{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.559 visninger | Oprettet:

Hoppe, vallak eller hingst? {{forumTopicSubject}}

Hvad foretrækker I: hopper, vallarker eller hingste?
Og hvorfor foretrækker i lige den slags frem for de andre?

Vi har jo fordomme om alle:
hopper = sippede, stædige
vallaker = kedelige, dovne
hingste = ustyrlige, farlige

"Man kommanderer med en vallak, diskuterer med en hingst, og skal spørge en hoppe om lov" - Kyra Kyrklund

MIN MENING
Personlig forestrækker jeg KLART hopper, da de f.eks. generelt er meget sjovere, fordi du aldrig ved hvad du får, og det elsker jeg ved dem.
De har generelt mere personlighed og temperament.
Der ligger mere arbejde I at få en hoppe til at arbejde sammen med dig.

Vallaker er for mig alt for kedelige - igen generelt. Når først respekten er hjemme, så gør den hvad du siger.

Hingste igen generelt for kedelige. Selvom de er svære end vallaker er de stadig meget nemmere end hopper!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoppe, vallak eller hingst?
  • #1   7. jun 2010 Klart vallak som første priotet
    derefter koldblods hingste
    hopper
    varmblods hingste


  • #2   7. jun 2010 helt klart hopper :D!

    har samme mening som dg, vallaker er alt for kedelige & hingste lidt mere spænede, men slet ikke så meget som hopper' (-;


  • #3   7. jun 2010 jeg fortrækker helt klart hingste smiley

    Dem ved man hvor man har, hopper er lidt mere lunefulde, og mange (siger ikke alle) har et temp som siger spar 2... Vallakker er ok men som du selv skriver så hvis de har fået taget kuglerne tidligt, er der ikke så meget go over dem...


  • #5   7. jun 2010 Hopper, kan godt lide at de kan være lidt lunefulde og have deres egne meninger om ting - selvom jeg da på visse dage, særligt omkring den første brunstperiode i foråret, godt kunne ønske at man lige kunne "fjerne kuglerne" og gøre dem lidt mere medgørlige smiley

  • #6   7. jun 2010 For mig er "kønnet" lige meget det er personligheden der tæller smiley

  • #7   7. jun 2010 Hopper - Som du selv skriver har de meget mere personlighed og er lidt sjovere. De knytter sig klart mere til en end vallaker fx, som jeg generelt synes er meget "neutrale"

    Kan også godt lide hingste, jeg bryder mig bare ikke om alle de forholdsregler: De kan ikke snakke med andre heste, skal gå alene på fold osv osv.


  • #8   7. jun 2010 Hopper: Er helt klart dem jeg fortrækker at ride de er hidsige stædig og dejlig at ride. De kan være helt vildt stride men man kan (næsten altid) håndtere dem efter min mening smiley

    Vallaker: Er dem jeg vil ride hvis jeg ikke rider hoppe. De kan være lidt kedelige men man kan alligvel altid overtale dem. jeg kan godt lide vallaker der stadig har lidt Hingst i sig smiley

    Hingste: De ligger nedreste fordi de simpel hen er svære og irrterene at omgås efter min mening smiley


  • #9   7. jun 2010 Altså hvis kemien er der, så er kønnet lige meget,

    Jeg vil dog aller helst have hingste, jeg synes de har mere go i sig og desuden er det noget nyt hver dag,
    ikke at det ikke også er det med hopper, men har bare altid haft det nemmere at få tillid til hingstene end hopperne, men jeg stoler også blindt på heste, om så de sparker eller ej.
    Men vallakkerne har bare mistet "gnisten" hvis ikke de bliver kastreret sent.


  • #10   7. jun 2010 Jeg kan godt lide hopper, og har selv redet ture og lidt dressur på en dejlig en i 4 år smiley Men som andre siger ved man ikke, hvor man har dem.. Den ene dag kan de være super søde, og den anden dag være super stædige! Og så havde hun den dejligste (irriterende) personlighed! Jeg elsker også, at man ikke ved, hvad de kan finde på, men det går bare ikke helt, nu hvor jeg nok skal til at starte stævner.. Hvis hoppen f.eks. ikke lige havde tænkt sig at skulle til stævne den dag.
    Så derfor foretrækker jeg nok mest vallaker. Man ved hvor man har dem, og gør næsten altid, hvad man beder dem om smiley Det kan self. godt blive lidt kedeligt engang imellem.. Men synes nu alligevel, det er det bedste smiley
    Da jeg kiggede på hest, gik jeg dog ikke efter et bestemt køn, og jeg kiggede da også på hopper.. Men så faldt jeg da lige for min dejlige Lukas-dreng ;p


