Forberedelse af den unge hest? {{forumTopicSubject}}
Ja min interesse for den klassiske høje/ spanske ridestil er blevet større inden for det sidste år og nu er det sådan at jeg har købt en hoppe der blev 1 år i april.
Savannah er halv frieser og halv DV, og en køn blanding efter min mening, med nogle super gangarter, men er der nogle øvelser jeg så småt kan øve med hende, så hun får lettere ved indlæringen senere.
Det skal lige siges at hun ikke har haft andet end grime på endnu, men hun er let at trække med og kommer når jeg kalder og er også sød på staldgangen.
Jeg vil jo ikke gå igang for tidlig, men der kunne måske være nogle lette øvelser fra jorden og i løs dressur, som kunne være sjove både for hende og for mig. =o)
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 142
okt 2004
Følger: 68 Følgere: 121 Heste: 3 Emner: 298 Svar: 1.273
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 155
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
jan 2008
På gården hvor hun står, har de revet det gamle stuehus ned og er ved at bygge et nyt, og hele foråret har hun stået på en fold der ligger op ad vejen og indkørselen, så hun har set alt hvad der findes af lastbiler traktorere og gravemaskiner. =o)
Lige nu står hun på en sommerfold helt ude ved vandet og nyder livet, jeg tror at unge heste har brug for perioder med ro og pause fra den daglige stress. og kan også mærke på hende hver dag når jeg kommer derned at hun hygger sig.
okt 2004
Følger: 68 Følgere: 121 Heste: 3 Emner: 298 Svar: 1.273
okt 2005
Følger: 101 Følgere: 88 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 20
men det er jo forskelligt hvad man gør (:
jan 2008
Når jeg er der tar' jeg hende i snor og ud af folden, så får hun sit tilskudsfoder og blir striglet og får renset sine hove.
Savannah er allerede meget knyttet til mig og vil helst være så tæt på mig som muligt hele tiden.
Hun er ikke bange, meget opmærksom og kigger lige lidt, men hvis jeg er med, så er hun helt upåvirket. Der er 2 km ned til sommerfolden oppe fra stalden, Hvor hun jævnligt kommer op på en anden græsfold, så hun er vant til at blive trukket og går rigtig fint, når jeg trækker med hende.
Har ikke de vilde planer om at gå igang med en hel masse før hun er 2, men almendelig opdragelse er nødvendig, da jeg har 3 børn og de skal osse med tiden kunne tumle hende. =o)
jan 2006
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 264 Svar: 5.688
Lav en masse sjove lege med hende i steder, gå ture og vend hende til aaaalt muligt underligt.. Klikkertræn evt. med hende? :o)
Har klikkertrænet med Wariant næsten helt fra start af og Wariant kan godt lide det + det er en ret effektiv måde at få indlært nye ting på, men kun hvis du har timingen til det. Altså klikker på dét helt rigtige tidspunkt..
Jeg ser alt for mange der enten kliker for sent eller for tidligt .. Men ja - øvelse gør mester..
jan 2008
Forberedelse af den unge hest?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside