{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rytter licens..
  • #1   10. sep 2018 Ja man skal betale rytterlicens for enten d-licens eller ABC-licens smiley køber man først d-licens og senere skal have den opgraderet til ABC-licens, så skal man kun betale differencen mellem de to beløb.
    og ja så skal hesten konkurrenceregisteres men det koster ikke noget. Det er bare en knap inde på GO man trykker på ??


  • #3   10. sep 2018 Caroline: Det er rigtigt smiley jeg havde lige glemt det kostede når man kom op på et højere niveau.

    Jeg sidder i et stævneudvalg og rigtig mange tror fejlagtigt at man ikke skal konkurrenceregistere sin hest længere når man starter E og D stævner. Det er bare ikke helt korrekt , de har nemlig kun valgt at gøre det gratis.


  • #4   10. sep 2018 Hængemulen:
    Ifht konkurrenceregistering er jeg ikke helt enig med dig.
    DRF skelner jo mellem E-D plan og C-B-A plan, hvor konkurrenceregisteringen på E-D plan er gratis, men C-B-A plan koster 450 kr. pr. hest.

    Man skal ikke længere bruge ryttermærker/ridemærker for at få en C-licens, det køber man igennem DRF GO smiley


  • #5   10. sep 2018 Tina: jeg korrigerede det også i min ovenstående besked, da jeg lige havde glemt det kostede at konkurrenceregistere når man nåede over D-plan smiley

  • #6   10. sep 2018 Behøver man C licens for at starte championater og race stævner? smiley

    Mvh TT


  • #7   10. sep 2018 Det går an på hvilke championater. Racestævner er på niveau med e-d stævner, så der er ingen c licens påkrævet. smiley

  • #8   10. sep 2018 Og er det lige meget om hesten starter D eller C stævner så længe rytteren har pågældende licens? smiley

    Mvh TT


  • #9   10. sep 2018 Nej, hesten skal også være konkurrenceregisteret til det pågældende niveau.
    DRF skelner mellem E-D plan og C-B-A plan, hvor konkurrenceregisteringen på E-D plan er gratis, men C-B-A plan koster 450 kr. pr. hest.


  • #10   10. sep 2018 Det er tale om championater indenfor race forbundet smiley

    Mvh TT


  • #11   10. sep 2018 Nåå. Så er der noget jeg overså smiley mange tak Trine smiley

    Mvh TT


  • #12   10. sep 2018 De championater påkræver ikke C licens. Ihvertfald ikke indenfor DSP eller haflingeren smiley

  • #13   10. sep 2018 Okay smiley rigtig mange tak smiley

    Mvh TT


  • #14   10. sep 2018 Men så kan jeg feks vælge at starte D stævner på hesten, og så konkurrence registrere den til C stævner og få en rytter med C licens til at ride den til C stævner ikke? Jeg som ejer behøver vel ikke C licens? smiley

    Mvh TT


  • #15   10. sep 2018 Lige præcis smiley
    Det er den samlede equipage der skal være startberettiget.
    Dvs hest og rytter. smiley Så det ligemeget med ejeren.


  • #16   10. sep 2018 Jeg gætter på, at de raceaktiviteter du er interesseret i, ligger i Frederiksborgavlen smiley
    Som tidligere skrevet, så rangerer R-stævnerne i forhold til DRF på højde med D-stævner, uanset om vi holder almindelige R-stævner, eller DM, NM eller EM smiley

    Jeg kender ikke ret meget til Frederiksborgverdenen, men jeg kan ikke forestille mig, at de kræver licens for hverken hest eller rytter, det gør man normalt ikke. Du bør dog kunne læse det ud af propositionerne.


  • #17   10. sep 2018 Mimre - De afholder efter Drf sit reglement og klasser.. så jo.. For hvis man skal bruge drf sine programmer, så skal man også følge drf sit reglement og være med i en klub under drf smiley

    Mvh TT


  • #18   10. sep 2018 Åh, sorry - jeg glemte lige D-licensen. Den har jeg aldrig bekymret mig om. Jo, ryttere som rider R-stævner, skal naturligvis også have en D-licens (men det skal de jo uanset).

    Jeg har i øvrigt aldrig prøvet at konkurrenceregistrere en hest til D-stævner. Jeg tror faktisk at det sker helt automatisk, når man melder til smiley

    Det jeg mente, var at jeg ikke tror at det er nødvendigt at have C-licens og betale for en konkurrenceregistrering til hesten.


  • #19   10. sep 2018 Hold nu op hvor er det dog blevet ualmindeligt besværligt at starte stævne!!!!
    Men jeg følger lige med her, så jeg kan blive klogere, selvom de jo nok når at ændre reglerne igen inden jeg skal ud og starte smiley


  • #20   10. sep 2018 Maria E: Nej, det er faktisk ikke mere besværligt end før - det LYDER bare vildt kompliceret, når man ser det på skrift smiley

    Fordelen ved at alting ligger på GO er, at du opretter alle dine heste (hvis du har flere) og alle dine klubber (hvis du er medlem flere steder), og når du så melder til stævne, så vælger du bare en hest/en klub og lægger på.
    Du skal ikke bekymre dig om at finde passet frem og skrive hestens registreringsnr. på anmeldelsen - for det står allerede i systemet. Det er da smart smiley

    D-licensen er noget nyt. Den giver bl.a. midler til at alle stævneresultater bliver registreret i systemet, hvor det førhen kun var distriktsstævner og landsstævner, der kunne ses. Nu kan man også se de små stævner, og det er da sjovt - og vældig informativt i forhold til køb af hest.

    Hvis du i forvejen har en C-licens, så skal du ikke bekymre dig om noget som helst - så er tingene helt ved det gamle.


  • #21   10. sep 2018 Okay, men den gang jeg startede stævner, skulle man være medlem af en klub, færdig bum. (har kun startet klubstævner)
    Jeg kan helt klart se det smarte i det.


  • #23   11. okt 2018 Der betales Rytterlicens ved E-D stævner, og ABC stævner.
    Rider man E stævner (som er interne stævner, eller inviterede klubber kun må være med i ) Skal der ikke betales rytterlicens. Dette er for at at elevryttere mm kan være med, uden det koster det helt vilde. Men rider man D plan og over, så skal man. Som skrevet tidligere, at har man betalt D plan, og gerne vil C plan, betaler man kun differencen på disse beløb.

    Ja hesten skal være stævne reg. ved ABC stævner.

    Det er perfekt at De har indført resultater på D plan på go. Sådan man rigtig kan se om rytteren er startberettiget i klassen. Men derfor rider De fleste C plan, da man her ikke kan blive udklasset smiley


  • #24   11. okt 2018 Arh, Jeanett Kieler - er det nu ikke at tage munden for fuld at sige, at "de fleste rider C-stævner" smiley
    Jeg tror, at langt størsteparten af de danske stævneryttere rider på D-plan.


  • #25   15. okt 2018 Mimre - Det synes jeg nu bestemt ikke.
    Man ser godt nok ikke mange starter på D plan mere, end man fx gør på C plan. I Sønderjylland, vil jeg nok tro, at engang udgår nogle klubber. Dette er allerede begyndt. Mange klubber hernede af, kan ikke holde mange E og D stævner i gang. En del bliver aflyst. Og De fleste vil ikke køre flere timer for et D stævne, men gerne et C, da det altid bliver til noget, og der er en del flere starter.


  • #26   15. okt 2018 Og nu var tidligere besked, mest baseret på mht udklasning, at De tager C stævner, da man ikke kan blive udklasset der.

  • #27   16. okt 2018 Mimre
    Der er helt sikkert flere der starter til C-stævner end D-stævner smiley


  • #28   18. okt 2018 Jeg kiggede lige på GO - og kan se at der i distrikterne 11/13 og 14 (som er der, hvor jeg starter) i perioden 1. august til 31. december ligger 67 D-stævner og 43 C-stævner.

    Det er da muligt, at der er mange flere starter ved C-stævnerne, men lige umiddelbart så synes jeg ikke at der har været SÅ mange flere starter ved de C-stævner, jeg har deltaget i.

