{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Ponymåling
  • #1   7. nov 2017 hmmm - må man spørge hvorfor du så vil have den målt?

  • #2   7. nov 2017 fordi ingen tror på hun er under mål..... og fordi det er DRF måling der er gældende!

  • #3   7. nov 2017 men gældende i forhold til hvad? - hvis den ikke skal starte konkurrence på mindst C-plan er der jo ikke nogen krav, vel? Til lavere stævner er det jo op til ejer/rytter at måle ponyen og vurdere om den holder mål.

    Men altså - hvis du gerne vil have den målt er det jo bare at melde til måling - tror ikke de kan sige noget til at den er lidt godt i stand og den skal jo ikke vises i nogen gangarter.


  • #4   7. nov 2017 obs - tænker mere fordi det jo koster 650,- plus at du skal køre til feks. Kolding - så ikke helt billigt smiley

  • #5   7. nov 2017 i forhold til kommende føl, købere vil gerne have den "garanti" (som man aldrig kan gi) men DRF er åbenbart et sikkerheds stempel på højden !!
    om jeg forstår det nej bestemt ikke....
    stævner nej det skal da lige være når mit eget afkom er så stor hun kan rumme den smiley og til den tid tænker jeg den har mistet et par cm alligevel smiley
    650,- er jo ikke meget, jeg ville hellere at de gjorde det gældende fra kåringer også, så man ikke er nød til at gøre det af 2 gange smiley


  • #6   7. nov 2017 ved ikke lige hvordan de måler til kåringer ved ponyer - men kan da huske førhen ved DV at man sagtens ku fifle med hvordan hesten stod for at få den målt feks større end den var.

    og mht til garanti for slutmål - næh- det kan man jo aldrig gi - der vil vel altid være en risiko når man køber ungponyer tæt på max-mål

    men det er vel med at vælge en hingst der ikke avler for stort hvis hoppen er på max- mål? for kan da godt se at købere måske vil være lidt skeptiske hvis hun ser stor ud smiley og mange er ikke gode til at vurdere størrelse - vores pony blev startet i hesteklasser til sidst og blev vurderet til at være over mål (ca.146 cm!) og vores nyeste hest er 165 og vi blev spurgt om det var en pony.....!

    mvh Ponymor


  • #7   7. nov 2017 De måler på samme måde som hos DRF hesten/ponyen skal stå afslappet på lige fødder... tænker at der helt sikkert er nogle der fifler stadigvæk hvilket man til dels godt kan forstå, hvis man stod med en pony på 151 med sko sku da pisse ærgerligt men sådan er reglerne nu engang, dog synes jeg en ankemåling er uhørt høj i pris, hesten/ponyen kan jo også have en dårlig dag.



  • #8   8. nov 2017 Men hvis den feks er 151 med sko så ER det jo en hest smiley

    Obs husk at man runder mm ned dvs ponyen må måles til 149,9 med sko (148,9 uden)

    Pøj pøj med målingen


  • #9   8. nov 2017 det er det jeg mener med hesten kan også have en dårlig dag... altså ikke være afslappet med mere smiley

    og ja 151 ER hest jeg kender godt reglerne smiley


  • #10   10. nov 2017 Det hjælper nødvendigvis ikke at finde en der normalt avler småt hvis hoppens forældre er kendt for at avle stort, for det kan jo ligeså godt være deres gener der træder igennem smiley men find den mindste og mest egnede hingst, og hør ad ift hans forældre også, så har man en større chance for at ramme under mål.. smiley
    Men det er træls at have en pony/hest der ligger i grænse land smiley
    Så pøj pøj med det smiley

    Mvh TT


  • #11   10. nov 2017 Nej nu er min hoppes forældre selv små som i 140 og 144 smiley

Kommentér på:
Ponymåling

Annonce