{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Hundeudstilling :D {{forumTopicSubject}}

Hej HG. Ved godt at der ikke er hundegallari. Men var bare nysgerrige om der er andre end mig her inde som udstiller deres hunde.

Hvor udstiller i jeres hunde henne. smiley

Jeg har udstillet mine i DRU, men har nu forladt gruppen. Jeg er i en rigtig dejlig gruppe ved navn DDA.

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeudstilling :D
  • #1   15. sep 2012 Jeg udstiller ikke min, da han ikke har stamtavle smiley Han er renracet, og skal til indmønstring næste år, hvor han er 2 smiley Han bliver 1 her den 28. september, og har fået af vide af flere, at han er en rigtig rigtig charmerende og utrolig flot hund, jeg klart skulle prøve at få avlsgodkendt ;D

  • #2   15. sep 2012 Jeg udstiller sbt og har været afsted idag

  • #3   15. sep 2012 Udstiller Bull Terrier ..

  • #4   15. sep 2012 Har DDA overhovedet udstillinger? Det er så lille en klub at der da ikke kan være ret mange hunde at samle til sådan noget?

    Bare af ren nysgerrighed, hvorfor har du valgt at flytte fra DRU?

    Jeg har udstillet en smule i DKK -min hanhund synes dog ikke det var fantastisk at være til sådan noget, så da det mest var for avlsgodkendelsens skyld, bliver han ikke udstillet mere


  • #5   15. sep 2012 Nå ja, og min er en islandsk fårehund -har osse en aussietæve, men hun er vidst for grim at udstille *G*

    Cecilie -er det DSG du har?


  • #6   15. sep 2012 DDA har udstillinger, de har holdt 2 på Sjælland, de holder 3 næste år på Sjælland. Men det er mest i Jylland da de fleste udstillere kommer der ovre fra ;). Var på hundeudstilling idag hos DDA, vandt ret højt med min putte :p!

    Grunden til at jeg flyttede fra DRU er fordi, det er ALT for dyrt at udstille! Samt ar hunden skulle tjekkes fra top til tå... Det vil sige tjekkes for den der sygdom de ikke engang til flere tusinde kroner. Og meget mere pjat. Og nogle personlige årsager....


  • #7   15. sep 2012 ina -at man tjekker fra top til tå, er jo kun hvis der skal avles, og vil man det, ja så giver det jo i DEN grad mening at tjekke for arvelige skavanker.

    Ok jeg troede ærligt talt ikke at DDA holdt udstillinger da det er så lille en klub -hvad er årsagen til at du er flyttet lige dertil? Tænker at der jo efterhånden er en del klubber, og derfor osse klubber med lidt større udstillinger og dermed mere konkurrence
    -og færre hvalpefabrikker


  • #8   15. sep 2012 Hov undskyld -Nina skulle der altså stå smiley

  • #9   15. sep 2012 Okay?. Det gøre de altså. Jeg har været til nummer 2 udstilling nu. Jeg hørte om klubben fra den hundekennel jeg arbejder på. Nu udstiller jeg mine hunde, men jeg går ikke 101% op i det og køre verden rundt bare for at udstille. Men syntes det var en meget hyggelig og BILLIG udstilling.

    Synes bare DRU er plat. Men hver har sin mening, du har din mening, men du har jo heller ikke udstillet i DRU, så du ved jo ikke noget som helst om det?. Nogle af deres dommer bedømmer sgu heller ikke fair!. Har jeg set...


  • #10   15. sep 2012 Først og fremmest: det er ikke en kritik af dit valg, så du behøver skam ikke føle dig stødt smiley

    Ang DRU, så nej jeg har ikke udstillet der, og jeg bliver aldrig medlem af den klub. Jeg undrede mig såmænd blot over at man flytter til så lille en klub hvis man gerne vil udstille, for der er jo ikke meget konkurrence i det når der kun er meget få hunde tilmeldt.

    Jeg har som nævnt islandsk fårehund, og overværede for ikke så længe siden en udstilling i "min" bys park -det var en af de små klubber og havde jeg tilmeldt mig, havde vi kun været 2 om præmierne i både min race og gruppe (spidshunde). Selvom menneskene sikkert er søde osv, så er det for MIG ikke ret meget ved, fordi der jo ikke er noget konkurrenceelement i det. Det tager jo ikke mange forsøg at blive champion når man er den eneste (eller måske en ud af 5) i race.

    Og så vil jeg da lige understrege at jeg som udgangspunkt ikke har noget imod de små klubber -jeg ænsker ikke selv at være medlem der, men jeg har sandeligt intet imod at andre vil.
    Men jeg undrer mig over lige netop DDA, fordi der faktisk kun er hvalpefabrikker der opdrætter i den klub. Det ville JEG ikke have lyst til at støtte selvom det er nok så billigt.

    Derfor spurgte jeg, for det kunne jo være at du vidste noget om klubben jeg ikke gjorde


  • #11   15. sep 2012 Det er IKKE kun hvalpefabrikker der!. Jeg har udstillet i DRU inden alt det er kom. Jeg har udstillet med min han imod mindst 6 hver gang. Så har kæmpet hele vejen igennem. Jo flere der melder sig til, jo flere kommer der med i gruppen, jo større bliver den smiley

  • #12   15. sep 2012 jeg kan jo kun vurdere udfra deres hjemmeside, og alle de opdrættere der er nævnt der, er hvalpefabrikker.

    Jeg undrer mig bare over at med de mange klubber der er i DK, hvoror så vælge den mindste uden nogen krav til sundhed eller andet? Hvorfor støtte en klub bestående af (og opstartet af) hvalpefabrikker man ikke vil have i andre klubber?

    Kan den klub noget de andre ikke kan (altså udover ikke at have nogen krav inden avl)? Hvad er det der gør at du valgte lige DEN klub og ikke f.eks. DDH, DHL og hvad de nu hedder?

    Og ja, DRU har tidligere osse været uden krav -men kravene gælder jo kun hvis man vil avle. Man kan mig bekendt udstille alt det man vil, uden at hunden skal testes for noget som helst?
    -så hvis ikke du vil avle (det ved jeg jo så ikke om du vil) har de krav jo ingen betydning for dig. Og hvis du VIL avle, så håber jeg sandeligt du tester uanset om det er krav eller ej


  • #13   15. sep 2012 Jeg skal ikke avle. Bla. Derfor jeg flyttede.

  • #14   15. sep 2012 Der er ikke kun hundekenneler i DDA. Der er da ingen som har kenneler der udstiller, jeg har da ikke set nogle endnu? Så det er lidt noget ævl du siger.

  • #15   15. sep 2012 Michelle: Ja, det er DSG jeg har smiley Hvordan kunne du dog tro det ;D? Han hedder Cody, og er oprettet på HUG smiley

  • #16   15. sep 2012 Nina -om kennelerne udstiller eller ej, er vel et fedt. Det er dem der har startet klubben og dem der står for massiv hvalpeproduktion. Hvad er der ævl ved det?

    Jeg skriver ikke om hvem der er medlemmer, men hvilke opdrættere de har på deres opdrætterliste. Og det er alle hvalpefabrikker.

    Cecilie -så vidt jeg ved kan Jack russel ikke indmønstres længere(?) så tænkte at det måtte være en DSG smiley
    -held og lykke med projektet


  • #17   15. sep 2012 Så du syntes alle kenneler burde nedlægges, selvom hundene har det hammer godt?. Det syntes jeg ikke. Dem som har haft kennel i over 54 år og går på et kursus hvordan man skal have en kennel. De burde lukkes ned. Hundene har det simpelthen så godt. Der er mange opdrætter jeg kender hvor hundene har det sindsygt godt. Der er sgu desværre mange kenneler som burde lukkes fordi hundene overhoved ikke har det godt. Og ikke holder kravende. Men det er ikke alle der er sådan!

