{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
473 visninger | Oprettet:

Rytter licens.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Er det rigtigt forstået at nu skal man KUN betale for at få rytter licens og så kan man starte stævner?
Og gælder det både A, B, C, og D stævner?
Og så skal man også have konkurrence registreret sin hest også ikke?

Mvh TT

Kommentarer på:  Rytter licens..
  • #1   10. sep Ja man skal betale rytterlicens for enten d-licens eller ABC-licens køber man først d-licens og senere skal have den opgraderet til ABC-licens, så skal man kun betale differencen mellem de to beløb.
    og ja så skal hesten konkurrenceregisteres men det koster ikke noget. Det er bare en knap inde på GO man trykker på ??

• #2   10. sep Hængemulen det er så ikke helt rigtigt med konkurrenceregistrering af hest, det er gratis for konkurrenceregistrering til E og D stævner, det koster 450 kr til ABC stævner og 2.400 kr hvis du skal have FEI pas.

• #3   10. sep Caroline: Det er rigtigt jeg havde lige glemt det kostede når man kom op på et højere niveau.

Jeg sidder i et stævneudvalg og rigtig mange tror fejlagtigt at man ikke skal konkurrenceregistere sin hest længere når man starter E og D stævner. Det er bare ikke helt korrekt , de har nemlig kun valgt at gøre det gratis.

• #4   10. sep Hængemulen:
    Ifht konkurrenceregistering er jeg ikke helt enig med dig.
    DRF skelner jo mellem E-D plan og C-B-A plan, hvor konkurrenceregisteringen på E-D plan er gratis, men C-B-A plan koster 450 kr. pr. hest.

Man skal ikke længere bruge ryttermærker/ridemærker for at få en C-licens, det køber man igennem DRF GO

• #5   10. sep Tina: jeg korrigerede det også i min ovenstående besked, da jeg lige havde glemt det kostede at konkurrenceregistere når man nåede over D-plan

• #6   10. sep Behøver man C licens for at starte championater og race stævner?

Mvh TT

• #7   10. sep Det går an på hvilke championater. Racestævner er på niveau med e-d stævner, så der er ingen c licens påkrævet.

• #8   10. sep Og er det lige meget om hesten starter D eller C stævner så længe rytteren har pågældende licens?

Mvh TT

• #9   10. sep Nej, hesten skal også være konkurrenceregisteret til det pågældende niveau.
    DRF skelner mellem E-D plan og C-B-A plan, hvor konkurrenceregisteringen på E-D plan er gratis, men C-B-A plan koster 450 kr. pr. hest.

• #10   10. sep Det er tale om championater indenfor race forbundet

Mvh TT

• #11   10. sep Nåå. Så er der noget jeg overså mange tak Trine

Mvh TT

• #12   10. sep De championater påkræver ikke C licens. Ihvertfald ikke indenfor DSP eller haflingeren

• #13   10. sep Okay rigtig mange tak

Mvh TT

• #14   10. sep Men så kan jeg feks vælge at starte D stævner på hesten, og så konkurrence registrere den til C stævner og få en rytter med C licens til at ride den til C stævner ikke? Jeg som ejer behøver vel ikke C licens?

Mvh TT

• #15   10. sep Lige præcis
    Det er den samlede equipage der skal være startberettiget.
    Dvs hest og rytter. Så det ligemeget med ejeren.

• #16   10. sep Jeg gætter på, at de raceaktiviteter du er interesseret i, ligger i Frederiksborgavlen
    Som tidligere skrevet, så rangerer R-stævnerne i forhold til DRF på højde med D-stævner, uanset om vi holder almindelige R-stævner, eller DM, NM eller EM

Jeg kender ikke ret meget til Frederiksborgverdenen, men jeg kan ikke forestille mig, at de kræver licens for hverken hest eller rytter, det gør man normalt ikke. Du bør dog kunne læse det ud af propositionerne.

• #17   10. sep Mimre - De afholder efter Drf sit reglement og klasser.. så jo.. For hvis man skal bruge drf sine programmer, så skal man også følge drf sit reglement og være med i en klub under drf

Mvh TT

• #18   10. sep Åh, sorry - jeg glemte lige D-licensen. Den har jeg aldrig bekymret mig om. Jo, ryttere som rider R-stævner, skal naturligvis også have en D-licens (men det skal de jo uanset).

Jeg har i øvrigt aldrig prøvet at konkurrenceregistrere en hest til D-stævner. Jeg tror faktisk at det sker helt automatisk, når man melder til

Det jeg mente, var at jeg ikke tror at det er nødvendigt at have C-licens og betale for en konkurrenceregistrering til hesten.

• #19   10. sep Hold nu op hvor er det dog blevet ualmindeligt besværligt at starte stævne!!!!
    Men jeg følger lige med her, så jeg kan blive klogere, selvom de jo nok når at ændre reglerne igen inden jeg skal ud og starte

• #20   10. sep Maria E: Nej, det er faktisk ikke mere besværligt end før - det LYDER bare vildt kompliceret, når man ser det på skrift

Fordelen ved at alting ligger på GO er, at du opretter alle dine heste (hvis du har flere) og alle dine klubber (hvis du er medlem flere steder), og når du så melder til stævne, så vælger du bare en hest/en klub og lægger på.
    Du skal ikke bekymre dig om at finde passet frem og skrive hestens registreringsnr. på anmeldelsen - for det står allerede i systemet. Det er da smart

D-licensen er noget nyt. Den giver bl.a. midler til at alle stævneresultater bliver registreret i systemet, hvor det førhen kun var distriktsstævner og landsstævner, der kunne ses. Nu kan man også se de små stævner, og det er da sjovt - og vældig informativt i forhold til køb af hest.

Hvis du i forvejen har en C-licens, så skal du ikke bekymre dig om noget som helst - så er tingene helt ved det gamle.

• #21   10. sep Okay, men den gang jeg startede stævner, skulle man være medlem af en klub, færdig bum. (har kun startet klubstævner)
    Jeg kan helt klart se det smarte i det.

Kommentér på:
Rytter licens..