hidsig i spring? {{forumTopicSubject}}
godmorgen HG.. (:
ja, min pony windie, er begyndt her den sidste måneds tid, at være meget meget meget hidsig når vi springer ?
- har i nogle råd til hvordan jeg kan få hende til at slappe af ? (:
.. måske er det bare fordi hun rigtig godt kan lide det, men det er lidt træls man kun kan springe 80 cm. hver gang, og så begynder hun at rive ned, fordi hun ikke ligger mærke til mine signaler /:
- har i ngle øvelser jeg evt. kan lave med hende ? (:
(vores ridehus er lidt mindre end en 20x40, så kan ikke det vilde)
og det skal siges hun bliver sprunget 2 dage i ugen (:
1 dag med undervisning, og en uden
nov 2006
Følger: 58 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 125 Svar: 770
og får dressur undervisning en gang i ugen, og der har jeg fuld kontrol, og der kan hun øvelserne til en la1, såe ? (:
- det er kun i spring..
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 794
Springer du et sted, hvor du skal stille springene op hver gang, så stil nogle op som du plejer men lad være med at springe.
Det er fint de trækker mod springene, men de skal IKKE styrte rundt på banen.
Udover det, så er undervisning jo altid godt, for de kan jo se det- i modsætning til os.
nov 2006
Følger: 58 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 125 Svar: 770
dec 2009
Følger: 19 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 41 Svar: 732
Jeg kan lige tilføje en lille ting, jeg rider også på en hest der bliver meget ivrig/hidsig når man springer på hende. Jeg fik det råd at ride volter i mellem hvert spring indtil der kommer ro på igen. Det er blevet en hel anden hest at springe på siden jeg er begyndt på det. Jeg ved godt at det ikke dur ude på stævne pladsen med alle de volter. Men jeg vil sige at der er blevet brug for færre og færre volter for hver gang jeg øver springningen.
Det er ikke sikkert det er løsningen for dig, men det er da et forsøg værd, sammen med de andres rigtige gode råd for det er helt bestemt også en rigtig god ting at gøre. :o)
aug 2007
Følger: 176 Følgere: 201 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 456
hidsig i spring?