{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Kåring - Hvad skal man bruge af papirer osv..? {{forumTopicSubject}}

Hej! smiley Jeg vil rigtig gerne vide hvilke ting man skal have for at kunne kåre sin hingst/hoppe/vallak? smiley Skal man have pas, papirer og mere? Jeg har overhovedet ikke styr på det, men kunne nemlig godt tænke mig at få det! smiley Håber der er nogle venlige mennesker derude der vil svare på mine mange spørgsmål, tak på forhånd smiley P.s jeg har søgt på nettet og kan ikke finde noget... Links er også meget velkomne! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kåring - Hvad skal man bruge af papirer osv..?
  • #1   14. jul 2014 Først og fremmest. Du kan ikke kåre en vallak. smiley
    Men du skal selvfølgelig have pas, det skal alle heste jo have. Men resten kommer vel an på hvilken race/avlsforbund du har tænkt dig at kåre i. smiley


  • #2   14. jul 2014 Mange tak, kunne dog godt tænke mig at få en del mere viden men tak :)!

  • #3   14. jul 2014 Som sagt er det svært at give konkret Info når jeg ikke ved hvilket forbund du vil kåre i. Men det var så lidt.

  • #5   14. jul 2014 Det er ikke helt rigtigt at passet skal være rødt. Fx i DV kan du godt stille en hoppe til kåring som ikke har papirer, men den kan så kun kåres i forregistret.

  • #7   14. jul 2014 Mange tak alle sammen smiley

  • #8   14. jul 2014 DRAGVIK: I Pinto f.eks. kan man også stille hopper til kåring uden papirer smiley Så kan de optages i forregisteret, og sådan kan man faktisk komme igang med en avl kan man jo sige smiley
    Min pintohoppe - uden papirer - skal stilles til kåring i Pinto næste år smiley


  • #10   14. jul 2014 Enig, men man kan godt. smiley

  • #12   14. jul 2014 Altså hvis hesten har noget godt at bidrage med til avlen, er det for mig lidt ligemeget om den har stamtavle smiley Selvfølgeligt ikke forstået på den måde at alt med en puls skal i avlen, men hvis man f.eks. har en broget hoppe der virkeligt kunne bidrage godt til pintoavlen (nu er det lige pinto jeg ved mest om), så ville jeg ikke tøve med at stille den, for dens afkom ville jo så også kunne komme ind i forbundet, og så efter nogle generationer er det hvad der anses som "renracede" smiley

  • #13   14. jul 2014 Dragvik - Nu er der jo nogle heste(blandingsavl som DV/Miniature osv.) der ikke har en fuld stamtavle(mangler led der er kåret) som derfor ikke er kårede eller kan kåres. Men hvis man avler på disse kan jo afkom kåres hvis det manglende led opfyldes smiley Selv om hoppen ikke er kåret kan det jo være hun har et fantastisk temperament, gange, lemmer osv. der virkelig vil gavne avlen og afkommet smiley Så man skal jo nogle gange starte et sted for at fremme avlen eller ens egen stambog smiley

    Mvh TT


  • #14   14. jul 2014 Jeg kan nu godt se mening med at kåre en uden papirer, hvis det f.eks er fordi man gerne vil deltage i div arrangementer som foreningen står for.. f.eks er shetterforeningen meget aktiv og enormt hyggelig. Og i nogle forbund kan man godt kåre vallakker, da det reflekterer tilbage på forældrene som avlsdyr, dog skal den jo så have kårede forældre. Så det kommer an på hvilken hest og hvilket avlsforbund du påtænker. Du skriver hverken om den har stamtavle, hvilket køn eller hvilken forening det drejer sig om, og det ville nu hjælpe en del... Hvis det er den du har part på i din profil f.eks, så ville det være et problem, havde det været en hoppe kunne man prøve lykken i dsp, men dsp kårer ikke vallakker, så vidt jeg ved...

  • #15   14. jul 2014 En vallak kan godt kåres i Pinto

  • #16   14. jul 2014 Ja Helle, hvis den har papirer smiley Du kan ikke stille en pintovallak der ikke har kårede forældre i forbundet smiley Mener jeg i hvert fald ikke smiley

  • #18   14. jul 2014 Nej. Ikke hvis ikke den ikke har papir. Men der er jo heller ikke nogen ide i at stille en vallak som sådan. Men muligheden er der

  • #19   14. jul 2014 Der ermeget stor forskel på reglerne i de forskellige avlsforbund, så hvus du vil have et entydigt svar, er du nødt til at fortælle hvilket forbund, du ønsker at fremstille hesten i.


Kommentér på:
Kåring - Hvad skal man bruge af papirer osv..?

Annonce