{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
660 visninger | Oprettet:

Forberedelse til klipning {{forumTopicSubject}}

Jeg er total amatør når det gælder klipning. Altså når det gælder forarbejde og selve det at klippe jeg har købt en lille dum klipper så jeg ikke er afhængig af andre og kan tillade mig at kyle den væk når den ikke magter mere. Det er bare hals og bringe på lille pony, så intet stort.
Nu står dyret og sveder ude på folden, sådan at det klør helt vildt i pelsen, så nu skal det altså snart være.

Men hvordan forbereder jeg pelsen? Hvordan gør I for at det bliver overkommeligt? Egentlig tænkt jeg bare at børste grundigt, men pelsen er godt nok fedtet og beskidt i bunden og mine børster kan ikke nå ned i den der tætte ponypels. Vasker i hesten? Også med sæbe? Jeg synes hurtigt det bliver et heldagsprojekt hvis den også skal tørre igen inden klip. Og vand og hest lyder bare koldt nu.
Og hvordan klipper man bedst bringen? Jeg synes der er mange hudfolder og buler.

Viser det sig at hesten er bange for lyden, så bliver den selvfølgelig ikke klippet med vold. Så bliver det trænet.
Men hest var fugtig på bringe, mave og på bagben og nød at blive kløet alle de steder. Den hest gider ikke nus normalt, så det må altså være ubehageligt under pelsen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forberedelse til klipning
  • #1   24. sep 2019 de gange jeg har klippet er hesten blevet vasket med sæbe inden de skulle ind og sat ham i boksen natten over med fleece dækken. mødte op om morgenen og klippede. Det jo mest for klipperne man gør det så den ikke slides og jeg synes det er nemmere at klippe og giver et bedre resultat. men det har været fuldklip. når det bare er en stribe ned langs halsen ville jeg forsøge mig uden vask, bare den er tør