    Sådan af nysgerrighed, har jeg i øvrigt skrevet til DRF og spurgt, om de har noget statistik på rytterlicenserne - hvor mange D-licenser er der tegnet, og hvor mange C-licenser. Det må da være muligt at trække ud, nu hvor det hele er elektronisk. Spændende om de gider bruge tid på sådan et spørgsmål smiley


  • #29   18. okt 2018 Mimre
    Du kan jo ikke måle hvor mange starter der er til stævnerne lige nu på hvor mange licenser der er udskrevet gennem tiden. Der kan jo være mange der har fået d-licens enten for lang tid siden og måske ikke starter mere, eller mange der måske kun starter meget lidt. Vil man ikke også altid få D-licens før c-licens? Så er det jo i så fald klart hvis der er flere der. Du kan da tage et hurtigt kig inde på equipe, der kan du se hvor mange starter der er.

    Men jeg ved da bare at jeg aldrig har set et D-stævne have omkring 200 starter om dagen, som nogle C-stævner har smiley kender så ikke så meget til dressurdelen, men på springfronten er jeg næsten 100 på at det er flere starter. Hvorfor skulle de ellers snakke om at nedlægge d-stævner?


  • #30   18. okt 2018 D-licenser er først "opfundet" i år - så det er naturligvis tal for 2018, jeg er interesseret i smiley

    Og nu var det fra starten heller ikke antallet af starter ved de enkelte stævner, der var tale om. Det var en påstand om, at der er flere ryttere, der starter C-stævner end D-stævner - og det var dét, jeg tillod mig at tvivle på.

    Nu ved jeg ikke hvem "de" er, men jeg har faktisk ikke hørt tale om, at D-stævner skulle nedlægges. Hvordan forestiller "de" sig så, at klubberne skal lave penge? - og hvor skal alle de "almindelige" ryttere gå hen og starte stævne? Ja, de kan selvfølgelig bare blive hjemme, men der er faktisk ganske mange ryttere som nyder at have et par stævner om året at træne henimod - selvom du ikke tror at de findes smiley


  • #31   18. okt 2018 Mimre
    Man kan da netop ud fra startantallet se om der er flere der starter C-stævner end D-stævner. Men hvis du mener sådan helt generelt hvilket “niveau” folk starter på, så også dem der måske startede et D-stævne i 1994 og ikke har startet D-stævner, også tæller som en der starter D-stævner, så ved jeg det da godt nok ikke. Men jeg er bare ret sikker på at der er flere starter til C-stævnerne end til D-stævnerne i hvert fald i springdelen smiley

    Du skal da ikke spørge mig om alt det der, jeg ved bare at nogle fra disktikterne har haft det oppe og vende, men de er her jo også stadig - så de er måske også kommet i tanke om det du beskriver. Og hvorfor skriver du til mig som om jeg ikke tror der findes nogle der starter d-stævner en gang imellem? Jeg starter selv d-stævner engang imellem og starter slet ikke så mange stævner lige pt smiley men fordi jeg både starter D- og C-stævner kan jeg netop se at der generelt er flere starter til C stævnerne smiley det var egentlig bare det jeg sagde.


  • #32   18. okt 2018 Hvis man startede et D-stævne i 1994 og ikke har startet siden, så tror jeg helt ærligt ikke, at man har gidet købe D-licens i 2018 smiley

    Men nu blev jeg så nysgerrig, at jeg var nødt til at undersøge sagen - og ja, jeg kan ligeså godt indrømme det: der sker ikke en sk*d på job i dag, jeg SKAL bare være her smiley

    Jeg gik ind på Equipe og tæskede gennem alle de aktuelle stævner, dvs. stævnerne nu her i efterårsferien, plus et enkelt C-stævne i næste weekend - og antallet af starter fordeler sig således:

    C-stævner: 649
    D-stævner: 1.993

    Jeg ved godt at disse to weekender sikkert ikke er symptomatiske for hele året - men dén statistik gider jeg altså ikke at tælle op smiley



Kommentér på:
Rytter licens..

Annonce