{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

Starte stævne - hvornår? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået part på en 5-årig haflingerhoppe efter kun at have redet ture 3-5 gange om måneden på en islænder i tre år. Vi fik undervisning i tirsdags, og nu er jeg blevet virkelig motiveret for at komme "rigtigt" i gang med ridningen igen.

Jeg leger lidt med tanken om at starte stævner på et tidspunkt (bare små D-stævner, da jeg ikke har rytterlicens og pt. heller ikke de store ambitioner), men hvornår vil I mene, man er klar? Jeg tænker bare en LD eller max LC1 (vi har endnu ikke trænet galoppen) om noget tid.

Jeg ved godt, at I ikke kan sige, hvornår vi er klar uden at have set os - men hvornår følte I jer klar til stævner? Er 5 år for ungt? Og hvad med programmet - vil I gerne kunne det virkelig godt før I starter, eller kaster I jer bare ud i det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starte stævne - hvornår?
  • #1   9. jun 2016 Da jeg fik min hest gik der tre måneder til vi startede vores første stævne sammen en LC1, og det gik fint. Det er nok meget individuelt, hvornår man føler for det og hvor meget træning du føler i behøver før i springer ud i det smiley Personligt springer jeg også bare ud i stævnerne, fordi det ligeså meget er miljøtræning for min hest og mig. Tænker heller ikke de 5 år er for ungt, hvis det 'bare' er en LD eller en LC smiley

  • #2   9. jun 2016 For at starte stævner vil jeg mene det kræver at hesten kan styres rundt i mellem andre heste på en opvarmning i mindst skridt og trav. det har ikke så meget med alderen at gøre da det er meget forskelligt hvor hurtigt folk går frem.

    Dog må heste først starte stævner fra maj det år hvor hesten fylder 4 år.

    Min var redet i et år før jeg startede mit første stævne, men jeg startede så også med LC2 og LC3 så der skulle galoppen være på plads smiley


  • #3   10. jun 2016 Bar se at komme i gang smiley de er en super måde at finde ud af hvad i skal arbejde videre med og hvad der måske er rigtig godt smiley

    Nu har jeg godt nok redet mange år, men købte ny hest for 3måneder siden, allerede efter 6dage startede jeg første stævne, en Ld1 hun var lige startet op og kunne ingen ting trods høj alder..
    nu har jeg startet 3 stævner og fået roset med hjem hver gang skal starte igen her sidst i måneden og til ringridning 2 juli smiley

    5 år er ikke for ungt man må starte når den er 4år smiley så bar med at komme i gang smiley

    og ang. program jo bedre du kan det jo mindre nervøs er du og jo mere kan du tænke om at ride hesten i stedet for at huske programmet smiley


  • #4   10. jun 2016 De små klasser er rigtig gode til at øve sig i, og vænne hesten og sig selv til at komme ud fremmede steder og starte.
    Hvis du ikke har trænet galoppen, så ville jeg starte med ld1-2.

    I lc skal man så også vise galop - så jeg synes man skal have styr på galopanspring hjemmefra før man begynder på de klasser.

    Mine heste var 5 år før de begyndte at blive taget ud til stævner, og de startede begge med at gå ld-1/2 til deres første stævne. Den ene vandt, den anden sprang ud af banen og blev diskvalificeret smiley

    Så find du et stævne du kan tage afsted til - det er altid godt og motiverende at have noget at træne hen i mod.

    Mvh Charlotte


  • #5   10. jun 2016 Jeg takker for alle jeres svar! Det kan da være, at de små klasser ikke er så langt væk smiley

    Charlotte M: Tænker nemlig også LD-klasserne, hvis vi vælger at starte inden galoppen er helt på plads, da der jo er galop i LC. Vi ender nok med LD, når det er, bare lige for at prøve det hele!


  • #6   12. jun 2016 Jeg startede min en enkelt gang som 4 års, så jeg kunne se hvordan hun var.

    Sig ville jeg vælge LD1-2 første gang, hvis i er mest sikre i traven.


Kommentér på:
Starte stævne - hvornår?

Annonce