{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.879 visninger | Oprettet:

Stævne regler... {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle folk på HG smiley

Nu da jeg har fået egen hest vil jeg enormt gerne ud og starte stævner, man det jeg ikke ved så meget om det sååe....

Ja så hvis i bare kan hoste op med alle de regler og ting i ved omkring stævner så ville jeg være glad....
Og jeg mener helt fra bunden af...

- På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stævne regler...
  • #1   3. okt 2012
    Der er masser af regler... Læs hellere reglementet for den gren du vil starte :o)

• #2   3. okt 2012 Læs reglementet igennem - der står alt, så kan du altid spørge ind til uddybniner smiley

• #3   3. okt 2012 der er så mange regler så jeg ville læse reglementet.
    http://www.rideforbund.dk/Ridesport/Reglementer.aspx

• #4   3. okt 2012 Er selv ret ny indenfor stævne verdenen, men kan da sige lidt af det jeg selv har lært. Du skal have rytterlicens, D-licens til alm. klubstævner som vi jo alle starter ud på og c-licens herefter. Licensen kan du få på en rideskole i nærheden, tjek deres hjemmesider for hvornår de afholder kurser igen. Det tager kun ½-1 time at få d-licens. Det handler bare om god opførsel på stævnepladsen, generelle stævne råd og regler (hvilket faktisk er det du efterlyser nu, så skynd dig at finde sådan et kursus).

Ellers afhænger reglerne jo at hvilke disiplin du rider. Er det dressur, så er der regler for det tøj du skal have på, underlaget under sadlen og hvilke hjælpemidler du må bruge, ved spring er der ikke helt nær så mange regler. Det sted hvor du løber ind i flest regler er faktisk ved transporten. Du må ikke have andre til at kører din hest, hvis ikke du selv er i bilen (med mindre det er proffesionelle self.), der skla være spåner under hesten under transporten, du skal have hestens pas med under transporten (men det skal du jo også fremvise når du kommer frem til stævnet). Så er der nogle vaccinations regler som de bliver ved med at ændre. Spørg din dyrlæge til råds. Mener blot at det er en gang om året nu, men tør ikke ligge hovedet på blokken.

Sørg for at have en hjælper med første gang du skal afsted, der er nerver nok den dag, lad en erfaren hjælp dig med de praktiske ting, så går det meget lettere smiley

• #5   3. okt 2012 Det kommer an på hvor i landet hun kommer fra smiley F.eks. distrikt 12 behøver man ikke rytterlicens for at starte d-stævner, men som krikken skriver smiley Det vil være meget smartere at læse reglementet igennem smiley

• #6   3. okt 2012 det er kun i Distrikt 14 man skal have D-licens for at starte klubstævner.

Men læs reglerne på DRF, samt OUT-reglerne, som også er på DRF..

• #7   3. okt 2012 Derfor D-licens burde være landsdækkende!

Kommentér på:
Stævne regler...

Annonce