{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

forberedelse af hoppe til ifoling til foråret {{forumTopicSubject}}

Hvordan og hvornår begynder i at forberede jeres hopper til ifoling?

Vi får en avlshoppe hjem ca 1 december nemlig, og hende vil vi selvfølgelig have ifol igen til foråret.

det er 2 år siden hun folede sidst.
Hun skulle være meget nem at ifole, også med frostsæd, og hun har også været rugehoppe før uden problemer, så tænker det ikke skulle være et problem at starte hende op igen, selvom hun har gået i 2 år.

Planen er at hun skal bruges til lidt let ridning også.
så hun begynder på en lidt let opfedning, og træning når hun kommer, men er der nogen specielle tilskud i plejer at bruge til jeres avlshopper eller lign?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forberedelse af hoppe til ifoling til foråret
  • #2   13. nov 2014 Det var ikke det jeg spurgte om.

• #4   13. nov 2014 Takker, gulerødder giver jeg heldigvis masser af i forvejen, og lucerne får hun bare ekstra af end beregnet når hun kommer.

• #5   13. nov 2014 man kan få noget special foder der skulle gøre at de er mere fertile, men det har vi nu aldrig brugt smiley

jeg har oplevet at de er nemmest at ifole når de er i ok kondi smiley det kan være ret svært hvis de er for fede

• #6   13. nov 2014 De hopper jeg havde før og ifolede, de blev altid redet fast, indtil de selv begyndte at sige fra, eller sadlen ikke kunne ligge på mere, for jeg nemlig altid har lært at det er langt nemmere for hoppen at fole, og blive ifol hvis den er i god form, og hverken for tyk eller tynd.

Men det har også været helt anden race end nu, og derfor vil jeg gerne have at alt blive lige efter bogen da hoppen gerne skulle levere et forhåbentlig kommende stjerneafkom til mig selv, og det en del penge der bliver brugt på den helt rigtige hingst.

Så når først hun er ifol, så bliver det også rigtig avlsfoder osv, men tænkte mere om der er nogen tilskud, osv der kunne give frem til hoppen skal ifoles til foråret, så hun både er i super kondi, og perfekt huld, men også til at hjælpe på hun er mere fertil, osv.

Kommentér på:
forberedelse af hoppe til ifoling til foråret

Annonce