{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Tør ikke at komme til stævner! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Jeg har et problem som jeg håber at i vil hjælpe mig med! Jeg har angst for stævner. Det er nok fordi at jeg er bange for at jeg gør noget forkert eller at hesten smider mig af, ja hjælp mig, så jeg kan begynde at starte stævner!

Håber på svar! (-: Kh. Rebekka.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tør ikke at komme til stævner!
  • #1   18. jan 2012 Jeg har det samme, men prøv f.eks at rid foran dine veninder, eller noget :)?
    - husk til dig selv, at hvis noget går galt, så går det galt smiley Man kan jo altid prøve en anden gang!


  • #2   18. jan 2012 TIlføjelse: Man kan jo aldrig rigtig slippe af med små uheld til stævnerne smiley
    - Så det er vel egentlig bare øvelse og øvelser, og så vil fejlene blive mindre og mindre.


  • #3   18. jan 2012 prøv interdressage.com som en start det er stævne hvor du bare rider hjemme, optager ridtet uploader videoen på youtube, du bliver bedømt og får en fin kritik med ting du kna øve dig på, når du e rtryg der kan du begive dig ud til stævner, tag 2 klasser på en dag, og start i de små så du blvier tryg, første program kan man tage til at øve sig og hesten kan se det hele, derefter kan man så rette op på fejl.
    Jeg har altid sommerfugle i maven inden jeg skal afsted, men skøn følelse når det er ovre og hesten har klaret sig fint smiley


  • #4   18. jan 2012 Tak skal du have! :).


  • #5   18. jan 2012 det var jeg også, men så kom jeg i tanke om at jeg kunne bilde mig selv ind jeg var bedre end alle, så det gjorde jeg, og nu tør jeg smiley det skal lige siges at jeg på ingen måde er bedre end andre, men følelsen gjorde mig høj, og gav mig derfor også en del mere selvtillid. Men så er det vigtigste også at man ikke ender i en stor bunke stress når man skal til stævne smiley

  • #6   18. jan 2012 hey,

    det lyder ikke rart med angsten for stævnerne,

    men min holdning til at være nervøs er at man bare skal tage det som det kommer, man kan ikke gøre det bedre end man gør, man skal huske at det er levende dyr vi rider på og de har nogle sjove ideer en gang imellem ;P

    men jeg plejer altid at sige : smil og vink, og rid stævnerne for at have det sjovt og oplev noget nyt sammen med din hest så går det alt sammen ;D


    håber du får styr på din angst for stævnerne, men husk igen smil og vink og hav det sjovt


  • #7   18. jan 2012 Selv har jeg været mega bange for at starte stævner. Også i dressur...

    Jeg er stadigvæk nervøs i dag, men ikke nær så meget. Til mit første stævne, slog hesten i forkert galop, til andet stejlede den foran dommer tårnet, til tredje var det på en uerfaren unghest, der panikkede let... Efter det med unghesten, hvor jeg i øvrigt blev placeret, da resten af programmet var ganske fint, har der ikke været de store problemer smiley

    Jeg har i december måned så været til mit første springstævne, kun 40 cm på en meget erfaren hest, men en lille start er også en start! Opvarmningen gik dårligt, med mange nedrivninger, selve runden tog vi som en kanonkugle og kom fejlfrit!

    Og ja, man har det som om man skal dø, og glemmer at trække vejret lidt undervejs, men jeg skal nu alligevel prøve dressur igen her om 14 dage, mønstring og slalom om 1 måned og så spring om 1½ måned smiley Så må man se hvordan det går smiley

    Held og lykke med det! Nogen gange skal man bare kaste sig ud i det og prøve smiley


  • #8   18. jan 2012 LillePigen du har ret!
    Jeg skal nok springe lidt mer ud i tingene! smiley


Kommentér på:
Tør ikke at komme til stævner!

Annonce