden af udeboksen og skære sit ben på en blikplade. Det krævede dyrlæge besøg på påskesøndag, ca. 6 sting og en cocktail af antibiotika og smertestillende ??
Stakkels lille dyr!
Kommentér på:
Knabstrupper - Viggo af Thyps -
Annonce