Knabstrupper - Viggo af Thyps - 2015
2.174 visninger
|
Oprettet:
Knabstrupper - Viggo af Thyps -
Fødselsår:
2015
Højde:
November 2015: Annoncen sagde ca. 132 cm
April 2016: Målt til ca. 144 cm
Juli 2017: ca. 156 cm
2021: 164 cm
April 2016: Målt til ca. 144 cm
Juli 2017: ca. 156 cm
2021: 164 cm
Temperament
Total cool føllebasse :)
Han klarede sin første tur i trailer super fint og han kræver ikke meget overtalelse til nye ting.
Han virker til at være en rigtig intelligent og velovervejet lille hest :)
Han klarede sin første tur i trailer super fint og han kræver ikke meget overtalelse til nye ting.
Han virker til at være en rigtig intelligent og velovervejet lille hest :)
Gangarter
Skridt: Middel, han træder godt i gennem
Trav: Lidt over middel, han er en lille gummibold
Galop: Har ikke set så meget galop fra ham endnu
Trav: Lidt over middel, han er en lille gummibold
Galop: Har ikke set så meget galop fra ham endnu
Stævner
Stamtavle
Ren knabstrupper, dog på grønt pas da faderen ikke kunne kåres grundet bukkehov.
Far: Karl af Dutterup
Mor: Zenya
Far: Karl af Dutterup
Mor: Zenya
Køn
Hingst
Vallak, kastreret d. 3/4 - 2016
Vallak, kastreret d. 3/4 - 2016
Bemærkninger
Jeg købte Viggo d. 4/12 - 2015.
Han er et super flot og dejlig lille hingsteføl på 8 måneder. Viggo virker til at være en meget intelligent hest. Hvis man kan overbevise ham om at noget ikke er farligt tror han på dig. Med en så tillidsfuld basse skal ikke give han grund til ikke at stole på dig. Viggo og jeg skal lære hinanden og kende, og vi har forhåbentlig mange hyggelige stunder foran os.
Vores eventyr er lige startet :)
OPDATERINGER:
17/3 - 2016
Min knap så lille plethest har virkelig vist sig at have en masse personlighed. Han er kommet på fold med to vallakker og for Viggo er hver dag en fest (selvom at vallakerne måske gerne ville have en pause en gang i mellem).
Han vokser som ukrudt og spiser som en elefant. Dog vokser numsen lidt hurtigere end forbenene, men det er vidst meget normalt ;)
Vi er begyndt på lidt trailer træning, og det går frem ad. Når vi begge to tænker os lidt om går det bedst :)
16/4 - 2016
I dag stiftede vi bekendtskab med den skrækindjagende paraply. Efter et par snif og nogle godbidder var den accepteret. Trailer læsningen går også super god. Han går op på rampen uden tøven og efter 10 sekunds kiggen, følger han med helt op. Men udover at være god til at gå op i traileren, er han også god til at gå ud. Ingen panik, ingen hast. Han går stille og roligt hele vejen ned at rampen. Så stolt! Hvis han fortsætter med at udvikle sig så positivt, får jeg nok verdens bedste hest :D :D
27/7 - 2016
Træningen går godt frem ad. Han taget alt med ophøjet ro! Endnu en tur til clinic med Jenny fik vi flere lektier for. Dem arbejder vi på sammen med en smule sommerferie med en masse græs ;)
23/8 -2016
Kæmpe øv!!!! Viggo har fået konstateret slinger. Frygtede sådan at det var Wobblers syndrom, men dyrlægen mistænker mere et brud på en nakkehvirvel.
Har oprettet et album hvor jeg opdatere om sygdomsforløbet
17/4 - 2017
Jeg har nok erhvervet mig verdens mest uheldige hest. Har formået at stikke benet ud på ydersiden af udeboksen og skære sit ben på en blikplade. Det krævede dyrlæge besøg på påskesøndag, ca. 6 sting og en cocktail af antibiotika og smertestillende ??
Stakkels lille dyr!
