{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.352 visninger | Oprettet:

LA1 og LC3? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg er lidt i en struggle, da jeg skal til stævne her d. 11/11, og jeg skal melde til senest i dag.

Jeg regner med at min pony og jeg skal debutere i en LA1, men til sidste stævne for et par uger og faktisk begge de stævner vi har været til sammen, har vi startet LC-klasser og jeg er nu lidt tvunget til også at starte lidt højere, da min underviser ikke vil acceptere, hvis jeg kun starter LC-klasser igen.

Men jeg synes ikke rigtig at hverken LB1, LB2 eller LB3 ligger særlig godt til min pony og jeg. Desuden er jeg bange for at jeg glemmer programmet (er sket før).

Jeg vil gerne starte to klasser, men synes i, at det er for stort spring at starte LC3 og LA1 til samme stævne?

I får lige et billede med på vejen af min søde pony og mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LA1 og LC3?
  • #1   3. nov 2017 Du skal regne med at nogle vil rynke på næsen! Jeg ville nok vælge LA1 og LA2 - hvis ikke stævnet tillader 2x start i LA1.
    På den måde kan du også finde ud af hvilket program der ligger bedst til din pony og dig - og hvilke øvelser I skal arbejde på.

    Jeg har det selv ligesom dig - her er det dog ikke altid bare mine heste LB ligger dårligt til (eller jo, for synes de er super indviklede og mine heste har haft svært ved at holde fokus). Men jeg selv HADER LB programmerne - så kan sagtens følge dig. Ved mange har det på samme måde smiley

    Hvis din underviser mener at du skal starte LA i stedet for LC, så er det nok fordi han/hun mener at I godt kan smiley så jeg ville klart vælge LA1+2 - tag det som et stævne, hvor I udfordrer jer selv smiley


  • #2   3. nov 2017 Ærligt forstår jeg ikke hvorfor så mange fravælger LB i dressur, med en velredet hest/pony er de meget lige til...
    Jeg valgte dog at starte LA på min sorte som debut, da der ikke var andre muligheder.

    Ifølge DRF er det 'lovligt' at starte LC3 og LA1, men jeg vil mene at hvis din hest er klar til at starte en LA1, hvorfor så ikke også starte en LA2 (eller 3, hvis den kan gå kontragalop)


  • #3   3. nov 2017 Distriksmester Dressur...
    Nej det er ikke lovligt for pony. For pony er LC sværhedsgrad 0, LB sværhedsgrad 1 og LA er sværhedsgrad 2. Hvis man rider LC og LA springer man en sværhedsgrad over, og det må man ikke. Så TS, det er nemt - for du må på pony ikke starte LC3 og LA1 til samme stævne smiley
    Selvom man ikke synes LB ligger særlig godt, så kan det virkelig give noget for ekvipagen alligevel. Der forventes ikke lige så meget bæring og afskub som i LA, og man begynder her for første gang at skulle ride skulderen mere ind, mere bøjning osv. Jeg ville klart ride en LB alligevel. Man ser desværre en del ekvipager, både for hest og pony, som har sprunget LB over fordi de synes de er kringlede eller lignende. Det er netop det, at man kan ride LB, der gør at man er/bliver klar til LA, for det er kun LA1 (både hest og pony) hvor øvelserne foregår på "stort" spor (hvor mange kan få dyret rundt, men som mangler en del grundelementer som gør, at de ikke får nogen god procent). Så jeg kan kun anbefale at man går i krig med LB, i hvert fald bare giver det en chance et par gange, og se om man ikke kan få noget positivt ud af det eller en god kommentar fra dommeren man kan bruge.
    Held og lykke smiley


  • #4   3. nov 2017 Ja, jeg synes også at LB-programmerne er meget ligetil - men nu starter jeg også på A-bane. Hvis man rider pony, så tror jeg nok at det er noget helt andet (og det er LA2B i øvrigt også).

    Jeg har dog prøvet et par gange at ride LB1 på B-bane, og det er der faktisk ikke ret mange ben i smiley


  • #5   3. nov 2017 Hov ja, det er kun ved heste at det er tilladt at ride LC og LA

  • #6   3. nov 2017 På forhånd undskyld for at være lidt irriterende.. For hest tilladt at ride LC og LA1-3 (altså ikke 4 og op). Blot for at andre ikke læser indlægget og tror det er ok at ride LC3 og LA4 hest. (der er nok ikke nogen der vælger denne kombination, men det kunne være rart at sænke andelen af forum med "forkerte" oplysninger) smiley

  • #7   3. nov 2017 Melissa har fat i noget vigtigt - der er jo nemlig forskel på dressurprogrammernes sværhedsgrader for henholdsvis pony og hest.

    Så Laura, du må vælge: enten skal du ride LC3 plus et LB-program, eller også skal du ride et LB-/LA-program plus LA1 smiley


  • #8   5. nov 2017 Tak for svar alle sammen! Jeg har meldt til i en LA1 og en LB1 og så håber jeg bare jeg overlever smiley

  • #9   5. nov 2017 Det skal nok gå smiley - og pøjpøj.

  • #10   6. nov 2017 Taak Mimre! smiley

Kommentér på:
LA1 og LC3?

Annonce