{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

bedækning {{forumTopicSubject}}

jeg har en hoppe der er hvinsk dyrlægen har forslået at vi får hende bedækket da adfærd muligvis vil ændre sig smiley

hun går pt med vallakker og hun tillader de hopper på hende da hun er i brunst nu

hvornår er det bedst at få en hoppe bedækket ? hvor længe går de før føllet kommer til verden..
hvad er vigtig mht foder når de er ifolet er der noget man skal tage særlig hensyn til

håber nogen kan hjælpe

føllet beholder vi selv smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bedækning
  • #1   10. mar 2014 der går 11 måneder, så jeg ville vente mindst en måned endnu inden jeg ville lade den bedække, og faktisk ville jeg vente til maj eller juni med at bedække

• #2   10. mar 2014 har kendt en pony som var hvinsk - da den var i fol var der ikke noget men bagefter var den så slem at den blev aflivet efter samråd med dyrlæge - så hvis det er få at "kurere" hvinskheden skal du ikke regne med det - desværre

mvh Ponymor

• #3   10. mar 2014 For det førte så lad for gudskyld ikke hoppen gå med vallakker som hopper på din hoppe den kan få ryg problemer ud over det er hun højst sandsynligt uren i børen..

Det vil sige hvis hun skal ifoles skal skal hun svabertester plus tages væk fra vallakkerne fordi de må ikke hoppe på hende hvis hun skal renses (hvis hun er uren) for så kan hun blive det igen og derved ikke komme ifol.

Så få hoppen væk fra vallakerne få hende svabertestet(dette skal ske i brunsten) er den ikke ren skal hun "renses" (have atibiotika og skylles) og derefter vil hun kunne bedækkes.

Du skal jo tage hensyn til hoppen senere forløbet både med hensyn til trænning og fodring.

• #4   10. mar 2014 kender ellers flere hvor deres heste blev gode efter bedækningen men sefølgelig er det ikke alle.. men er værd at give et forsøg.

tænker os juni hvis de går 11 måneder så er der sommer og godt vejr når føllet kommer til verden smiley

• #5   10. mar 2014 smiley hun går ikke med vallakker efter den ene shetlænder prøvede hoppe på hende smiley
    så det er der skam styr på smiley hun er blevet skyllet og testet og er ren (;

• #6   10. mar 2014 Nå okey super =)

Men jah så er det bare og finde hingsten og lave aftale om hvornår i vil komme maj/juni er en af de bedste måneder og sætte ifol med.

• #7   10. mar 2014 tak for hjælpen ! hingsten er fundet .
    var mere om der var nogen særlige hensyn

tænker når det er ved at være oppe over fødsel går jeres hopper så stadig sammen med de andre ? eller går de alene på fold ?
    og når den har født er der så noget der skal fjernes eller går det hele i sig selv naturligt.. jeg vil se følgelig få dyrlæge ud og alt det der skal ordnes mere bare for at få mere viden omkring det hele;)

• #8   10. mar 2014 Altså her har mine gået sammen med de normale heste op til fødslen (de fleste gør det om aften eller om morngen i boksen.. Men jeg lader gerne mor og hoppe gå alene sammen de første par dage til en uge. Derefter har jeg lukket dem ud til de andre heste uden nogen problemer =)

• #9   10. mar 2014 okay tusind tak for hjælpen camilla

• #10   10. mar 2014 Mor og hoppe(der mente jeg selvfølgelig hoppe og føl)..

• #11   10. mar 2014 Hvis hingsten er fundet så er det bare at sende hende afsted i næste brunst periode smiley Personligt ser jeg helst føl bliver født så tæt på årsskiftet som muligt, så de derfor er deres alder. Det kræver selvfølgelig man har et dækken til føller hvis det skulle fryse, men et marts/april føl plejer ikke have problemer smiley

• #12   10. mar 2014 tak for hjælpen smiley

• #13   10. mar 2014 Uden at have læst alle kommentarerne, vil jeg lige nævne at det jo ikke er sikkert at det går væk ved at ifole hoppen, jo måske imens den er drægtig - men så kommer der måske tilbage igen når den har folet..

Min pony blev også diagnostiseret til at have hvinskhed.
    Vi prøvede både alm. akupunktur (min pony var for kilden til at det fungerede) og laserbehandling, som ikke hjalp ret meget på hende. Derudover var hun ikke åben nok i skeden til at det var det der påvirkede hende og derfor ingen grund til at sy hende.
    - hun stod på dette tidspunkt oppe på min efterskole, og vi brugte derfor dyrlægen deroppe.
    Det blev værre og værre, hvor vi til sidst stod med en pony som dyrlægen faktisk bare rådede os til at aflive, da hun rent ud sagt var livsfarlig at omgås..

Men vi skrev så til dyrlæge Niels Tellerup, som dengang havde Herning Hestehospital, en dyrlæge som vi havde gode oplevelser med og kender en smule i privaten også. Han foreslog så en dengang ny behandling, guldakupunktur, som han havde været i Kina og lære, behandlingen havde han kun udført på 3 andre hopper, inden min pony. Guldakupunktur, hvor man indoperer små guldstykker (ægte) i de såkaldte 'Shen Men' punkter i ørerne, som er akupunkturpunkter, og når det er ægte guld, vil det aldrig forsvinde/ætse.
    Denne guldakupunktur behandling har været en stor succes! Jeg har fået mig en HELT anden pony. Folk derhjemme var helt overrasket og kunne ikke forstå at det var den samme pony, da hun kom hjem igen..

Jeg synes du skal overveje det en gang til, uden at dømme overhovedet, men der er andre behandlinger for det. smiley

• #14   10. mar 2014 der er ofret 20.000 på heste til andre behandlinger uden virkning
    den er blevet syet bagtil
    urter og kiopraktor guld i øre , tjekket for cysler osv osv smiley
    så er nok den sidste udvej.. smiley

hun fungere fint i daglig dagen det er kun under ridning hun er hvinsk og hun er en drøm at ride når hun gider så vil lige give det en sidste chance smiley

• #15   10. mar 2014 Ahh ja okay, det var jeg så ikke klar over. smiley Det var blot for at dele ud af erfaringer med hvinskhed..

• #16   10. mar 2014 det er os super mange tak smiley

Kommentér på:
bedækning

Annonce