{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

fravænning af føl {{forumTopicSubject}}

Hej med jer kloge HG'er =)

nu er det sådan, at jeg vil ifole min hoppe her til foråret.. så ja ja jeg er tidlig ude, men skal jo ha det hele på plads og have planer på forhånd osv smiley

MEN hvordan er det, med det der fravænning...?

Skal de helst være ca ½ år når de tages fra? og kan de gå på fold ved siden af hoppen, eller skal den helst væk så de ikke kan snakke/se hinanden??
Hvordan gør I, som har fået føl før, når de skal tages fra?

på forhånd tak =)


Kommentarer på:  fravænning af føl
  • #1   16. nov 2013 Vores kom i sin egen boks som halv års...hun får lidt mælk ved sin mor på fold....
    Det er dog ikke meget, hendes mor gider ikke mere, så de går alle sammen, har 4 hopper smiley


  • #2   16. nov 2013 Det forsklligt hvordan man vælger og gøre det

    Her der kom min føllet bare i egen boks men gik stadig med moren på folden. Og jah hun blev fravændt af sig selv.. =) Men jah det forskellige hvordan hoppe og føl er..

    Nogen skal helt væk fra hinanden så de ikke kan se hinaden før det virker andre kan nøjes med bare og gå på hver deres fold andre hver deres boks men fold sammen


  • #3   16. nov 2013 Det er meget forskelligt ja smiley

    Vores er et beholde føl. det er min datters, så om hun får en slurk i ny og næ, det er fuldstændig lige meget....der er også børn der patter til de er flere år gammel, det er jeg dog ikke tilhænger af smiley


  • #4   16. nov 2013 Min hold helt op med og patte af mor da hun var 8 måneder så det var meget nemt =) og de havde intet problem med og hver hver for sig.. kunne sagtens tage føllet med ud og gå uden nogen problemer.. =) og nå er føllet så bliver en 1 års plag og de går i løsdrift sammen uden problemer moren har dog også fået et føl til..

  • #5   16. nov 2013 mit bliver også et "beholde" føl =) så ja det må jeg se, det med separat boks om natten og fold sammen om dagen kunne jo være en god løsning.

    tak for jeres svar =) I sQ så fantastisk når man lige har brug for et svar på noget :))


  • #6   17. nov 2013 Tog vores føl i sin egen boks fra ca.4 mdr. for at blive fodret selv morgen og aften og retur til sin mor.....et føl spiser langsomt, så hendes mor ville have hendes foder som jeg gav fra en spand....det skabte mere ro for dem alle, og en langsom tilvænning at føllet ikke var i boksen..
    Tror hendes mor nu nyder at kan ligge ned og sove....føllet fylder gevaldigt når det ligger og sover smiley


Kommentér på:
fravænning af føl

Annonce