{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Ridning af drægtig hoppe {{forumTopicSubject}}

Min kære part er blevet ifolet i år. Hun kom hjem fra hingst sidste søndag.
Vi rider 80+90 ridebanespring og CNC80. Hvor længe må hun starte?
Og hvor længe er det fair at lade hende starte?

Der ligger et par militarystævner + en jagt eller 2 i september/oktober jeg gerne vil deltage i med hende.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning af drægtig hoppe
  • #1   1. jul 2019 Til at starte med kan man ofte ride videre som normalt. Derudover afhænger det meget af hoppen, hvor længe og meget man kan ride. DRF regler er vidst nok at de ikke må starte de sidste 4 måneder inden termin.

    Der er eksempler på hopper hvor en ejer ikke vidste den var i fol som er redet normalt og startet stævner helt op til foling uden nogen fik mistanke og hvor alt ved foling foregik normalt. Andre hopper hæmmes mere og kan måske maks skridtes de sidste måneder.


  • #2   1. jul 2019 Fandt lige reglerne i Rideforbundets reglement for fællesbestemmelser

    10.7. Følhopper Konkurrencebrug uanset art er meget belastende for den drægtige eller diegivende hoppe. Den drægtige hoppe må derfor kun deltage i stævner indtil 5 måneder før planlagt foling og igen 4 måneder efter foling. Føl må hverken medtages på stævnepladsen eller være borte fra hoppen i længere tid end 2 timer.

    Overtrædelse sanktioneres med diskvalifikation samt grad 1 jf. pkt. 82.3.


  • #3   1. jul 2019 Som skrevet ovenfor ville jeg fortsætte som normalt ind til hoppen selv siger fra eller 5 måneder før, her ville jeg dog stadig ride den, bare ikke springe.

    Da jeg for mange år siden gik på rideskole gik følhopperne med i undervisningen til den dag de folede.

    Fordelen er at hoppen er i god form og har derved lettere ved folingen, frem for en hoppe der er ude af form, samtidig kommer hun også hurtigere i konkurrence form igen efter.


  • #4   3. jul 2019 Super. Mange tak for svar. Planen er også, at ride hende indtil hun simpelthen ikke gider/kan mere.
    Så kan vi godt lige nå et sidste militarystævne eller 2 mere i år smiley


Kommentér på:
Ridning af drægtig hoppe

Annonce