{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Hingst med højde. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har ikke den vilde indsigt i avl, men vil rigtig gerne lave et føl på min pintohoppe Annabell.

Hun måler 155 cm. Har ikke det store sving i sine gangarter, men er af sind en meget kærlig og omgængelig hest.
Jeg ønsker gerne et føl der får en god del mere højde på (gerne 165 cm eller derover), men har svært ved at finde hingste med højde nok synes jeg. Eller er jeg lidt blind?

Har I evt. nogen gode hingste jeg kunne se på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hingst med højde.
  • #1   1. feb 2015 http://katrinelund.dk/DK/Hingste/Crelido.aspx

Der er en del pintohopper til inseminering ved ham, da afkom kan blive reg, i pinto, samt at han avler meget farve, og derfor stor chance for broget på en pintohoppe..
    Han er 170 cm og avler for det meste dejlige afkom med gode hoveder. og han er en god allrounder..

• #3   1. feb 2015 Stald Albli: Da jeg avr på katrinelund kom der mange pintohopper ind , som skulle insemineres ved crelido, og de medbragte ofte brogede føl også efter crelido.

• #6   2. feb 2015 vil du selv beholde føllet? Hvis ikke synes jeg du skal overveje om det er en god plan at avle på en (udfra din beskrivelse) i bedste fald middelmådig hoppe, uanset hvor sød og rar hun så måtte være -der er rigeligt af den slags føl på markedet

Hvis det ER til dig selv, hvad er det så du håber at få tilført? Altså udover højde og gang, hvilke "svagheder" har hoppen så, som hingsten forhåbentligt kan kompensere for (med det i baghovedet at ingen hingst self kan udvirke mirakler)

• #8   2. feb 2015 Føllet er til mig selv - og det er umiddelbart hendes svaghed at der er mangel på gang i hende. Og så er hun mere aflang end kvadratisk.

Ang. broget eller ej er chancen for broget føl på hende rimelig sikker - hun har bare selv glemt pletterne. Men jeg behøver ikke et broget føl.

• #10   2. feb 2015 Okay fair nok. smiley Så meget har jeg heller ikke forstand på det - men for mig er det ærlig talt underordnet, om der kommer et broget føl ud af hende.
    Jeg skal alligevel selv beholde det, så kæresten har noget at hygge om. smiley

Kommentér på:
Hingst med højde.

Annonce