  • #18   16. sep 2012 Hvor i alverden ser du at jeg har skrevet det?

    Hvalpefabrikker så jeg gerne nedlagt, alle som en. Kenneler findes der masser af som er rigtig gode og seriøse, og som ikke har flere hunde end de realistisk set kan tage vare på (herunder osse aktivere, gå tur med osv) og som ikke holder tæver som fødemaskiner.

    Og vi må have meget forskellige definitioner på hvad godt er. Hvis man har 30+ hunde gående i bokse, så er det IKKE et sted jeg ville sende min egen hund hen at bo, og dermed heller ikke et sted jeg kunne finde på at købe hund.

    Så kan boksene være nok så rene, dyrlægekontroller overholdt og hvad har vi. Sådan bør ingen hunde leve.

    problemet er at man IKKE kan leve af at avle hunde, hvis man samtidig ikke vil gå på kompromis med hundenes trivsel, hvalpenes prægning og sundheden på de hvalpe man laver. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre.

    Tæver bør ikke få mere end 3-4 kuld i hele deres liv. De bør ikke få første kuld før de er ca 2 år og de bør ikke få det sidste efter de er fyldt ca 7-8 år. Både hanner og tæver skal testes for arvelige skavanker før avl, og hvis en han eller tæve laver mange hvalpe med fysiske eller mentale skavanker bør den tages ud af avl
    -alene på denne baggrund er disse kenneler diskvalificeret hos mig.

    Så kommer vi til forældredyrenes liv. En hund har, i min verden, krav på både at komme udenfor matriklen, i hvert fald engang imellem, den har krav på samvær med dens mennesker (det betyder ikke nødvendigvis at den skal sove i sengen og spise med ved bordet), og det i mere end de par minutter det tager at fodre den og lukke den i hundegården (dette er faktisk osse et lovkrav) og den skal aktiveres i et eller andet omfang (det afhænger self meget af racen/typen) hver dag.
    osse her falder hvalpefabrikkerne igennem.

    Så når vi til salg af hvalpene. Når man sælger hvalpe så giver man helt automatisk 2 års reklamationsret (det kan ikke undlades, for det er kæbeloven der gælder). Dvs får Fido en arvelig skavank, f.eks. HD så skal opdrætter faktisk kompensere for dette, f.eks. ved at give noget af købsprisen retur, give en ny hvalp (som regel kun i tilfælde hvor hunden var så syg at den måtte aflives) e.l. Men sjovt nok er disse hvalpefabrikker sjældent til at få fat i hvis man som køber står i den situation. Sådanne sager findes der faktisk på de fleste af de hvalpefabrikker der er listet under opdrættere i DDA.

    Og sidst men ikke mindst -når man er villig til at sælge til hvem end der nu har pengene til kræet, så bør man ikke avle hunde.

    Igen -jeg har intet imod kenneler... men jeg har MEGET imod hvalpefabrikker, og DDA er oprettet af og for sådan nogen. Deraf heller ingen regler for avl.


  • #19   16. sep 2012 Jeg udstiller min chihuahua i DKK, har været til et par stykker med min han og skal i nærmere fremtid med min nye hvalp så hun forhåbenlig blir avlsgodkendt, selvom det desværre ikk er et krav mere smiley

  • #20   16. sep 2012 Det kan godt være at der er nogle "hvalpe fabrikker" i DDA, men ikke alle som jeg hele tiden skriver. Det ved jeg sgu selv, fordi det er mig der er i klubben smiley

  • #21   16. sep 2012 Jeg slutter emnet nu, hvis du ikke har andet end at nedgøre grupper.

    Det skulle ikke være en diskusion emne, men om der var andre der udstillede, bare for sjov. Så hver venlig at lade hver med at skrive, hvis du ikke har andet at skrive.

    Tak!


Kommentér på:
Hundeudstilling :D

Annonce