{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.568 visninger | Oprettet:

DRF Go - rytter og hest resultater {{forumTopicSubject}}

Jeg har aldrig været en aktiv stævnerytter, og derfor har jeg altså heller ikke det største bekendtskab til DRF Go.
Jeg har dog bemærket, at hos nogen heste og ryttere er der ingen resultater at finde, selvom hesten og rytter har startet MANGE stævner, og så er der nogen, der har resultater liggende helt tilbage fra 2002 og nok længere tilbage.
Jeg synes, det er virkelig smart, at man kan have alle sine resultater samlet på et sted, og da jeg selv har meldt til stævne, vil jeg gerne høre, hvad man skal gøre, for at det kommer frem, både hos mig og hestens DRF Go "side"? Går ud fra, at man i hvertfald er nød til at vente på, at klubben har lagt resultaterne ud.
For går ud, at det ikke er noget, der kommer automatisk, ellers ville alle ryttere og heste jo have deres resultater derinde smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DRF Go - rytter og hest resultater
  • #1   20. jun 2015 Det er fordi det kun bliver skrevet ind til distrikt/C-stævner og højere smiley

• #2   20. jun 2015 Men det køre automatisk der ind

• #3   20. jun 2015 Kun stævneresultater fra c-klasser og opefter bliver registeret på GO smiley
    Stævneresultater fra d-klasser og derunder bliver ikke registeret på GO smiley Men er oftest til at finde på Live, hvis man vil lede efter stævnet.

• #4   20. jun 2015 Okay, er der nogen der ved hvorfor? Altså er det i forhold til at holde styr på hvornår man bliver b,a-ekvipage? Det er det eneste jeg lige kan komme i tanke om, som kunne være grunden smiley
    Men det er da en skam, at man ikke kan få d-stævner ind smiley

• #5   20. jun 2015 Ganske enkelt - fordi "vi" betaler for det igennem vores rytterlicens smiley

• #6   20. jun 2015
    Ganske enkelt fordi de fleste klubber der kun holder D stævner finder det røv hamerende dyrt at være tilmeldt det :o).

• #7   20. jun 2015 Stævnresultater på D-plan bliver ikke gemt ligegyldigt hvad rideklubben betaler Maria/"Krikken" smiley Det betaler vi for igennem vores rytterlicens.

• #8   20. jun 2015 Og så mener jeg også at have hørt noget om at det ville kræve alt for meget serverplads at gemme alle d-stævneresultater - men om det er noget sludder ved jeg ikke smiley

• #9   20. jun 2015 Okay, jamen så blev jeg da lidt klogere på det.
    Synes dog stadig det er en skam, da det altid er interessant at følge med i heste og ryttere man kender/har kendt's stævneresultater, og det er jo en del stævner man derved ikke kan se, når man udelukker d-stævner smiley

• #10   20. jun 2015 Folk er garanteret hellere ikke interesseret i at betale for at ride d-stævner! smiley

Rytterlicens pengene bruges bla til:
    Hvorfor rytterlicens?

Rytterlicensen giver rytteren et personligt licensnummer, således at resultaterne fra stævnerne kan registreres.

Som licensrytter er man med til at betale for:

registrering af resultater og opdatering af ranglister
    uddannelse af nye samt videreuddannelse af eksisterende officials
    videreudvikling og opdatering af reglementer
    videreudvikling og opdatering af dressurprogrammer
    videreudvikling og opdatering af stævneprogram
    koordinering af stævner på landsplan
    Rytterlicensen gælder for ét kalenderår ad gangen, og skal derfor fornyes hvert år.

Desuden koster "min" rytterlicens mig 575 kr hvert evig eneste år.

• #11   21. jun 2015 Nej det kan du nok have ret i smiley
    Nu skriver du, at din rytterlicens koster dig 575kr årligt. Er det det samme beløb for alle ryttere? smiley
    Opnås rytterlicens ved klar-parat-start kursus og rytter 3 og 4?
    Har som sagt aldrig været aktiv stævnerytter, så har ikke styr på de ting smiley

• #12   21. jun 2015 Licensen er forskellig om det er et barn eller en voksen. Men det koster mest at blive registreret og så næste år bliver det billigere. Hvis man får sin licens i august eller der efter er det halv pris på det år;-)

• #13   21. jun 2015 Jeg synes det er ganske udmærket, at D-stævner ikke bliver registreret, hvilket det ofte er for mange stævneryttere smiley
    Mange stævneryttere bruger D stævnerne til træning eller hvis hesten har stået skadet eller måske har en dårlig periode. Så kan de komme ud og starte, og det bliver ikke skrevet nogen steder, hvis det nu går helt af lort smiley Resultater har jo ret meget og sige, hvis hesten skal sælges.

Men ja, fordi det kun er fra C-stævner og op efter er bla. rigtig nok pga. server plads men mest af alt grundet rytter licens. Du betaler også kun omkring 75-85 kr. for et D stævne pr klasse. Til C stævner koster en klasse 150 kr.

Du opnår at kunne få rytterlicens, når du har redet en LC (Hvis du ikke har, skal du ride den til prøven), have/tage ryttermærke 1+2 eller 3+4 samt Klar-parat-start.
    Når du så har gennemført alle ringene, skal du bestille rytterlicens. Det første år koster det omkring 650 kr. De efterfølgende år koster det 575 kr. om året, hvor du så kan starte C stævner smiley

• #14   21. jun 2015 Synes det er pænt ringe da det hjælper folk til at tro at man kun er vigtig hvis man rider på minimum c plan.

• #15   21. jun 2015 Det er ryttermærke 3 og 4 samt klar parat start smiley
    Har man de gamle RIDEmærker kan 1 og 2 derfra erstatte ryttemærkerne. smiley

Hvad mener du med vigtigere Sille? Sværhedsgraden på distriktsplan og opefter er jo sværere end D plan smiley

• #16   21. jun 2015 Det ved jeg godt. Jeg mener når der nu er mange ryttere der har tildens til at tro at de er bedre end andre hvis de rider på minimum c plan, så synes jeg at det koncept på drf go støtter op om det.

• #17   21. jun 2015 Sille: det kan da ikke være DRF's problem at nogle ryttere sætter sig selv på en pedistal fordi de rider C-stævner. De kan jo ikke bare gå ind og ændrer på det af den grund.

• #18   21. jun 2015 Det siger jeg heller ikke. Sagde blot at jeg synes at det var træls at man ikke kunne se fra d stævner.

• #19   22. jun 2015 Men er du interesseret i at give flere hundrekroner om året for at de skal gemme dine resultater på d plan? Således der også kommer en licens til d stævner.. Og at klasserne vil blive dyrere? Det tror jeg de færreste vil..

• #20   22. jun 2015 Helt enig med Trine.
    Der er ikke nogen der ridder D stævner der er interesseret i, at betale 600 kr. om året + 150 kr. pr. klasse for at få gemt deres resultater på D plan.
    Oftest starter man D stævner, fordi man endten ikke har rytterlicens eller også fordi det er SÅ meget billigere ! Ellers var der jo MANGE flere der startede C stævner i de højere klasser.

Og for at være bund ærlig, så undre det mig at du irriterer dig over, at "Folk tror de er bedre" fordi de ridder på C plan. Men i bund og grund ER de jo også bedre rent konkurrence mæssigt ? Ellers ville man jo ikke starte C stævner, som hvor LA1 i øvrigt er den mindste klasse. Der går ofte langt i mellem, at man kan starte en MB på klubplan. Dog er klubberne blevet bedre til at afholde et par klasser, men du kan jo ikke starte MA, grand prix osv. på D plan, og starter du det niveu, er du jo automatisk bedre konkurrencemæssigt, end folk der starter en LC på klubplan som består af et par volter i trav og galop, så jeg kan ikke se hvor dit irritationsmoment bunder hende, når de i bund og grund jo Er bedre, oppe i de højere klasse. Man kommer altså ikke sovende til grand prix.
    Det kan godt være, at man køber en god hest, men en god hest uden en rytter, er bare en hest. Kan rytteren ikke finde ud af, at give hesten korrekte signaler, så kan hesten heller ikke samarbejde/præstere til sejrene for at komme på så højt et niveau.

Jeg synes det er HELT fint, at D stævner ikke bliver registreret, for hvad ville folk der betaler dobbelt startgebyr og 600 kr. om året ellers få for deres penge ?

Kommentér på:
DRF Go - rytter og hest resultater

Annonce