{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.520 visninger | Oprettet:

P-piller og minipiller??? Jer som tager det? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

jeg begyndte på malonetta p-piller, men mit humør bliv surt, og jeg ændrede adfærd, så jeg valgte i samarbejde med min mor igen, at stoppe på dem!
Så nu har lægen og jeg snakket om nye p-piller eller minipiller?
Men jeg ville gerne hører hvad i tager og eller har haft problemer med det af humør svingninger med mere?

Har i prøvet minipiller eller p - piller smiley

Jeg har nemlig fået en kæreste igen, så derfor ville jeg især gerne have noget præventations middel igen, men også fordi jeg har mange mavesmerter ved mens, og ville have styr på blødningerne...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-piller og minipiller??? Jer som tager det?
  • #1   19. jun 2012 jeg bruger minulet. det har jeg gjort i 16 år nu og har ingen bivirkninger haft ved dem.

  • #2   19. jun 2012 Jeg er begyndt på nyvonette for ikke så længe siden - er færdig med første blisterpakke på søndag. Jeg har været rigtig glad for dem. Der har ikke været nogen mavesmerter samt den urene hud, som jeg var begyndt at lide en smule af på ryggen, er forsvundet fuldstændigt igen.
    Jeg har ikke oplevet humørsvingninger eller andre bivirkninger, så det er rigtig dejligt. Men kroppen reagerer jo meget forskelligt, så hvad der er godt for den ene behøver nødvendigvis ikke være det for en anden smiley


  • #3   19. jun 2012 jeg er på p-piller pga menstruations smerter i høj grad, og dernæst at det ikke altid lige kom til tiden, selvom jeg har haft det i over 5 år.. jeg har i et år været på p-piller og de virker ganske normalt.. de hedder gestinyl..

  • #4   19. jun 2012 Jeg tager p-piller og har i flere år taget Yasminnelle, men grundet "alle" de blodpropper hos unge og at det er blæst op i medierne, må jeg ikke længere få dem udleveret af min læge smiley Øv bøv, så har lige skiftet til andet mærke (kan dog ikke huske navnet lige nu) som jeg indtil videre fungerer godt på.

    Hvorfor stoppede du enlig? Du burde have taget en snak med din læge og istedet få et andet præperat. Der findes mange forskellige p-piller, jeg skulle igennem 2 "forkerte" før jeg kom på Yasminnelle, som jeg nu er gået væk fra.


  • #6   19. jun 2012 SOF: Kroppe reagerer forskelligt smiley Nogen får bivirkninger og andre ikke.

  • #7   19. jun 2012 jeg er på minipiller. dem er jeg rigtig glade for, men det eneste minus det er at hvis man er på medicin mod en kronisk sygdom, som i mit tilfælde er epelipsi så dækker de ikke lige så meget som de ellers ville gøre, og sådan gælder det også for normale p-piller

  • #8   19. jun 2012 Jeg har været på mini-piller i et par år nu, de hedder vist Carasetta. De re skide dyre synes jeg, men har været meget glad for dem. Har ikke haft en eneste bivirkning (tror jeg da) og skal tage dem fordi jeg har migræne med aura, så kan ikke tåle at få tilført for mange hormoner.
    jeg synes de er gode, men da min veninde kom på dem, fik hun voldsomme humørsvingninger og uren hud. Så det er åbenbart meget forskelligt fra person til person smiley


  • #10   19. jun 2012 Jeg bruger også Novynette. Ingen klager herfra.

    Men snak med din læge om det. Hvilke P-piller man skal tage afhænger meget af kroppen. Hvor højt et blodtryk man har, o der er blodpropper i familien osv osv.


  • #11   19. jun 2012 Jeg har brugt novynette i halvandet år nu, uden problemer smiley

  • #12   19. jun 2012 Jeg køber bare de billigste. Det er sjældent at det er de samme.

    I 1½ år brugte jeg yasminelle, men det kostede 250 hver 3. måned, nu får jeg dem til max 60 kr. hver 3. måned.

    I starten havde jeg også lidt adfærdsændringer, men det gik væk igen.


  • #13   19. jun 2012 Altså ikke yasminelle til 60 kr, men bare de billigste.
    Det mindste jeg har givet for p-piller er 38 kr.


  • #14   19. jun 2012 nyvonette p-piller. Har jeg fået i 7 år nu. har ingen problemer haft

  • #15   19. jun 2012 Tak alle sammen!

    Min søster har været på p-piller og kan overhovedet ikke tåle dem! Så derfor er min familie ekstra opmærksom på mig smiley smiley
    Jeg har snakket med min læge smiley Og hun mener minipiller er bedst og tænker et andet præparat ikke vil hjælp på humøret :i Så derfor skal vi prøve minipiller smiley


  • #16   19. jun 2012 Jeg tager bare p-piller(de billigste jeg kan få) og det fungerer fint for mig. De eneste bivirkninger jeg har fået er at jeg en gang imellem kan få kvalme når jeg ligger ned på ryggen.
    Mine menstruationssmerter er heller ikke forsvundet efter jeg er begyndt på p-piller smiley


  • #17   19. jun 2012 og fik migræne af dem smiley

  • #18   19. jun 2012 Jeg tager mini piller og det eneste problem med dem er uregelmæssig menstruation, jeg har så bare mistet min menstruation, og så kommer den måske 2 gange om året.

