{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Erfaringer med kåring m.m {{forumTopicSubject}}

<b> Hej Alle, </b>

Jeg har lige købt mig en rigtig fin Shagya Araber hoppe, som er utrolig dejlig. Hun er 3½, og skal igang med tilridningen af hende, når hun kommer hjem. Hun har været til føl-skue, hvor hun blev bedst bedømt, med et 8-tal. Vi skal uden tvivl have hende til så mange kåringer som muligt, når hun er tilredet, så hun har flere muskler.

Jeg har aldrig været inde i den hesteverden, og har derfor ikke nogen erfaringer med kåringer. Jannie, som vi har købt Amira af ville rigtig gerne hjælpe, hvilket jeg har sagt ja tak til, men jeg vil også meget gerne selv vide noget om det, så man ligesom er lidt med inde i denne verden.

<i> Hvordan foregår det når man kommer til kåringen, hvad gør man så oprindeligt?

Hvor længe vare det, en dag?

Hvad skal man være forberedt på?

Hvordan tilmelder man sig?

Hvad gør man med de ''tal'' som hesten får? </i>

Jeg kunne stille mange flere spørgsmål, men hvad gør i når i skal have jeres heste kåret?

Håber nogle er til min hjælp.

<i> Mvh Louise </i>


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med kåring m.m
  • #1   10. dec 2010 Du vil kunne finde svar på dine spørgsmål her;)

    http://www.shagya-anglo-arabere.dk/


  • #2   10. dec 2010 Derinde har jeg læst, men det er bare alt for forvirrende, synes jeg..

    Mvh Louise


  • #3   13. dec 2010 Hmm, synes nu ikke den er så besværlig!

    Men hvis du skal ha' din hest kåret i forbundet, ville jeg tage kontakt til dem:)
    Kåring vare som regel en dag:) Man fremviser sin hest i den klasse den er til meldt, dommerne giver point indenfor flere kategorier, bl.a. ben, type, bevægelse, helhed, mm (kan ikke helt huske dem)...
    Man fremviser på trekantbane en af gangen, og til sidst kommer alle ind og man bliver rangeret - forest er beds:) Fløjhoppe...
    HUSK man har HVIDT tøj på til fremvisning:) og sørg for at træne lidt hjemmefra, hun skal gå friskt og fremadsøgende/selvbærende, og husk også opstilling:) god ide at have lang dressurpisk med under fremvisning, mann går på siden af hesten, skal ikke frække den frem...
    Tja, og det ser godt ud hvis i løber i takt:) kan give lidt plus, hvis der ikke er så meget der skiller de forskellige fra hinanden;)
    Men kontakt dem, de er meget hjælpsomme...


Kommentér på:
Erfaringer med kåring m.m

Annonce