{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Kåring/skue med ung vallak {{forumTopicSubject}}

Hey fjordhestevenner!

Jeg har et par spørgsmål jeg håber nogen af jer kan svare på, vedr. kåring/skue.
Jeg har min fantastiske og noget anderledes fjordhest. Han er vallak, født 15. maj 2010. Hvordan er reglerne for at få sin vallak kåret eller bare med på skue og få nogle karakter?
Det skal siges det er for sjov og kun for oplevelsens skyld. Men hvad er reglerne?
- Han har lang man. Må de have det? og i så fald, skal den så flettes?
- Han skal tilrides bidløst. Må de stilles uden bid?

Håber på nogle gode svar :o)

jeg er lige blevet meldt ind i Fjordhesten øst, dem vil jeg også forhøre mig hos. Hvad er jeres erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kåring/skue med ung vallak
  • #1   27. mar 2013 Hej
    Det er kun på Fyn Dyreskue man kan have sin vallak med, men der går nok ikke længe for det også bliver åbnet for vallakker andre steder.
    Han kan godt stilles til kåring, og det kan du læse mere om på www.fjordhest.dk
    Med henhold til kåring vil jeg mene han skal være lidt ældre, da de vidst skal have nogle sportsresultater, men det kan du læse mere om på det link jeg har gevet dig.
    Med henhold til hans man skal den stritte, da det er et krav hos fjordhesten, da det ligesom er et kendetegn.
    Jeg vil mene man skal have bid på hesten, af sikkerhedsmæssige årsager.

    (Når du går ind på det link jeg har gevet dig trykker du på "Avl" ---> "2013" -----> "Vallakkåring")


  • #2   29. mar 2013 Tak skal du ha Sara :o)
    jeg er medlem af fjordhesten øst og der er noget skue/kåring her i april, også for vallaker. Der står ikke noget om gamle vallaker eller noget, så jeg tænkte bare, det ku være det også galt en ung en...men skal de ha stritman, bliver han ikke udstillet. Jeg klipper den ikke af, haha :o)
    Og bid, den er også udelukket.. jeg skal nok ikke tænke så meget mere over det, pga. regelerne kan vi ikke være med ;o)

    Tak for hjælpen smiley


  • #3   29. mar 2013 Var så lidt

Kommentér på:
Kåring/skue med ung vallak

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce