{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Kan man ride fjordhest til stævner efter 16 år? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en fjordhest og jeg ved ikke om jeg skal betragte hende som hest eller pony, for hun er jo pony mål, men har læst at det er en lille hest? Og når jeg er 16 år og mine pony år er løbet ud kan vi så stadig starte stævner? Håber nogen kan hjælp mig :). Ps hun er en stor fjordhest på 143 i stang og robust :D.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man ride fjordhest til stævner efter 16 år?
  • #1   8. jul 2019 Hun er pony og kan startes som pony, men hun kan dog klasses op når du bliver "hesterytter" og så starter du så mod heste.
    Eller hvis du har papirer på hende, så er der jo stævner kun for fjordheste.


  • #2   8. jul 2019 Ej er jeg glad for at høre tak for hjælpen??:).

  • #3   8. jul 2019 Hvis du rider D-stævner eller derunder, så må du gerne ride en 1'Er pony som hest og til racestævner plejer der ikke at være aldersbegrænsning på smiley

  • #4   8. jul 2019 Ja du starter den bare i hesteklasserne.

  • #5   8. jul 2019 Er hun officielt ponymålt? Hvis ikke, så er hun “bare” en hest, og så er der ingen begrænsninger, heller ikke hvis du vil starte C-stævner. Du skal naturligvis starte mod hestene, men ellers er det bare med st se at komme afsted - vi er ganske mange i samme båd smiley

  • #7   8. jul 2019 Du kan sagtens starte hesteklasser på D niveau smiley

  • #8   9. jul 2019 Mimre: For at starte C stævner, skal ponyen så ikke måles alligevel? Eller må man godt starte uden de bliver målt, men bare konkurrenceregistreret smiley

  • #9   9. jul 2019 Sofie: så længe hesten ikke har været i nærheden af en ponymåler, så er det bare en hest.
    Mine Fjordheste er oprettet som heste i rideforbundets system, og det er meget enkelt at bestille konkurrenceregistrering på dem.
    Det ville først blive et problem, hvis jeg havde en ponyrytter, som ønskede at starte stævne - så ville det ikke være muligt at tilmelde via GO (da hesten jo er registreret som hest), men eftersom jeg er alt for gammel til at ride pony, så er mine heste “bare” heste smiley


  • #10   9. jul 2019 Til trådstarter: jeg kan se på din profil, at du kommer fra Østdanmark. Der havde været flere muligheder for R-stævner, hvis du havde boet i Jylland, men der er dog et enkelt på Sjælland, hvor også Sjællandsmesterskabet afvikles. I år ligger det i september måned - kig på GO og søg på R-stævner.
    Hvis du har mulighed for/mod på en tur til Jylland, så er der i år Nordiske Mesterskaber for Fjorheste i Danmark. Det sker på Vilhelmsborg ved Aarhus den 1.-4. august. Ligeledes er der Danmarksmesterskab på Rideklubben Birken ved Viborg den 31/8-1/9.

    Hvis du kommer ud og kigger ved fjordhestestævnerne, så vil du opdage, at langt størsteparten af fjordhesterytterne er over ponyalderen. En Fjordhest bliver du aldrig for gammel til smiley


  • #11   11. jul 2019 Hejsa, jeg er 37 og rider også fjordhest , min er så kun 140 og på grønne papir , vi red d stævne for 2-3 år siden mod de store og det var intet problem, han er ikke pony målt så ingen bøvl der .

  • #12   14. jul 2019 Når du har en fjordhest og bliver over 16 år så skal du starte hesteklasser smiley

Kommentér på:
Kan man ride fjordhest til stævner efter 16 år?

Annonce