{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
497 visninger | Oprettet:

hidsig i spring? {{forumTopicSubject}}

godmorgen HG.. (:

ja, min pony windie, er begyndt her den sidste måneds tid, at være meget meget meget hidsig når vi springer ?
- har i nogle råd til hvordan jeg kan få hende til at slappe af ? (:
.. måske er det bare fordi hun rigtig godt kan lide det, men det er lidt træls man kun kan springe 80 cm. hver gang, og så begynder hun at rive ned, fordi hun ikke ligger mærke til mine signaler /:

- har i ngle øvelser jeg evt. kan lave med hende ? (:
(vores ridehus er lidt mindre end en 20x40, så kan ikke det vilde)

og det skal siges hun bliver sprunget 2 dage i ugen (:
1 dag med undervisning, og en uden smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hidsig i spring?
  • #1   13. mar 2010 springer med fortøj(:
    og får dressur undervisning en gang i ugen, og der har jeg fuld kontrol, og der kan hun øvelserne til en la1, såe ? (:
    - det er kun i spring..

• #2   13. mar 2010 Rider du på springbane, så skridt på den de næste mange gange... og spring ikke. Rid evt. lidt dressur imellem springene og lad være med at springe. Så vender hun sig til at slappe af imellem springene.

Springer du et sted, hvor du skal stille springene op hver gang, så stil nogle op som du plejer men lad være med at springe.

Det er fint de trækker mod springene, men de skal IKKE styrte rundt på banen.

Udover det, så er undervisning jo altid godt, for de kan jo se det- i modsætning til os.

• #3   13. mar 2010 tak, det vil jeg prøve i dag ! (:

• #4   13. mar 2010 Det er nogle rigtig gode råd som de andre er kommet med.
    Jeg kan lige tilføje en lille ting, jeg rider også på en hest der bliver meget ivrig/hidsig når man springer på hende. Jeg fik det råd at ride volter i mellem hvert spring indtil der kommer ro på igen. Det er blevet en hel anden hest at springe på siden jeg er begyndt på det. Jeg ved godt at det ikke dur ude på stævne pladsen med alle de volter. Men jeg vil sige at der er blevet brug for færre og færre volter for hver gang jeg øver springningen.
    Det er ikke sikkert det er løsningen for dig, men det er da et forsøg værd, sammen med de andres rigtige gode råd for det er helt bestemt også en rigtig god ting at gøre. :o)

• #5   13. mar 2010 Min pony har også været sådan .. Jeg stoppede så bare helt med at springe, og fik dressuren på plads .. smiley så fik jeg ny ridelære, og en ny måde at ride på, og det kan godt være det lyder underligt, men nu springer jeg med løse tøjler, for så slapper han mere af og løber ikk så meget smiley

Kommentér på:
hidsig i spring?

Annonce