{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Er det unfair? {{forumTopicSubject}}

Min pige på 10 år og hendes pony på 6 år er her i weekenden tilmeldt D stævne, hvor de skal springe LD og LC

De har følgende placeringer i spring

FEB 2010 : nr. 2 i LD og nr. 4 i LC (D stævne)
MAJ 2010 : Nr 2 i LB (disk i omspring) og nr. 5 i LB (Morsø C stævne)

her i august var de til C stævne, hvor de desværre havde en rigtig dårlig weekend. LB 14 fejl , LA disk, LB disk (pga fald) LA disk (oga fald)

Her blev jeg så rådet af underviser til at starte helt for fra, for at de kan få tillid til hinanden igen.

I går blev jeg så ringet op af dommeren for weekendens stævne, om ikke det var en fejl, de er tilmeldt i LD og LC. Og nej jeg sagde, som det var, at det ikke var en fejl men med fuldt overlæg - vi skal ikke ud og jagte rosetter men bare gerne have to gode runder uden stop...

Som I kan se af de placeringer de har, så er de jo heller ikke udklasset. Men synes I, det er unfair? Det skal siges, at klasserne de skal springe er alle 3 kategorier sammen.

Jeg er pludselig meget i tvivl, om vi så hellere skal blive hjemme, men hvordan kommer vi så videre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det unfair?
  • #1   17. sep 2010 Hun (dommeren) mente ikke det var moralsk rigtigt, at jeg har meldt dem, som jeg har gjort...

• Louise I
    Louise I Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 5
    #2   17. sep 2010 Synes det er meget unfair hun skal ride en LD når hun har været oppe i en LB, selv med de fejl.
    En LD er jo en begynder klasse, og hun er jo ikk begynder når hun har startet LB. Men det er bare min mening

• #3   17. sep 2010 Tja hvis de ikke er udklasset kan jeg ikke se problemet smiley
    Evt så start hende uden for konkurrence i LD'en? Så er der i hvert fald ingen problemer og de kan stadig gå ind og få en god tur (som jo er det i alligevel er efter).

Jeg ville starte sløjfespring hvis jeg var jer - der er mange forskellige højder at vælge mellem + der kan man ikke udklasseres så der er ikke noget vrøvl smiley

• #4   17. sep 2010 Jeg er enig med dommeren...
    Syntes ikk det er fair når hun har startet LB og LA..

Så må i jo træne noget mere hjemmefra inden hun skal til stævne igen

• #5   17. sep 2010 jeg kan ikke se at det er unfair...
    jeg syns da det vigtigste er at hende og hesten får tillid til hinanden igen... jeg syns du har en god grund til at melde hende til de lette klasser... det ville jeg også have gjort hvis det var min datter...
    der skal ikke meget til at de bliver bange eller mister lysten i den alder... så det er vigtig at de også får gode oplevelser...

• #6   17. sep 2010 I tilfældet her, synes jeg slet ikke det er unfair. Rigtig nok har hun startet LB og LA, men med så ekstreme dårlige resultater, at det er ganske klart, at de slet ikke er klar til de klasser.

Sutuationen var en helt anden, hvis det var gået godt i de større klasser, og at hun pga en dårlig periode så "bare" vendte tilbage til de mindre klasser.

Så nej, det er ikke unfair. Jeg synes, I skulle tage afsted og få en rigtig dejlig weekend, hvor I NYDER stævnet.

Iøvrigt synes jeg det er en smule bemærkelsesværdigt at dommeren ringer privat til jer, eftersom I ikke er udklasset!

Pøj med det smiley

• #7   17. sep 2010 Hvis i vælger at starte uden for konkurrance i ld, kan hun ikke starte inden for konkurrancen i lc.

Det er enten eller.

• #8   17. sep 2010 Hun er jo ikke udklasset, så hun må jo, desværre gerne.
    Og ja, jeg synes det er meget unfair.
    Det ville være sådan en jeg godt kunne finde på at sige noget til, hvis jeg mødte dem til stævne.
    Fuld forståelse for dommerens mening!

• #9   17. sep 2010 Der er to mindre klasser til stævnet, så jeg vil ikke sige, LD er en begynder klasser - havde der været sløjfe/u-klasser, så havde jeg valgt dem, for så kunne de, hvis de var fejlfri, få en roset med hjem, som alligevel betyder en del i den alder. Nu skal vi bare afsted for at komme igennem uden stop, så de kan få tillid til hinanden og tillid til, at de godt kan, også når der er stævner...

og nej de er ikke udklasset, så blev nok lidt paf, da hun ringede og bagefter en smule ked, fordi jeg altid synes, vi melder fair...

• #10   17. sep 2010 Stald Hyldtoft- Sara & Mona .

Tænkte det samme..
    Hvis i alligevel ikke skal jagte rosseter som du skriver, så start udenfor konkurrence, køb så en gave, og aftale med dommeren at hvis hun klarer sig igennem banen uden fejl osv, bliver hun kald ind, og får sin "præmie"...

Alle vinder på den måde, og din datter bliver ikke kigget skævt til af de andre ryttere..

• #11   17. sep 2010 Så længe man følger reglerne smiley Nogle gange har man bare brug for at starte forfra og få troen tilbage! Dommeren kan jo så sige hvad hun vil.
    Der er da mange som rider LA-MB som rider en U-LC hvis den er åben for alle, og så længe hun er berettiget til at starte klassen skulle der ikke være problmer i det, så kan dommeren bare pakke sammen! smiley

• #12   17. sep 2010 Jeg synes virkelig ikke det er unfair og synes det er for latterligt folk kan hisse sig op over det, altså!
    - Jeg har redet LB og vundet LB en gang på min pony og ugen efter startede jeg LC. Og imorgen skal jeg starte LD - LC!
    ' Jeg + min ridelærre synes ikke at det er for dårligt..
    - nogen ville tage det som at jeg understarter men altså jeg er jo ikke udklasset, så jeg må jo gerne! selvf vil jeg ikke ned og starte LE men jeg synes det er helt okay.. Der er jo en gurd til man bliver udklasset efter man har vundet 3 gange !! - synes det er helt rigtigt det du gør, også for de får selvtidlid sådan har jeg det også med min pony.. Selvtillid er det vigtigste..

HELT OKAY! smiley
    Held og lykke med hende. smiley

• #13   17. sep 2010 tak for jeres svar - jeg grubler videre over, hvad jeg skal gøre...

• #14   17. sep 2010 Hun har jo ikke gennemført de klasser, så det er helt okay at starte forfra på den måde smiley Jeg syntes du skal være ligeglad og lade den bette ride smiley Bare man følger reglerne smiley

• #15   17. sep 2010 Mener altså man er udklasset af LD når man har placering i LB hvor man har gennemført og der var emre end 6 i klassen. Tænker på 5. pladsen fra Morsø

• #16   17. sep 2010 DU glemmer da den her?

26 JUNI 2010 Brønderslev D stævne LC + LB : fejlfri og første uplaceret i begge klasser. De gjorde det godt, men det var nogle lange baner, og så er det svært at hamle op med 2'er ponyerne

Der kommer hun jo fejlfri igennen både en LC og en LB..
    Prøv at kigge på hendes profil.. Hun er absolut ikke en LD rytter.. Det er jo egentlig kun en kompliment smiley

• #17   17. sep 2010 Du.. Ikke DU smiley

• #18   17. sep 2010 Nej - i de nye OUT regler er man først udklasser når man enten har vundet den pågældende klasse 5 gange med 0 fejl eller været placeret 5 gange i en højere sværhedsgrad med 0 fejl...

Så hun er ikke udklasset og da de regler er ens for alle så kan jeg altså ikke se problemet i at i starter smiley

• #19   17. sep 2010 Kristine:

Kan vi lige få et link til de OUT-regler??

• #20   17. sep 2010 2 sek smiley

• #21   17. sep 2010 DRF spring reglement:
    (link fjernet)

Side 20 smiley

• #22   17. sep 2010 Hvis hun ikke er udklasset, så må hun gerne starte! Når det nu ikke er gået så godt i de højere klasser og hun i øvrigt ikke er så gammel, så synes jeg det er helt fair :0) Noget andet er at man har startet vellykkede høje klasser og starter de lave igen for at høste rosetter - det synes jeg til gengæld ikke er helt fair play, men hvis man ikke er udklasset, så er der ikke så meget at gøre..

• #23   17. sep 2010 Jeg kan godt forstå hvad dommeren mener.
    Specielt fordi hun hr fået en okay placering til et stort distriktsstævne.

JEG ville nok ikke vælge at starte LD og LC til klubstævne.
    Så skulle det være uden for konkurrence. Eller KUN LC'en. Synes det er fuldkommen unødvendigt at starte LD til et klubstævne, når man som sagt har fået en ok placering to klasser højere til et ret stort C stævne.

Så rid dog noget LC indtil hun har mod på LB igen. eller LC - LB.

• #25   17. sep 2010 Rid efter reglerne. Hvis hun må starte er det fair. Der kan sagtens være andre som også er unfair, men som jo også må starte.. Der kan jo også være ryttere som har redet meget højere, som har fået ny pony osv.. Det kan man jo aldrig gardere sig i mod. Ligesom at hun også kan have startet en LB mod nogle der før har startet højere.. sådan er det at konkurrere..

