{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Er du dyrlæge ? Eller studerende ? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere.

Nu har jeg snart oprettet mange emner herinde omkring dette men får 7 millioner forskellige svar hver gang.

Så nu vil jeg høre om jeg skulle være så heldig at der findes en derinde der er dyrlæge eller som er langt i dyrlæge studiet, eller som er meget aktiv i avl af heste ??

For er arthritis ( GIGT ) arveligt ??

Tak
- Sarah


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er du dyrlæge ? Eller studerende ?
  • #1   29. okt 2013 Ring til din dyrlæge - det der vil de svare på ganske gratis.

  • #2   29. okt 2013 Osteoarthritis forårsages af en række faktorer som f.eks. eksteriør, alder, brug af hesten, beskæring og beslag, og et antal fysiologiske faktorer. Når osteoarthritis begynder at udvikle sig i enkelte led hos hesten, vil ejeren eventuelt se karakteristiske tegn på smerte, inflammation, hævelse af leddet, stivhed ved bevægelse og nedsat præstationsevne hos hesten.

  • #3   30. okt 2013 Jeg ved ikke om det kan være nogen hjælp, men jeg er dyrlægestuderende og har prøvet at kigge i nogle lovende bøger - men de gav mig intet direkte svar på det.

    Dog, beskrives de mange arthritis som infektiøse (bakterie, virus, proteozoer osv), hvilket ikke tyder på nogen arvelighed. Der er også en hel del som kommer sekundært til athrose (hovedsageligt det vi kender som slidgigt), så ens belastning har helt klart betydning for udviklingen af arthritis her.

    Men jeg ville også sige, ring til din egen dyrlæge. Hvis han/hun ikke vedc det burde de bestemt være i stand til at kunne finde ud af det (enten gennem bøger eller deres kollegaer)


Kommentér på:
Er du dyrlæge ? Eller studerende ?

Annonce