{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rød sløjfe?
  • #1   7. okt 2012 God idé. smiley

• #2   7. okt 2012 Det er en god ide, men ikke alle har respekt for det, men så er det jo deres egen skyld hvis de bliver sparket ned

• #3   7. okt 2012 nu ved jeg jo ikke om han gør det men han truer de andre heste her hjemme nemlig

• #4   7. okt 2012 For en sikkerheds skyld. smiley Så gør du det bare.

• #5   7. okt 2012 Jeg synes du skal gøre det smiley Så er du sikker på, at du i hvert fald sender et budskab, om at han KAN FINDE PÅ at sparke smiley Ikke at han nødvendigvis gør det, men han kan finde på det smiley

• #6   7. okt 2012 JEg ville da blive glad for at se en hest med rød sløjfe i halen. Så er jeg advaret og tænker straks: sikke en ansvarlig rytter!

• #8   7. okt 2012 Så kan folk heller ikke tillade sig at blive sure, hvis nu han skulle sparke eller lægge an til det smiley

• #9   7. okt 2012 Ja, det er en god idé at putte en rød sløjfe i halen på hesten, der sparker, så man gør de andre ryttere opmærksomme på det. Men man skal huske, at det dit ansvar hesten ikke sparker de andre. Det er ikke de andre der skal ride uden om dig, men omvendt. smiley

• #10   7. okt 2012 - så nej, det er ikke folks egen skyld, at de bliver sparket, det er rytterens! smiley

• #11   7. okt 2012 Signe: Men de kan i hvert fald ikke komme og sige, at de ikke var blevet advaret smiley

• #12   7. okt 2012 Advaret og advaret, de er i hvert fald blevet gjort opmærksomme på det. Men selv om man er blevet gjort opmærksom på det, så kan det ikke være deres egen skyld. (citat fra Team Martinez: "så er det jo deres egen skyld hvis de bliver sparket ned" ) det kan kun være rytterens smiley

• #13   7. okt 2012 signe overgaard: men hvad gør man så hvis man rider venstre mod venstre og man selv rider inderst, altså tættest på væggen? smiley så kan man jo ikke selv sørge for at holde god 'afstand', så der må det vel være de andre ryttere der må være opmærksomme og ride lidt udenom?

• #14   7. okt 2012 Ja, selvfølgelig skal de andre være opmærksomme, men der er ingen, der siger, at de skal ride udenom. Det er jo ikke dem, der har en hest, der sparker. Det er jo rytteren, der tager den sparkende hesten med til stævner, og dermed udsætter man jo de andre for fare. Altså jeg kan sagtens forstå jer, men jeg synes ikke man kan sige, at det er "deres egen skyld, hvis de bliver sparket", fordi de andre ryttere kommer jo til et stævne for at ride, og ikke for at skulle passe på om din hest kommer til at sparke dem.

Og ja, det er levende dyr vi har med at gøre, så der kan ske uforudsigelige ting, men hvis man på forhånd ved, at ens hest ikke er så glad for andre heste, så sæt en rød sløjfe i halen, der gør det lettere for andre ryttere, men det er ikke en undskyldning :-).

• #15   7. okt 2012 signe overgaard: helt enig, men jeg synes på en måde det er begges 'ansvar' / 'opgave' at holde øje og sørge for at hesten ikke sparker/at man bliver ramt smiley Self. ligger ansvaret mest hos ejeren og ejeren skal self. vise og gøre opmærksom på hvis ens hest kan ligge an til at sparke eller gør det. Men de andre ryttere skal jo heller ikke ride rundt med lukkede øjne og tænke 'nå ja, det er jo hendes skyld hvis hesten sparker' smiley Synes det er begge parter der skal være opmærksomme, men ejeren der har det største ansvar smiley

• #16   7. okt 2012 Det kan i mine øjne overhovedet ikke blive de andres ansvar, at rytteren tager en hest med til et stævne, der sparker og udsætter andre for fare. Altså så må man prøve at opvarme, når der er færrest på opvarmningsbanen, eller finde et andet sted, hvis man ikke vil påtage sig ansvaret.

Jeg kan godt forstå hvad de mener, og jeg har da også selv redet en meget utilregnelig hest til et stævne, men jeg red kun, når der ikke var så mange på banen.. smiley

• #17   7. okt 2012 Kan heller ikke se, hvordan det kan være de andres rytters ansvar.. Det er derfor der er en forsikring, der hedder ansvarsforsikringen. Forsikringen dækker, hvis en hest løber et menneske ned eller sparker en hest til skade / menneske. smiley

• #18   7. okt 2012 jeg mener heller ikke at det er de andres ansvar (jeg kom måske til at udtrykke mig lidt forkert) smiley self. er det ejerens ansvar, for som i siger er det rytteren der gerne vil ud og starte på hesten smiley og ja så må man jo finde ud af om man vil starte eller ej hvis man ved den sparker. Men jeg ville da have lidt respekt alligevel, for jeg gider da ikke at komme til skade selvom det er ejerens ansvar at hesten ikke sparker smiley

• #19   7. okt 2012 Nej, selvfølgelig vil man ikke det. Man tager jo hensyn til andre, og hvis man kan undgå det, så udsætter man jo heller ikke sig selv, ved at ride op i røven på den forangående hest, der sparker. Så er man jo decideret dum.. smiley

• #20   7. okt 2012 Men sørg for den er TYDELIG, hvis halen en mørk.

Jeg ville selv forsøge at ikke ride til gene for andre, så jeg ikke er i vejen for om folk skal passere eller lignende, men altså så skal de også selv forsøge at passe på. Rider de i røven af krikken som sparker - ikke dit problem. Du har advaret og du har forsøgt at gøre dig mest muligt ikke til gene for andre, så det er deres egen skyld hvis de vælger at ignorere advarslen.

- Signe, problemet er at hvis man rider i en klasse med mange i klassen, kan man altså ikke nøjes med 15 minutter opvarmning, fordi det er der, der er mindst. Der er ikke nødvendigvis altid en brugbar udendørs bane.
    Det samme med spring, der har du jo kun ét opvarmningssted, og der kan du altså hellere ej vente på at der kun er et antal på banen, fordi det er DIT ansvar at hesten sparker.

Du har gjort det du skulle for at advare andre og forsøge at gøre plads til de andre. Når du har gjort det, så er resten på de andres ansvar. Det er IKKE din skyld at de vælger at ride i røven af din krikke.. smiley

• #21   7. okt 2012 Altså nu skal det ikke lyde surt xD Det er det ikke overhovedet, men det jeg mener er at det eneste man bør gøre er at ride så meget muligt på hovslaget, og dreje godt af før andre, så man undgår ballade, og så give en rød sløjfe i nummeren på krikken smiley

• #22   7. okt 2012 Camilla: Det er også det, som vi er nået til enighed omkring, og diskussionen startede, fordi en mente, at "det var ens egen skyld, hvis man blev losset", og nej, det kan jo ikke være din egen skyld, at andre tager "farlige" heste med til stævner, men til gengæld kan det være din egen skyld, hvis du rider op i røven på en anden hest. Så udsætter du dig selv og din hest for fare, og du trodser opmærksomheden ved den røde sløjfe, om at hesten kan finde på at sparke smiley

• #23   7. okt 2012 signe overgaard og jasmin: præciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis! smiley

• #24   7. okt 2012 jeg er selvfølig enig i det hele nu prøver jeg at tage den i og se hvad der sker for han har nemlig ikk spraket eller noget. men han bevæger sig ind mod dem og smækker ørene helt ned ad ryggen.....

• #26   5. dec 2012 gør det, jeg gør det også selv, for HVIS det nu sker så har du gjort hvad du kunne for at advare! så kan de ikke komme bagefter og brokke sig!

• #27   24. jan 2013 Jeg tager en i halen på min unge pony, da han slet ikke kan tåle at der er nogen der rider meget tæt på.... jeg gider ikke blive kylet af fordi folk ikke kan vise hensyn smiley

• #28   24. jan 2013 Når jeg en sjældent gang imellem starter stævner har jeg altid en rød sløjfe i halen. Min hest er ikke specielt god til at andre heste kommer for tæt på, så hvis han føler sig meget presset kan han finde på at sparke.
    Nu rider vi western og der er den røde sløjfe ikke særlig brugt, så sidste gang jeg startede stævne blev det råbt over højtaleren på opvarmningen, sådan kan man selvfølgelig også få opmærksomhed smiley stævnet blev afholdt hvor jeg er opstaldet og de kender min hest og ved at han indimellem kan finde på at sparke, men ligefrem højtaleren. smiley Men det fik da folk til at holde afstand smiley

• #29   31. jan 2013 når jeg starter så tager jeg den i mest pga. mig selv og fordi det er da fint pynt smiley

jeg gider nemlig ikke have at folk skal ride i røven på mig for jeg har prøvet hvor dem forand de bremsede men dem bagved fortsatte i samme fart og det var ikke særlig behageligt hvis der nu skulle ske noget uventet så er den der og man kan ikke sige den ikke har været der for det er pænt svært at overse den

http://hest2.webgallerier.dk/album/1696/628/471/8475545-solvang-hubertusjagt-2012

Kommentér på:
Rød sløjfe?

Annonce