{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Micklem trensen
  • #3   16. maj 2014 Louise H - Nåede lige at se dit emne lige efter jeg havde oprettet dette - typisk!
    Har du hørt mere om kvaliteten?


  • #4   16. maj 2014 I Herning snakkede jeg med en tysk producent med nogen alla det samme system.

    Alt i den trense var special lavet så det passer den enkelte hest - håndlavet.

    http://www.st-zaum.de/

    Det er samme system som Micklem trensen hvor trykket bag ørene flyttes grundet den anderledes hagerem. smiley


  • #5   16. maj 2014 Nok ikke lige sådan jeg gad bruge penge på, med mindre min hest virkelig ikke kunne gå med alm trense

  • #6   16. maj 2014 Marie Louise - Nej, det er også lidt jeg tænker. Det er virkelig mange penge at betale for en trense, hvis der ikke er den store forskel og hesten går fint med alm. trense.

  • #7   16. maj 2014 For nogle heste ejer handler det om hvad der er bedst for hesten og ikke hvad den går ok med. Bare en tanke.

  • #8   16. maj 2014 Tina K - Har du lyst til at uddybe? Tror da alle vil det bedste for hesten, men der er vel ingen grund til at bruge 1300 på en trense, hvis den ingen forskel gør? smiley

  • #9   16. maj 2014 Jeg købte trensen for snart halvanden år siden - inden den blev kendt og populær i danmark. Må indrømme jeg var noget skeptisk overfor trensen, men jeg kunne godt se det teoretiske i udformningen så valgte at investere i den på trods af det. Ydermere har jeg også forsøgt frem og tilbage imellem min Micklem trense, kombineret og mexicansk - jeg må konkludere at det fungerede bedst på Micklem og stadig gør. smiley

    Den effekt den gav for mig var en hest der accepterede bidet mere og fandt ro på det - nedsat skub på det når den stresser. Samt jeg fik en mere fremadsøgende hest som var mere villig til at slappe af og søge ned med hoved og hals. Jeg har generelt set fået en hest som slapper mere af over overlinjen og i hoved muskulaturen. Fik også en bedre reaktion, styring og accept af bidet.

    Jeg valgte at købe Competition modellen da jeg ønskede at kunne bruge den til dressurstævner så kan ikke udtale mig om det bidløse brug af trensen.

    En ting som man virkelig skal overveje når man køber er om man har tid og vil bruge den tid det tager for hesten af vænne sig til trensen. Den gør så signalerne og trykkene ligger anerledes og det kan forvirre nogle heste den første tid og det kan derfor virke som om hesten bliver urolig og ulydig. Det er ligesom hvis man skal vænne hesten til hvilket som helst andet lige at give lidt tålmodighed inden man konkludere det ikke virker.

    Hvis du har nogle specifikke spørgsmål skal du være velkommen smiley


  • #10   16. maj 2014 Sabine - Det lyder jo rigtig godt! Det er heldigvis ikke hest, som ikke er tilredet og tilvænnet trense, som skulle have den, hvis jeg køber den, så der er ikke noget der smiley

    Bruger du den der clips, som følger med? Det er noget med, at man ikke må bruge den til dressurstævner, så vidt jeg har hørt, men det er ellers noget af det, som jeg synes virker mest tiltalende ved den?

    Sidder den også godt, hvis den ikke bliver stramt meget til alle steder?

    Og hvordan med kvaliteten? Bliver det hurtigt slidt?


  • #12   16. maj 2014 Celina - Super, er nemlig ikke typen, som spænder trensen særlig stramt, så den skal gerne blive siddende stadigvæk smiley

  • #13   16. maj 2014 Jeg har brugt clipsene i forbindelse med hesten har fået ordnet tænder så plejer jeg at bruge dem i en uge eller to efter, nogle gange hvis jeg springe med trensen og kan også være praktisk ved longering i trensen. Nej man må ikke bruge clips til dressurstævner desværre.
    Jeg er ikke typen som strammer min trense ind har dog måtte re justere den efter læderet havde lagt sig til og givet sig lidt. Det eneste væsentlige jeg synes er at det som fungere som kæberem er tilpasset korrekt(så trensen hverken glider frem eller trykker) så er den nederste ligegyldigt så længe du rider uden clips. Men generelt skal den ikke spændes særlig meget og det skal man lige være opmærksom på ellers trækker den forkert.

    Jeg synes kvaliteten er fin og det skal lige tilføjes at jeg ikke er den bedste til at pusse mit udstyr jævnligt. Min er stadig super fint og har ingen revner i foring eller blevet stiv som jeg ellers har oplevet med andre trenser.


  • #14   16. maj 2014 Jeg longerede med min i dag men da hesten hostede lidt pga. støv spændte jeg den nederste rem helt ud så der var plads og trensen blev pænt hvor den skulle selvom jeg kunne se remmen bevægede sig så den bliver siddende selvom man ikke spænder smiley

  • #15   16. maj 2014 Super, mange tak for svar, Sabine!

  • #16   16. maj 2014 Nu fungere mine heste alle sammen super godt på alm trense. Dog forskellige næsebånd. Jeg kender nogle som ikke kan mærke nogle forskel, udover de synes ideen var god, og det lød godt, men kender også en der er glad for den. Så ja, ingen personlige erfaringer, og jo jeg vil mine heste det bedste, dog er det bedste ikke at købe en trense til så mange penge uden grund

  • #17   16. maj 2014 Da jeg prøvede min hest for et par måneder siden gik han med Micklem trense (mener det var multibridle). Så da jeg fik ham hjem begyndte jeg at ride ham med almindelig hovedtøj, og der er en tydelig forskel, og han gik meget bedre med micklem, så sådan en har jeg bestilt hjem til ham smiley



  • #18   16. maj 2014 Selvfølgelig gør den en forskel - Den er anatomisk korrekt i forhold til kraniet, tager højde for tryk og nerver.

    Det kan godt være din hest ikke går bedre med den, men den er bedre for din hest. Så det handler ikke om at man som rytter skal få en mere ridelig hest eller bedre hest, det handler om at gøre det bedste for sin hest, uden nødvendigvis selv at få noget ud af det.


  • #19   17. maj 2014 Linette gav dig lige mit svar. smiley

  • #20   17. maj 2014 Men der er vel nervebaner i hele hovedet, så der vil vel altid blive trykket på dem?
    Håber I forstår at jeg stiller mig lidt kritisk til en trense til 1300


  • #21   17. maj 2014 Den måde micklem trensen bliver fast gjort på gør at der netop ikke bliver trykket på nervebanerne.

  • #22   17. maj 2014 Ja, men der er jo ikke nerveUDGANGE i hele hovedet, de er ultra følsomme, og almindelige næsebånd er lige ovenpå dem.

    Se på billedet her.


    profilbillede
  • #23   17. maj 2014 Tina

    Nej, Micklem trensen berør også nervebaner, men ikke udgangene som er det der bør undgåes. I princippet kunne man også bare ride med et nakkestykke og uden næsebånd, det giver det samme.


  • #24   17. maj 2014 Ja okay, det kan jeg godt se.

Kommentér på:
Micklem trensen

Annonce