{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

højde på hingst og hoppe? {{forumTopicSubject}}

ja nu så jeg lige en salgsannonce her hvor at der var et føl tilsalg og hvor "faren" var 155 og "moren" var 115 og så kom jeg bare til at tænke på kan det overhovedet lade sig gøre for sådan en lille hoppe at fole med sådan et stort føl? hvor stor må forskellen være på hoppe og hingst?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  højde på hingst og hoppe?
  • #1   29. nov 2009 Jeg har hørt nogle kloge mennesker sige, at der må maks være 30 cm. forskel på hoppe og hingst. smiley

  • #2   29. nov 2009 føllet tilpasser sig jo hoppens mave? xD kender en hest, hvor faren er traver og moren en shetlænder, og en af mine veninder har kigget på en hest der var halv tinker og halv shetlænder... Mener en gang at jeg har læst at der er blevet lavet et forsøg med en shetlænder hoppe og en shire hingst, men kan ikke lige huske det...

  • #3   29. nov 2009 Ja normaltvis kan føllet tilpasse sig hoppen. Men det at bedække med en hingst der er sååå meget stører en hoppen, gør bare at man øger risikoen for både at miste hoppe og føl.
    Men siger gerne 20 + cm højere og lavere en hoppen må hingsten være.

    Men ja der er tilfælde hvor hingsten er betydelig stører og man er sluppet godt fra det, men også tilfælde hvor som sagt både hoppe og føl er død under fødslen.


Kommentér på:
højde på hingst og hoppe?

Annonce