  • #19   19. jun 2012 Je rsom er på minipiller - kan i regne med jeres menstruation kommer sådan regelmæssigt, eller det forskelligt? smiley

  • #20   19. jun 2012 Du skal snakke med din læge om hvad der er bedst for dig, og hvis du har mange menstruations smerter, kan de give dig nogle der kan afhjælpe det... Jeg bruger Cileste p-piller (som jeg har gjort i mange år nu) da jeg havde så mange smerter, at jeg var sengeliggende. Og i Cileste er der flere homoner, og mærker ikke vildt meget til det mere... Men det er nok ikke et alternativ for dig, hvis det ligger til familien at i ikke kan tåle det! Men igen det kan jo være du ikke reagere på samme måde som din søster smiley Men snak med din læge om det!
    Og held og lykke med det smiley


  • #21   19. jun 2012 Man skal da ikke starte og stoppe altså, med store mellemrum. Det da ikke normalt.
    Jeg kontrollere min mens med dem.
    Spiser normalt Malonetta, men sidste gang havde de dem ikke på apoteket, så har fået nogle andre, men medsamme indhold i. Spiser kun ppiller fra gruppe 1 eller 2, da min familie på den ene side er disponeret for blodpropper.


  • #22   19. jun 2012 jeg har været på p-piller i snart 2 år. bruger Yasmin. har overhovedet ikke haft problemer med Humør svingninger..

  • #23   19. jun 2012 Jo jeg skal stoppe, når jeg bliver påvirket af dem så meget! Jeg blev rasende og havde det psykisk dårligt! Og havde konstant hovedpine, når jeg tog dem! Så jo! Ingen kunne holde mig ud!

  • #24   19. jun 2012 Jeg bruger ikke noget som helst..
    Tager også epilepsi medicin, dog ikke mod epilepsi, så skal tage minipiller, hvis jeg skal tage noget, da P-pilller ikke dur..

    Minipiller skulle dække 100% men, du skal tage dem på samme tidspunk hver dag for fuld effekt og der er så min brist... Jeg er en knold til at tage dem på et fast tidspunkt, et par timer før eller efter, men lige på klokkeslet, det er jeg bare ikke god til..

    Og selv da jeg tog p-piller og ikke havde kæreste, så hed det altså andet end bare piller..
    Så er man beskyttet mod sygdomme, det kan alverdens piller ikke beskytte imod!


  • #25   19. jun 2012 Jeg har brugt malonetta i 3 år nu. Et par gange har apoteket ville give mig en billigere udgave der indeholder det samme, men dem får jeg voldsom kvalme af!!
    Jeg er super glad for malonetta smiley har sjældent humørsvingninger og pæn hud - og vigtigst af alt, ingen smerter under mens!!


  • #26   19. jun 2012 Jeg bruger Novynette da det er dem med færrest hormoner i smiley Hvis jeg får nogen med flere i bliver jeg rigtig rigtig syg smiley Men jeg kan så tilgengæld heller ikke sætte nogen som helst fejl på Novynette!

  • #27   19. jun 2012 Og dem har jeg brugt i fire år nu plus/minus smiley

  • #28   19. jun 2012 Jeg har taget nogen som hedder minulette en gang, men min mens stoppede fuldstændig med at komme, og det brød jeg mig ikke om. Samtidig med det så blev jeg gravid med min ældste datter på de piller, så dem gav jeg ikke meget for.

    Har prøvet flere forskellige siden, men ved ikke helt om det er p-piller eller mini-piller for ved faktisk ikke hvad forskellen er.

    De sidste jeg brugte hed Desorelle, men da de er af generation 3 og man skal holde sig fra generation 3 og 4, samtidig med de også fik min mens til at holde op med at komme, så stoppede jeg med dem også.

    Nu bruger jeg ingenting og min mens er begyndt at komme igen og i et naturligt leje, hvis i forstår. Jeg har menstrautionssmerter ja men ikke flere end jeg kan holde ud.

    Ved godt det nok lyder underligt at jeg stopper fordi min mens forsvinder, det syntes mine veninder i hvert fald. Men at gå fra at have mens i 5-6 dage til at have det i maks 6 timer og som regel slet ingen, det er faktisk ret ubehageligt. Jeg har brugt en formue på graviditetstest, fordi jeg hele tiden var bange for det var derfor den ikke kom og jeg ønsker ikke flere børn. Har snakket med lægen om det og svaret var at så virker pillerne efter hensigten, men jeg følte mig ikke sikker. Nok fordi jeg har prøvet at blive gravid på pillen :o)

    Så ved ikke hvad jeg vil anbefale dig, andet end hold dig fra generation 3 og 4, for de kan give blodpropper m.m. :o)


Kommentér på:
P-piller og minipiller??? Jer som tager det?

Annonce