{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor længe ville i lade jeres føl
  • #2   9. apr 2014 Når mit føl er født, kommer de ikke ud før det er stabilt på benene. Og derefter alt efter vejret naturligvis, men døgnfold nej, det tør jeg ikke smiley

• #3   9. apr 2014 Vores kommer ikke på døgnfold før de er 1 år gamle og har blevet plager smiley De kommer ud at gå fra morgen til aften midt og sidst på sommeren men kommer ind om natten. smiley
    Mvh TT

• #4   9. apr 2014 Jeg venter føl her om halvanden måned. Den regner jeg med bliver født ude og kommer således ikke på boks før til efteråret.. An på vejr og vind selvfølgelig... smiley

• #5   9. apr 2014 Da staldejer fik føl sidste år, kom det på døgn efter en måneds tid vil jeg tro. :o)

• #6   9. apr 2014 han er meget fint stående gående på sine ben og var ude 15min da han var knap et døgn gammel...

går ude 2x30 min i dag ude 30 min og nu ude igen hvor de kommer til at gå ude nogle timer....

• #7   9. apr 2014 Jeg ville ikke have et problem med at sætte dem på fold det meste af dagen - det er kun sundt for dem. Det ville kun være døgnfolden jeg ville være lidt bekymret for. :o)

• #8   9. apr 2014 ja det kommer de så nu vi laver en midlertidig løsning så de får den lille del af sommerfolden med skuret og de andre går så på det store stykke uden skur, så til aften nat komme hoppe og føl i boks så de kan være ude hele dagen

• #9   9. apr 2014 Pjat! Ud med dem! Det er kun godt for dem ikke at være indelukkede og jeg synes sgu det er synd at lade dem stå inde. De kan sagtens gå på deres ben og de kan sagtens være ude uden at komme til skade. Jeg venter bare på at sidste føl kommer og vænner sig til moren inden jeg lukker dem sammen med vores anden hoppe med føl så de kan gå på døgnfold..

• #10   9. apr 2014 Vores føl fra D. 28 marts kom ud morgenen efter fødsel ( blev født kl 23) og gik ude med sin mor til kl 18. Siden er den kommet ud kl 8 om morgenen hver dag og kommer ind tidligst kl 20. Og den er helt sund og rask og glad, ligesom mor hesten er!

profilbillede
  • #11   9. apr 2014 Da min hoppe folede kom hende og føllet ud ved 7 tiden om morgenen og ind når jeg gik i seng om aftenen fra dag 1 - de havde dog en <b>stor</b> løsdrift som de kunne gå ind i og som de var lukket inde i om natten. Det virkede til at de havde rigtig stor glæde af det på den måde - mor tog føl med ud på nogle korte ture og tilbage til løsdriften (tror det var deres "base", så lidt ud i den store verden og tilbage igen).

Jeg stoppede med at lukke dem ind om natten da de ikke længere selv kom når de normalt blev lukket ind om aftenen. De første 2 uger kom mor fast med føllet der ved 20 - 21 tiden og gik ind i den bageste del af løsdriften (svært at forklare, men der havde de en stor "boks" som kunne lukkes af så løsdriften blev delt i to). Efter et par uger stoppede de med det og jeg måtte ud og hente dem på folden, da jeg havde gjort det en uges tid begyndte de at gå når jeg ville hente dem, så jeg lod dem gå ude hele døgnet og det fungerede rigtig godt. De havde så også en rigtig stor løsdrift og der var kun mor + føl og en lille pony, så der var rigtig meget ro og plads til dem alle sammen uden problemer.

• #12   9. apr 2014 Det kommer jo an på hvornår og hvad årstid det er.. Personligt ville jeg ikke lade det gå ude om natten endnu..

Men ingen problemer i og lade dem gå ude om dagen..

Havde det været varmere i vejret havde jeg godt ladet dem gå ude hele døgnet.. min hoppe fik føl 1 juni og der gik hun ude fra han blev født.

• #13   9. apr 2014 Vores gik ude om natten i sommer, de dage der hvor det ikke regnede og var koldt. Men vil da mene at det er alt for tidligt at sætte på døgnfold nu, selv for en voksen hest. smiley

• #14   9. apr 2014 Ude om natten kommer den altså ikke til endnu...

men ude hele dagen kan den fint nu med den nye løsning.

tak for inputs allesammen

• #15   9. apr 2014 Ja, jeg tænker også at den eneste grund til, at de ikke skulle komme på døgnfold, er temperaturen. :o)

• #16   14. apr 2014 Så længe de kan gå i læ/løsdrift, kan de sagtens være ude på døgnfold nu.... Det er skam kun sundt for dem....

• #17   14. apr 2014 det er sundt men det kræver at hoppen også kravler ind i skuret hvilket hun ikke gider smiley de er ude hele dagen fra morgen til aften lige inden det bliver mørkt... så jeg venter lige lidt med at lukke dem på døgn smiley

Kommentér på:
hvor længe ville i lade jeres føl

Annonce