  • #11   7. jun 2010 Jeg har haft 2 vallakker og en hoppe (:
    Jeg er nok meest til vallakker (;
    Og dem kan der godt være fut i smiley
    Den hoppe jeg havde var hingste gal og det var sygt irreterende


  • #12   7. jun 2010 for mig er kønnet fuldstændig underordnet!
    det jeg går efter er kemien mellem mig og hesten, og hvordan vi samarbejder.

    at mine to gamle ponyer er hopper og min nye pony også er hoppe er en tilfældighed, da jeg ikke bevidst kiggede efter hopper, men efter en hvor jeg kunne mærke kemien, og det har i alle 3 tilfælde været hopper.

    men har som sagt ikke nogen speciel favorit:)


  • #14   7. jun 2010 vil sige vallak eller hoppe

    hoppe fordi man kan få små føl

    og vallak fordi de får ikke hingste gallesyge

    og ikke hingste fordi dem kan man ikke få føl og de er hoppe gale


  • #15   7. jun 2010 Jeg kan bedst lide vallakker, da jeg synes de er mere rolige end hopper ;p
    Rider selv på en vallak, men tror han har fået kappet kuglerne lidt sent, for han kan godt tænde ind i mellem, men ellers er han total kold(Fjordhest), og nogle gange "leger" han også hingst ;p

    Jeg har altid været facineret af hingste, men jeg er sikker på at jeg ikke vil kunne håndtere en (;


  • #16   7. jun 2010 Hopper snobbede kællinger der aldrig gør hvad der bliver sagt og er tøse fornærmede

    Vallaker for det meste ret kedelige

    Hingste utrolig lære nemme

    foretækker hingste


  • #17   7. jun 2010 Må nok også sige hopper. Som mange af de andre siger er de ligt mere personligheds præget, og utrolige sjove at havde med at gøre, min fx, hvis du stikker hånden igennem træmmerne til boksen, ligger hun ørene tilbage og står og nikker, og stamper ind imellem også lidt, hun gør det også hvis man har boks døren åben, og stikker hånden igennem de aller yderste træmmer. xD

    Vallaker, er sådan, blah-agtige, dog har nogle af dem utrolig meget personlighed, men har nok lidt at gøre med hvornår kuglerne røg. smiley

    Hingste kan jeg ikke udtale mig så meget om, da jeg ikke rigtig har haft med dem at gøre.

    Men det er nok som min fars eks siger:
    Til en vallak siger man nu gør vi sådan, og de siger okay og gør det.
    Til en hingst siger man nu går vi sådan her, er det okay?, og de siger måske ja.
    Men en hoppe spørger du 5 år før, og får måske et ja. smiley


  • #18   7. jun 2010 Hvis du synes hingste er for kedelige, har du aldrig haft en rigtig én. smiley

    Jeg har haft alle tre slags, og jeg må sige, at jeg er hingstemenneske. Det kræver et par kampe om respekt, men vinder man, og kan man være konsekvent, så har man bare en hest og en kammerat, der sparker røv. Hopper er for humørskiftende og selvstændige til mig, de bærer nag, og vallakker, well, de er bare ikke ligeså dejlige som hingste, der vil gå igennem ild og vand for dig, men som heller ikke bare lige gør alt, hvad du siger, og som -altid- gør sit yderste.


  • #20   7. jun 2010 har altid haft vallaker og et par hingste....og en enkelt hoppe. Kunne ikke finde på at købe en hoppe igen. Synes at vallaker har et meget skønnere temperament end hopper smiley de er dejlige, kærlige og medgørlige (ihvertfald dem jeg har ekndt). smiley

  • #21   7. jun 2010 Hingste: På grund af udstrålingen og gnisten smiley

  • #22   7. jun 2010 Hmm .. Det er sku meget forskelligt da en hoppe ikke ALTID (meget tit) er som man siger de er, men opfører sig som vallaker.

    Jeg ikke rigtig sige hvad jeg foretrækker?

    Men jeg foretrækker en der også er med på udfordring og både vil arbejde sammen og diskutere sammen. En som selv tør og sige "fra" og komme op og diskutere og være sippet og dum ;o)) haha ..

    Og det kan jeg skam finde i alle køn(og vallaker) ..

    Har dog sjældent mødt en vallak der er kedelig og doven .. de er friske og "normale"


  • #23   8. jun 2010 Er mest til hopper og vallaker.
    Er ikke så meget til hingste,


Kommentér på:
Hoppe, vallak eller hingst?

Annonce