{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Ridning af drægtig hoppe {{forumTopicSubject}}

Hej hej..

Jeg ville bare lige høre jeres mening om hvor hårdt man må ride en drægtig hoppe..

Min hoppe er 4 måneder henne og hun bliver redet "hårdt" hver anden dag til hun sveder og er udmattet. Selvfølgelig forgår det på en ordentlig måde, men grunden er at hun bliver galloperet meget.

Jeg ved det er godt at motionere hoppen, men burde jeg lade hende få lidt mere ro?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning af drægtig hoppe
  • #1   9. nov 2008 nope, min underviser som har avlet i 30 år, sagde til mig jeg kunne ride hende så hårdt jeg ville...

    altså rider hende kun ½ time (gjorde) pga. spat. og det er rigeligt, så du kan ride hende som du plejer til termin...

    jeg har bare valgt hun har helt fri for hun er 17 og har redet siden hun var 3 så syntes ikke det var mere end rimeligt hun fik fred


  • #2   9. nov 2008 Du kan sagtens ride din hoppe helt normalt... Hun skal nok sige til, når hun synes, det er for "tungt". Men så er det jo, at DU skal huske at LYTTE til hende..

    En hoppe i form har lettere ved at fole.. Og har lettere ved at smide "føl-vommen" igen..


  • #3   9. nov 2008 Rid for fanden alt det du vil.. Jo beder kondition hun har, jo beder foling vil hun få,
    kender mange avler som rider på selve termins dagen, og efter også, jo hårde du rider dem, jo nemmer får de det.. Det eneste du ikke må er at starte stævne fire mrd før og fire mrd efter foling smiley
    smiley Jeg red mig til hun selv sagde fra, hun begyndte at lave nummer en mrd før termin, og derefter trappede jeg ned på ridningen smiley


  • #4   9. nov 2008 <b>jo hårde du rider dem, jo nemmer får de det,</b>

    forkert formuleret smiley gik lidt stærk.. jeg mere du rider hende jo nemmer får hun ved jo ved folig, og med at få sin gode form tilbage igen, for så skal det jo kun holdes ved lige smiley

    Sveder hun meget, og er hun klippet, ville jeg give hende elektrolytter..:)


  • #5   9. nov 2008 Altså min har allerede en kæmpemavse, selvom hun kun er i 5 måned, så hun kan ikke rigtig passe sadlen så det siger jo sig selv..

    men lyt til hesten.. min hun er allerede fuldstændig umotiveret og ikke til at være på.. hun er første gangs folende hvis man kan kalde hende det.. ;0)


  • #6   9. nov 2008 Du kan sagtens ride hende, men lyt til hende, hun bør nok ikke være decideret udmattet når du har redet, så hellere skrue lidt ned for tempoet:-)

  • #7   10. nov 2008 Jeg vil sige: Lyt til din hest! smiley Hun skal nok selv fortælle dig, hvornår hun synes, det bliver for hårdt og tungt. Umiddelbart vil jeg mene, du kan ride din hoppe normalt, for er hun i form, vil dette også lette folingen, men personligt ville jeg nøjes med lidt "let" motion de sidste uger op til terminen, hvor hun er meget tung. smiley

  • #8   10. nov 2008 hej du kan sagtens ride hoppen, men du skal bare lige huske at du ikke må galopere den sidste mdr, da det kan skade hoppen, men lyt til hende hvis hun sveder mere end normalt og puster ville jeg nok kun ride hende let, hun skal jo også synes det er sjovt....

Kommentér på:
Ridning af drægtig hoppe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce