Ponymåling! {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg skal til ponymåling med min pony på tirsdag. Han er en stor 2'er, ca. 140 cm med sko. Jeg er lidt nervøs for om han bliver målt som en 1'er i stedet for en 2'er. Han er springpony og derfor ville det være ret ærgerligt hvis han blev målt som en 1'er.
Ved i om det kan hjælpe med at gøre ham mindre ved, at give ham nye sko på lige inden?
Han går med 4 sko, og har haft dem på i ca. 6 uger, så de skal snart skiftes. Men bliver han mindst ved at give ham dem på lige inden målingen eller skal jeg hellere vente med at skifte dem til efter?
Har i ellers nogle gode råd til hvordan man kan få den til at blive liiiiidt mindre?
Eller bare nole gode råd til ponymålingen? Da jeg aldrig har prøvet der før, ville det være rart med at par råd
Mange tak på forhånd!
Knus Lærke og Cappy
nov 2009
Følger: 128 Følgere: 121 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 798
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 3 Svar: 100
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 74 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 195
dec 2008
Følger: 121 Følgere: 124 Heste: 6 Emner: 68 Svar: 553
maj 2009
Følger: 38 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 23
aug 2009
Følger: 65 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 22
Du kan få smeden til at beskære og sætte de gamle sko på, husk dog at skoen skal være godkendt til at starte stævne med.
Det er altid en god ide at forberede hesten godt hjemmefra så den slapper af og står stille.
Og når jeg måler giver vi altid ponyen den tid den har brug for, for at slappe af. Det er vigtigt at du ikke selv spænder op og er nervøs for så smitter det af på din pony.
God fornøjelse med ponymålingen - som kan være rigtig hyggelig
aug 2012
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 60
Ponymåling!