MONTHY ROBERTS - så i ham? {{forumTopicSubject}}
Jeg gjorde, og sidder stadigvæk med et sus i maven efter en stor og uforglemmelig oplevelse.
Manden er jo ganske enkel genial med sin horsemannship og i join up øjeblikket forplanter suset i maven sig til hele kroppen!
Èn havde store problemer med at få sin hest ind i en trailer og havde redet til showet. I løbet af 15 minutter gik hesten alene og ganske frivilligt ind i traileren.
En anden hest bukkede og stejlede i trav og galop. Den klarede Monthy også på ingen tid, hvor vi andre måske bruger ugevis på det samme.
En anden hest var sky og ikke tilredet. Den blev gjort tillidsfuld og accepterede saddel og rytter på ingen tid.
Endnu en var næsten umulig at indfange på en mark. Samme dag havde der været 4 personer til at fange den.
Også det blev på rekordtid ændret.
Den mand kan jeg kun beundre.
Det er fantastisk hvordan han via sit kropssprog (hestenes sprog) kan danne et hurtigt tillidsforhold til hesten, hvorefter han nemt kan arbejde med den.
Jeg håber for alle dem, der ikke fik set ham, at de får mulighed for det en anden gang.
Selv kronprinsesse Mary, som også var der, blegnede i skyggen af denne fantastiske mand. Ha ha.
jun 2005
Følger: 140 Følgere: 145 Heste: 33 Emner: 110 Svar: 713
Hun er total ræd for plastic, så hun blev udvalgt til at deltage i showet kl 13. Vildt fedt.
Det har da givet mig en del af arbejde med.
Total fedt at snakke med ham.
aug 2005
Følger: 98 Følgere: 91 Heste: 6 Emner: 123 Svar: 932
det var jo fantastisk at se hvad han kunne gøre på så liidt tid (:
vil prøve den med trailern på min egen pony . hehehe'
den vil ikke gå op
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.044
Lukas ville have været en perfekt kandidat
dec 2005
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 5 Emner: 32 Svar: 1.029
Jeg var der også sammen med kæresten...
Den mand kan simpelhen ikke beskrives med ord.. Jeg er udemærket godt klar over det han gør ikke er noget han selv har opfundet eller lign. men at det derimod er noget han har opdaget - og at vi alle kan lære det...
Men at se ham st der med en he der det ene øjeblik ikke vil gå op og som det næsten øjeblik så bare løber opi traieren..
Og vi skal lige huske at det altså ikke er nemt at lære hestenes sprog..
En af mine veninder har haft Maybrit Carter til at arbejde med hendes fordi den ikke ville læsses - og Maybritt kunne godt få hesten op - men det kan min veninde stadigvæk ikke...
Men et halt fantastisk show - jeg syntes virkelig ikke man kan andet end at holde af en mand der konstant rejser fra den ene verdens del til den anden - "NON PROFIT" fordi han har valgt at dedikere resten af hans liv til at hestene kan få det bedre..
Ikke nok med at han er sinddsygt dygtig - han er også en spasmager som kan få folk til at grine..
Hvis der var nogen i blandt publikum i går som kedede sig vil jeg i hvert fald helt klart mene det der dem der er noget galt med...
nov 2005
Følger: 20 Følgere: 96 Heste: 2 Emner: 97 Svar: 409
MONTHY ROBERTS - så i ham?