{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Stævne nervøs, hjælp mig.. :( {{forumTopicSubject}}

FØR I LÆSER, DETTE OPSLAG KAN BLIVE LANGT smiley

Hej HG'er, det er sådan at jeg skal til stævne om præcis 1 uge med min pony.
Det er vores ALLERFØRSTE udenbysstævne, da vi kun har startet 1 enkelt før på vores egen rideklub.
Vi skal heldigvis kun starte LC2, så det er hurtigt overstået! :I
Det på vores egen rideklub red vi også en LC2, og fik 68,18% og kom på en 3 plads (til et klubmesterskab)

Jeg er SÅ nervøs for at komme på sidstepladsen, glemme programmet, blive diskvalificeret mm. For det ville bare være så pinligt smiley Og hvordan min pony, Wonder, tager det.. smiley
Jeg har altid fået at vide at hun er sød at have med ude, og opfører sig pænt osv, men man kan vel aldrig være sikker vel?
Så derfor har I nogle beroligende råd? smiley

En anden ting, har ingen ide om jeg har husket alt hvad jeg skal have, så vil I hjælpe? smiley
Skriver lige hvad jeg har husket, så kan I bagefter skrive hvad jeg skal huske! smiley

HUSKELISTE:

Gullerøder
Hønet

Sadel
Trense
Hvidt underlag
Hvide bandager
Hvide klokker
Sadelpad
Hestepas
Kvittering på tilmelding
Hvide ridebusker
Hvid stævnesskjorte
Stævnejakke
Slips til jakken, eller hvad det nu hedder xD
Den der nål til slipset xD
Ridehjelm
Hvide stævnehandsker
Sporer
Skridttæppe
Hendes dækken
Transportgamacher
Hyggebukser
Hættetrøje
Ridestøvler
Sneakers
Evt. jakke
Grime
Træktov
Strigletaske
Strigler
Ekstra elastikker
Showshine til man og hale
Progammet til stævnet
Evt. spand


Har jeg husket alt? eller glemt en del? xD
Vi kommer til at være på stævnestedet i omkring 2 timer, tror jeg smiley

RESPEKT TIL JER DER LÆSTE HERTIL! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævne nervøs, hjælp mig.. :(
  • #1   26. apr 2014
    Istedet for at have alle de forventninger så glem dem. Lad være med at have nogen forventninger og være ligeglad med hvordan det går - tag det som en oplevelse istedet for at være bange for din placering, for det er da fuldstændig ligemeget hvor du bliver placeret hvis det er første stævne - i skal bare hygge jer og gøre det til en god oplevelse.



  • #2   26. apr 2014 Spis en muffin smiley Det hjælper en del smiley Og prøv bare at glemme det :)Jeg skal til mit første stævne på min nye pony imorgen og er lidt nervøs smiley Men så spiste jeg en muffin og det hjalp smiley Ved det lyder mærkeligt smiley

  • #3   26. apr 2014 Også tænk på at ride som til træning og bare gære det bedste du kan smiley

  • #4   26. apr 2014 Så længe man selv er tilfreds, så er det hovedsagen, så skal du ikke tage dig af din placering eller procenter smiley Jeg har også oplevet at være skide tilfreds, men fik ikke de bedste procenter. Det er selvfølgelig ærgerligt, men ser det bare som en oplevelse smiley Uanset hvordan det går til et stævne, så er det altid mere erfaring med på vejen, og laver man fejl, så lærer man bare af det. Husk at spis og drik en masse, så du ikke bliver dårlig inden du skal på banen. En god solid morgenmad er vigtig! Vær i meget god tid, det plejer altid at gøre mig mindre stresset. Og så hyg lidt om ponyen i den tid i har til overs når det hele er på plads. Du kan også ordne nogle af tingene dagen før f.eks. rengøring af udstyr eller lave rosenknupperne og så selvfølgelig pakke alle tingene ned. Held og lykke med det, i skal nok få en god tur smiley Bare tag det roligt og tro på dig selv! I kan gøre det sammen smiley

  • #6   26. apr 2014 ** DET BLIVER LIDT LANGT, MEN VIL RÅDE DIG TIL AT LÆSE DET **

    Hvis de siger at hun er nem at have med ude, så tro på dem! Hun skal sikkert nok være stille og rolig!
    Du skal bare slappe helt af og få "is i maven", og kom evt. et godt stykke tid før, så du har rigtig god tid, og ikke skal stresse med at få sadlet op og sådan..
    Bare tænk på at i skal have en god oplevelse, og der er intet der er pinligt! tænk på at det er dyr vi har med at gøre, så det kan jo ikke være lige godt hver gang, og så er det bare "op på hesten" og prøve igen!
    Jeg plejer lige inden jeg stiger op på hesten, så siger jeg inde i hovedet "Jeg kan, jeg vil og jeg gør det" det giver nemlig sådan at man får lidt mere selvtillid! og så mens jeg rider på opvarmningen, siger jeg det til mig igen, hvis jeg lige holder en skridtpause, og så når du holder og venter på at du skal ind på banen! De vigtigste steder er lige inden du hopper op, og lige inden du rider ind på banen, men mens du rider programmet er det vigtigt at du IKKE siger det, for der skal du koncentrere dig om dit ridt! Tro mig det hjælper!

    Har hørt det for nogle der har været til Rasmus Bagger kursus, og han siger at det hjælper at lave en "Vinder remse", og det er det jeg har gjort med "Jeg kan, Jeg vil og jeg gør det"
    Du kan lave en hvor du KUN roser dig selv, og gerne med bandeord! f.eks. "Jeg er F*cking den bedste, der er ingen bedre end mig, for jeg er sku da den sejeste rytter på hele jorden" og du behøver ikke fortælle den til nogen, så det er helt din egen! det er vildt godt at slutte af med jeg kan, jeg vil og jeg gør det, det har jeg også fået fra en anden!
    Hvis du ved at du har nogle "svagheder" eller dårlige vaner, så nævn også dem i remsen, men selvfølgelig i en god mening, hvor du ikke laver dem!
    Og og og, som det sidste, så hvis i kommer i god tid, så sæt dig ved banen, og enten luk øjnene, eller bare sid i din egen verden, og forestil dig at du rider programmet igennem, helt perfekt og uden fejl, for så kan du snyde din hjerne til at du har gjort det!

    Tro mig, det hjælper! gjorde det engang, det er så godt nok i spring, men det har aldrig gået så godt! brugte både den remse, og at jeg havde redet banen perfekt, og helt uden fejl! smiley

    Tak fordi at du læste det hele smiley


  • #7   26. apr 2014 Rasmus Bagger er mit abselut bedste råd!!!
    Lad mig komme med et eksempel:
    Hvis du lukker øjnene og forstiller dig du bider i en citron... Hvad slet der så? Jo din hjerne tænker "idioten" bider i en citron og producere en masse spyt!
    Når du tænker som du gør og ser problemerne inden de opstår så tror din hjerne der er et problem og den er overbevist om det. Hvis du i stedet er positiv glæder dig og ser dig selv ride programmet igennem 100 gange uden fejl så kommer det også til at gå sådan! Træk vejret det skal non gå smiley

    For det andet så GLÆD DIG! Lad hver at sammenligne dig selv med alle de andre? Stævne handler om at komme ud og vise hvad du har lært og ikke se hvad alle de andre gør bedre end dig! De et andet sted! Besluttet dig nogen ting som du vil have skal lykkedes! Så lykkedes det også smiley

    Hvis du husker de her ting og vender din tankegang om til at su glæder dig til at komme ud og vise hvor dygtige i er så får du en konge fed oplevelse smiley smiley


Kommentér på:
Stævne nervøs, hjælp mig.. :(

Annonce