Han er et super flot og dejlig lille hingsteføl på 8 måneder. Viggo virker til at være en meget intelligent hest. Hvis man kan overbevise ham om at noget ikke er farligt tror han på dig. Med en så tillidsfuld basse skal ikke give han grund til ikke at stole på dig. Viggo og jeg skal lære hinanden og kende, og vi har forhåbentlig mange hyggelige stunder foran os.
Vores eventyr er lige startet :)
OPDATERINGER:
17/3 - 2016
Min knap så lille plethest har virkelig vist sig at have en masse personlighed. Han er kommet på fold med to vallakker og for Viggo er hver dag en fest (selvom at vallakerne måske gerne ville have en pause en gang i mellem).
Han vokser som ukrudt og spiser som en elefant. Dog vokser numsen lidt hurtigere end forbenene, men det er vidst meget normalt ;)
Vi er begyndt på lidt trailer træning, og det går frem ad. Når vi begge to tænker os lidt om går det bedst :)
16/4 - 2016
I dag stiftede vi bekendtskab med den skrækindjagende paraply. Efter et par snif og nogle godbidder var den accepteret. Trailer læsningen går også super god. Han går op på rampen uden tøven og efter 10 sekunds kiggen, følger han med helt op. Men udover at være god til at gå op i traileren, er han også god til at gå ud. Ingen panik, ingen hast. Han går stille og roligt hele vejen ned at rampen. Så stolt! Hvis han fortsætter med at udvikle sig så positivt, får jeg nok verdens bedste hest :D :D
27/7 - 2016
Træningen går godt frem ad. Han taget alt med ophøjet ro! Endnu en tur til clinic med Jenny fik vi flere lektier for. Dem arbejder vi på sammen med en smule sommerferie med en masse græs ;)
23/8 -2016
Kæmpe øv!!!! Viggo har fået konstateret slinger. Frygtede sådan at det var Wobblers syndrom, men dyrlægen mistænker mere et brud på en nakkehvirvel.
Har oprettet et album hvor jeg opdatere om sygdomsforløbet
17/4 - 2017
Jeg har nok erhvervet mig verdens mest uheldige hest. Har formået at stikke benet ud på ydersiden af udeboksen og skære sit ben på en blikplade. Det krævede dyrlæge besøg på påskesøndag, ca. 6 sting og en cocktail af antibiotika og smertestillende ??
Stakkels lille dyr!

Knabstrupper - Viggo af Thyps -
sep 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 55
jul 2009
Følger: 47 Følgere: 44 Heste: 6 Emner: 9 Svar: 108
Og tak Sandra. Jeg er så super glad for ham og han viser bare flere gode kvaliteter hver dag.
jun 2007
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 38
Held og lykke fremover til jer begge 2, vi glæder os til at følge jer og se viggo udvikling
dejligt at se i er kommet godt hjem
sep 2013
Følger: 48 Følgere: 34 Heste: 9 Emner: 27 Svar: 157
Velkommen!
jul 2011
Følger: 65 Følgere: 66 Heste: 4 Emner: 33 Svar: 150
apr 2011
Følger: 18 Følgere: 25 Heste: 2 Svar: 14
sep 2007
Følger: 44 Følgere: 417 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 944
aug 2014
Følger: 25 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 156
okt 2014
Følger: 21 Følgere: 16 Heste: 3
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 9
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 16 Heste: 8 Emner: 127 Svar: 723
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 884 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.779
jul 2007
Følger: 136 Følgere: 729 Heste: 15 Emner: 175 Svar: 1.384
NØJ hvor er han special , men også MEGA smuk
Tillykke med ham
jan 2009
Følger: 142 Følgere: 146 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 149
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 5 Heste: 2 Svar: 3
mar 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 20 Svar: 143
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 127
mar 2009
Følger: 49 Følgere: 34 Heste: 13 Emner: 7 Svar: 10
mar 2009
Følger: 49 Følgere: 34 Heste: 13 Emner: 7 Svar: 10
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 186 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.073
nov 2011
Følger: 23 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 25
maj 2015
Følger: 2 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 52