636 visninger
|
Oprettet:
DRF rytter og træningsstævner? {{forumTopicSubject}}
Jeg er blevet inviteret med til et træningsstævne og da der har været en masse snak om det vil jeg lige høre om jeg må ride det.
Altså når man er medlem af en DRF klub må man så godt ride et træningsstævne ved et stutteri som ikke er en klub?
På forhånd tak
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.144
aug 2008
Følger: 80 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.247
Hej Diana
Vi har desværre ikke mulighed for at give dispensationer til stævner i klubber, der ikke er medlem af DRF. Vi definere et stævne således, at der er placeringer og præmier. Er det et træf, hvor man rider, bliver bedømt og ellers bare hygger sig, er der ikke noget i vejen for, at I afholder det også for ryttere, der er medlemmer af klubber under DRF. Men et dissideret stævne må de ifølge Dansk Ride Forbund reglementet § 22.7 ikke deltage i.
Med venlig hilsen Merete Fænø Fohlmann
Souschef Afd. Sport Dansk Ride Forbund
Til Dansk Rideforbund
Jeg skriver på vegne af mig selv, undertegnede, og Dorte Steenhold Vi er i gang med at planlægge et "ryttertræf" som skal forgå lidt ligesom et stævne. Vi vil gerne henvende os til ryttere som ikke har meget stævneerfaring, for at give dem en rolig og god oplevelse første gang de skal ud. Desuden henvender vi os til den urutinerede rytter eller hest. Det kan nogle gange godt komme som et stort chok at starte sit første stævne, da mange klubstævner ikke udbyder hverken holdridning eller LD dressur for andre end klubbens egne ryttere, og så er konkurrencen ret skræp. Da vi gik i gang med planlægningen af dette træf blev vi bekendt med reglerne omkring afholdelse af et sådant træf, som ligner et stævne. Vi fik at vide at DRF medlemmer ikke måtte starte, da de risikerer karantæne, og dette er vi selvfølgelig ikke interesserede i at udsætte nogle for. Vi vil derfor bede DRF om tilladelse til at afholde vores træf. Vi har lavet egne dressurprogrammer (dog inspireret af DRF), og afholder desuden også en tillidsklasse. Vi kunne godt tænke os at urutinerede så vel som rutinerede ryttere får muligheden for at komme til et roligt og hyggeligt træf og møde nye hestemennesker uden risiko for karentæne.
Træffet vil blive afholdt i Gislev på Fyn.
Vi håber meget på at høre fra Jer Med venlig hilsen Diana Nielsen
dec 2004
Følger: 171 Følgere: 163 Heste: 13 Emner: 66 Svar: 615
aug 2005
Følger: 95 Følgere: 93 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 783
Tak til jer der var hurtige til at svare mig
DRF rytter og træningsstævner?