{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
464 visninger | Oprettet:

Alternative kurser - hvad skal man lave med en pensioneret pony? {{forumTopicSubject}}

Jeg hygger pt. men min pensionerede konkurrencepony når jeg er hjemme hos forældrene. Men det er begrænset hvad vi får lavet når han jo ikke bliver redet så tit og jeg er for stor. Så det bliver mest til lidt småture primært i skridt, en enkelt lille kavaletti i ny og næ, longering og lidt hygge træning fra jorden. smiley

Mangler noget inspiration til hvad vi ellers skal give os i kast med, er der nogle kurser rundt omkring på Sjælland i det kommende år som beskæftiger sig med noget andet end ridning?

Skal lige siges han ikke er knivskarp til tricks indlæring så det ikke lige her vi udfolder os mest smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alternative kurser - hvad skal man lave med en pensioneret pony?
  • #1   12. jan 2018 Hvad med propriotræning? smiley

    Mvh TT


  • #2   12. jan 2018 Jeg kender desværre ikke nogen kurser, men i kan lave agility?
    Der kommer flere og flere konkurrencer, og der er hele tiden nye udfordrende ting at give sig i kast med smiley


  • #3   12. jan 2018 Propiotræning synes jeg måske ikke er så spændene, når hesten er vant til at bevæge sig på forskelligt underlag og har fin fornemmelse af sine lemmer. Det var nok mere spændene at arbejde med hvis hesten havde en problematik.

    Agility kunne sagtens være en mulighed, men synes det er lidt overkill at skulle til at bygge en hel bane. Men kunne jeg finde noget fællestræning eller andet så kunne det da være en mulighed. Skal nok også bruge en ekstra hånd da pony er en kæmpe kylling og nok ikke vil være helt fan. smiley


  • #4   12. jan 2018 selvom han er pensionist kan man jo sagtens gå/løbe ture med ham. derudover er jordarbejde altid godt. horsemanship eller straightness training er selv mest til den sidste

  • #5   12. jan 2018 Han kommer skam også ud og som jeg skriver rider vi nogle ture. Mangler bare noget afveksling til dette, og vi træner ikke seriøst noget fra ryggen da jeg som skrevet er for stor og han ikke bliver redet fast så det er begrænset hvor meget som er fair at forlange af ham.

    Men da jeg er løbet lidt tør for ideer til hvad nyt vi kan beskæftige mig med søgte jeg noget kursus som kunne give inspiration og samtidig sørge for vi lære tingene rigtigt fra start.
    Elementer fra straightness kunne være spændene, liberty kunne være spændene at begive sig mere ud i smiley


  • #6   12. jan 2018 Der er jo også mulighed for akademisk jordarbejde smiley

  • #7   13. jan 2018 Måske track var en ide for jer

  • #8   14. jan 2018 Kig på western og trail.

    Nu er han ikke western redet, men pointen i at gøre tingene og samarbejde tæt er der jo stadig


Kommentér på:
Alternative kurser - hvad skal man lave med en pensioneret pony?

Annonce