• #26   17. sep 2010 hvis man har været placeret på C plan må man ikke starte klasser der er mindre til D stævner. Det fik jeg at vide tydeligt da jeg spurgte til det smiley

• #27   17. sep 2010 Hvis du selv synes det er undfair, så kan hun jo starte ude for konkurrence. Men jeg kan nu ikke se det helt store problem i det, eftersom hun jo ikke er udklasset smiley

• #28   17. sep 2010 Maiken H
    Det har jeg godt nok aldrig hørt om...
    Hvor står det henne? smiley

• #29   17. sep 2010 Jeg ved godt, de har haft nogle rigtig gode runder - og jeg er også stolt af dem smiley Men de har jo ikke givet placering, og dermed tæller de ikke til udklasning...

Jeg synes, det er en god debat, og jeg læser jeres svar med interesse - jeg vil snakke med min pige, om hun tør springe LB i morgen, så kan vi melde om fra LD til LB. Men jeg er bare bange for, de igen får en dårlig oplevelse, som de absolut ikke har brug for for at komme videre...

• #30   17. sep 2010 Jeg synes det er undfair når hun har et op til og med fejlfri i LB.. Jeg kan sagtens følge dommeren...

• #31   17. sep 2010 Kunhne i så ikke evt ride LCen og se hvprdan det går og går det fint kan hun jo hoppe LBen og synes hun det er nmok kan i jo kører hjem smiley

• #32   17. sep 2010 Jeg har intet forstand på spring eller ligene, men jeg synes det er fair nok når det ikke gik særlig godt ved de højre klasser. Så for at hun får geisten igen og en positive oplevelse ser jeg ingen problemere i det. Men i vil nok få nogle kommentar på vejen.

I islænder verden har vi T8 (Tølt let klasse) Som er for nybegynder MEN også for 5 årige islænder heste med deres super dygtige rytter (som normalt rider dm, vm eller em) Fair? nahhh men vi har lært at leve med det.

Men jeg har oplevet at der er ikke meget der er fair inde for heste konkurence. Jeg har oplevet at jeg fik rødt kort i 4.5, men en lille pige der red samme klasse som mig gjorde det samme men fik ikke rødt kort... hun var en af dommernes datter ZzZz

• #33   17. sep 2010 Jamen når hun er blevet nr 2 i en LB og nr 5 i en LB til et C stævne, mener jeg ikke hun må starte under LB til et D-stævne

• #34   17. sep 2010 anden pladsen tæller ikke, da det var en metode B4 og hun blev disket for fejl bane i omspringningen - for at det tæller, så skal de være fejlfrii begge faser

og hvis I kan finde i reglementet, at man ikke må springe mindre til D stævner end man gør til C stævner, så vil jeg meget gerne se det, for jeg kan ikke finde det. Jeg tror, det var i det gamle reglement.

Men jeg har snakket med min pige om det, og hun er gået med til at prøve LB, så må vi trække os, hvis det virker for overvældende. Havde det været tættere på, så kørte jeg for en klasse, men når det tager 1½ time med trailer hver vej, så skal der også helst være 2 starter.

• #35   17. sep 2010 Der står i reglementet at resultater opnået ved C-stævner også gælder ved D-stævner...

Så hvis du får placering ved et C-stævne gælder det self også ved D-stævner

• #36   17. sep 2010 det ved jeg godt, at de gør smiley mere det at du ikke må starte f.eks LC til D stævner, hvis du har startet LB på C plan - for det er reelt det, Louise og Maiken skriver. For så må vi jo heller ikke starte LC?

• #37   17. sep 2010 Okay det kan self godt være det er gammel regenment, da de jo tit laver dem om smiley Men synes det er fint i pøver jeg af. og starter med Lcen så kan i jo se hvordan det går smiley Kan godt se det er langt at kører bare for en klasse smiley

• #38   17. sep 2010 Jeg synes at det er unfair at starte i en rigtig konkurrence, men i kan jo bare melde til UFK, eller ride nogle B0'er.

• #39   17. sep 2010 der går ingen B0 klasser - og hvis du melder uden for konkurrence i den ene klasse, så må du ikke starte i konkurrence i den anden.

• #40   17. sep 2010 Det jeg mente var egentlig at i kunne prøve at lede efter nogle deciderede sløjfestævner hvor der ikke går andet, og at hun evt. kunne starte begge klasser UFK, hvis i alligevel bare stiller op for at få nogle gode ture. Der udover synes jeg personligt også at der er nemmere at koncentrere sig om at få en god tur, hvis det bare handler om at komme over springene, men at der ikke er noget med tid eller placeringer som sniger sig ind i baghovedet.

• #41   18. sep 2010 Kan ikke se nogen problemer i det, hun har ikke genemført en LA?

Må man ikke gå en klasse ned hvis det er gået skidt og har fået dårlige oplevelser? Pigen er kun 10 år gammel og ponyen er kun 6.

Så længe du følger reglerne, kan de ikke sige noget.

Kommentér på:
Er det unfair?

Annonce