{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Fra dv til oldenborg {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en dansk varmbold hoppe som er kåret DH hoppe og hun skal i fol nu her i år, men den hingst hun skal i fol med er en kåret oldenborg hingst.
Hvad gøre man så man kan få hoppen registeret i oldenborg så man os kan få føllet registeret når den kommer til vejen.
Har fået at vide at jeg bare skal stille min hoppe til kåring i oldenborg, men hun er en gammel hoppe på 17 år som ikke bliver redet mere, er det så stadig muligt eller hvad gør man..

Håber der er nogen der kan hjælpe mig..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra dv til oldenborg
  • #1   5. apr 2014 man kan sagtens stadig kåre den selvom den er 17 og ikke ridehest, det er intet problem smiley

Skal hoppen være kåret i oldenborg for, at føllet kan blive det? det tror jeg da ikke?

• #2   5. apr 2014 Der er vel stor forskel på om det er tysk oldenburg eller den danske oldenborger.

Tysk oldenburg er en type hest som DV og derfor godkender mange racer som DV. Dansk oldenborger er en race og godkender kun oldenborger eller forædler racer, primært XX mener jeg

• #3   5. apr 2014 Er det dansk eller tysk oldenborg du snakker om, for der er stor forskel. Du kan IKKE få en tilfældig hoppe kåret i Dansk oldenborg. Det kræver at mindst faderen er avlskodkendt i DOA. Så hvis din hoppe får et hoppe føl, kan den komme i forregisteret i DOA. Men ellers ikke.. Den danske oldenborger er en race, og optager derfor ikke andet end oldenborg og XX som Lene er inde på.

Kommentér på:
Fra dv til oldenborg

Annonce