Dansk Varmblod Liva Adoa RDS RIP [Himmelhest]
2.672 visninger
|
Oprettet:
Dansk Varmblod Liva Adoa RDS RIP
Fødselsår:
Højde:
166cm til kåring juli 2008, måler nu 169cm.
Temperament
Liva er en dejlig hoppe, med fornuftigt sind.
Kan dog have lidt fluer i hovedet...
Kan dog have lidt fluer i hovedet...
Gangarter
3 rigtig gode gangarter.
Til kåring fik hun følgende bedømmelse; Særdeles god skridt og trav, samt god galop.
Til kåring fik hun følgende bedømmelse; Særdeles god skridt og trav, samt god galop.
Stævner
Kåring juli 2008, kåret i DS. Ville ifølge dommerne have gået i DH, men hendes mor er desværre ikke kåret. Hun fik følgende kommentar;
Feminin, udtryksfuld hoppe med god smidighed og rummelighed i bevægelsen.
1. stævne 4. oktober 2008
2 x. 1.plads - 67,5 og 65,4 %
Egenthedstest 12. oktober 2008
Bestået med 700 point.
6.december 2008
2 x 1. pladser LC1 og LC2, 67,8 og 65,65%
1. marts 2009
LB1A - 62,22% - 3. plads
15. marts Skovly 09
LB1 - 64,08% 1. uplaceret
LA1 - 63,47%
21-22.august 09
LB3 - 69,96% - 1. plads
LB3 - 61% -
27. Januar 2012
LB2A - 62,59 % 4. plads
LA1A - 60,77% nr. 7 2. uplaceret.
Marts
LB3
LA2
April
La1- 60,96, Dårlig ide at lade hesten græsse et par timer inden stævne = meget tung hest!!
Langesø Ridtet 2012 25 km 4.plads Super debut :)
Feminin, udtryksfuld hoppe med god smidighed og rummelighed i bevægelsen.
1. stævne 4. oktober 2008
2 x. 1.plads - 67,5 og 65,4 %
Egenthedstest 12. oktober 2008
Bestået med 700 point.
6.december 2008
2 x 1. pladser LC1 og LC2, 67,8 og 65,65%
1. marts 2009
LB1A - 62,22% - 3. plads
15. marts Skovly 09
LB1 - 64,08% 1. uplaceret
LA1 - 63,47%
21-22.august 09
LB3 - 69,96% - 1. plads
LB3 - 61% -
27. Januar 2012
LB2A - 62,59 % 4. plads
LA1A - 60,77% nr. 7 2. uplaceret.
Marts
LB3
LA2
April
La1- 60,96, Dårlig ide at lade hesten græsse et par timer inden stævne = meget tung hest!!
Langesø Ridtet 2012 25 km 4.plads Super debut :)
Stamtavle
F: Bøgegårdens Lantano
M: Sinai
NF: Sidney
M: Sinai
NF: Sidney
Køn
Ja da, hoppe!!
Bemærkninger
Første gang jeg så Liva var hun kun 3 mdr., da hun blev 6 mdr. flyttede hun fra Jylland til os. Hun blev købt som selskabshest til min anden hoppe Faniana. Hun er dog nu min primære ridehest.
Liva er en dejlig og speciel hoppe, vi har været gennem meget både op og nedture. Hun har desværre et svagt bagknæ og efter en lang pause, kæmper vi for at hun kan blive en velfungerende ridehest igen.
Liva har nu været i gang 1 år efter pausen. Vi har arbejdet rigtig meget med grundridning og kontrol af hendes til tider lidt hidsige temperament. Det går fint fremad og vi bygger løbende flere øvelser på.
Liva er d. 6.november 2012 rejst til de evige grønne græsmarker.
Hun har været en spændende hest, og vi har det sidste 1 år haft en fantastisk tid med mange gode oplevelser. R.I.P Liva Adoa DU ER MEGET SAVNET!!
Liva er en dejlig og speciel hoppe, vi har været gennem meget både op og nedture. Hun har desværre et svagt bagknæ og efter en lang pause, kæmper vi for at hun kan blive en velfungerende ridehest igen.
Liva har nu været i gang 1 år efter pausen. Vi har arbejdet rigtig meget med grundridning og kontrol af hendes til tider lidt hidsige temperament. Det går fint fremad og vi bygger løbende flere øvelser på.
Liva er d. 6.november 2012 rejst til de evige grønne græsmarker.
Hun har været en spændende hest, og vi har det sidste 1 år haft en fantastisk tid med mange gode oplevelser. R.I.P Liva Adoa DU ER MEGET SAVNET!!

Dansk Varmblod Liva Adoa RDS RIP
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 2
Vildt lækker hest!
Lige en stor høj herfra:)
Kig gerne forbi Mekado:)
apr 2009
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 2 Svar: 10
Hun er da bare så lækker! Ekstra høj til din meget skønne hest.
okt 2011
Følger: 7 Følgere: 7 Heste: 1
Hej
Det er mig der har avlet Liva. Dejligt at finde hende igen og se at du bare er glad for hende og er kommet langt med hende kan jeg se. Hun er bare blevet flot og så fik du hende kåret også det var da dejligt. Bliver sjovt hvis du engang skal havde et føl efter hende.
Hej
apr 2007
Følger: 90 Følgere: 90 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 25
fine billeder og ih hvor er jeg synes i bare passer mega godt sammen!
høj er givet
kigforbi
mvh Ninna
jul 2004
Følger: 27 Følgere: 28 Heste: 4 Emner: 24 Svar: 304
..hvad jeg har, for at I kan komme i gang igen! Det har I begge fortjent!
jan 2006
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 13
Ej hvor er det ærgeligt. Håber hun kommer sig hurtigt.
Men så ses vi jo i weekenden :0)
sep 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Svar: 235
Hvor er hun skøn at se på
jan 2006
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 13
Kan se du også skal starte i AGR næste weekend. Det bliver da rigtig hyggeligt. Jeg skal på banen lige før dig :0)
Så vi ses der. Sandra
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 34 Emner: 24 Svar: 47
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 34 Emner: 24 Svar: 47
hvorfor har du din sadel til salg?
okt 2008
Følger: 68 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.269
Hej hej (:
Hvor er det egentlig i står henne nu ? (:
dec 2006
Følger: 69 Følgere: 61 Heste: 2 Svar: 4
Hejsa
Fantastisk hest! Flot udstråling..
Høj herfra, kig forbi?
jul 2004
Følger: 27 Følgere: 28 Heste: 4 Emner: 24 Svar: 304
Det var da dejligt, hun er en fin hoppe, så glæder mig til at se jeres fremskridt løbende..
Vil du lave føl på hende på et tidspunkt?
Det går fint med både muler og mave..
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 34 Emner: 24 Svar: 47
med de røde, så er i ved at komme ind i kampen,
jan 2006
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 13
Jeg tror nu nok at du har sagt tillykke før :0)
Går det stadig godt med dine? Har du planlagt nogle stævner i nærmeste fremtid?
nov 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 209 Svar: 3.601
For søren hvor er hun bare dejlig.. xP Super dejlig farve, og dejligt udtryk.. xD
Høj til jer..
Smutter du ikke lige forbi Pretty? ^^,
jan 2006
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 13
Sikke nogle gode billeder!!
Hun ser ud til at være rigtig sød. Dejligt.
Har du stadig dine heste derhjemme?
Kalinka er desværre stadig halt, d. 21 juni har hun stået halt i 6 mdr. Så hun bliver sendt til forsikringen i uge 26. Det er ikke sjovt, men det er også hårdt at se på at hun har ondt. Hendes højre forben er ømt nu fordi hun aflaster det venstre bagben.
Så jeg skal ud og se på hest igen igen. Nu håber jeg at jeg finder en der kan holde. Og så skal den på højgaard og tjekkes fuldstændig inden den er købt. Men der er jo aldrig nogen garanti.
Så hvis du hører om en god hest så skriv til mig..
dec 2007
Følger: 104 Følgere: 100 Heste: 3 Svar: 1
Høj til Liva.
Den er så sød
Ses på gården.
Annemette
sep 2007
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 15
var lige inde og kigge så du har jo oz en adoa..
høøjj herfra
maj 2006
Følger: 82 Følgere: 76 Heste: 6 Emner: 27 Svar: 191
det må du meget gerne
jul 2004
Følger: 27 Følgere: 28 Heste: 4 Emner: 24 Svar: 304
Det var da så lidt!
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 34 Emner: 24 Svar: 47
okay det lyder fint
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 34 Emner: 24 Svar: 47
har jeg fået mine ting...
jeg fik en gratis lær springningen med charlotte & lina lund dvd med. men den har jeg i forvejen, men hva det gratis..
et ulddækken det ser godt ud og det andet dækken er grønt så det passer lige til jakken og strøpperne jeg købte forleden.
den der vest/jakke jeg købte passer meget godt den er lige kort nok i ærmerne, og ridebukserne kunne godt være et nr. større men altså jeg skal jo nok passe dem til. og hanskerne passer rigtig godt, så nu har jeg da to nye par. og jeg glæder mig til at prøve det hannovaranske næsebånd, og jeg håber det passer. grimen kommer ned til den anden og hænge til specielle lejligheder. hm, har jeg købt mere det kan jeg ikke huske....
jeg har været inde og kigge på pikeur jakken og jeg kan ikke finde den i danmark, men jeg kan jo prøve at søge på noget andet.
forresten mærke som dækkenet har hedder polartec men på det står der Scharerberg på det ved ikke om det rigtig stavet det er nogle mærkelige bogstaver, svært at tyde...
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 34 Emner: 24 Svar: 47
ja det kan du tro..
ja jeg bruger det da endnu...
har du meldt til i FJR?
nov 2006
Følger: 99 Følgere: 90 Heste: 6 Emner: 231 Svar: 1.012
Rigtig fin dame... Høj herfra
jan 2007
Følger: 86 Følgere: 75 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 307
Sød hest! Høj til jer!
Kig gerne forbi mine med en bedømmelse!?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 8
Jeg giver dig høj... hvis du lyster... ja så kik gerne forbi min heste. Smiler
jan 2006
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 341
Nej hvor er hun yndig!
Hun får en høj!
Kigger du forbi mine?
sep 2006
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 180
sød hest.. den er rigtig fin.. kig evt forbi..